Annons:
Etikettövrigt
Läst 787 ggr
Majtassen
2018-06-08 19:10

gå ner i vikt?

Hej,

Jag är 14 och väger 50 kg. Jag är ca 170 cm lång. Jag vill gå ner i vikt då jag känner att jag har typ "hängmage"

vill inte gå ner sådär super mycket utan bara typ 2-4 kg. Vill liksom inte svälta ner mig (inte äta liksom) Äter ju i övrigt inte så mycket men går inte ner

(äter ingen fruksot, ibland lunch, middag. ett äpple och en nutella macka ibland)

Annons:
MonicaLagerquist
2018-06-09 08:36
#1

Det är inte en viktnedgång du behöver .Det är magmuskler som du behöver.Med den längden och den vikten är du redan nu underviktig.

Ditt BMI är 17.3

Under 18,5: UNDERVIKT
18,5 – 24,9: NORMALVIKT
25 – 29,9: ÖVERVIKT
30.0 och mer: FETMA

Stolt ägare till fem La permer

Vikan
2018-06-09 10:34
#2

Har du "hängmage" löser inte viktnedgång det direkt, särskilt inte när du redan väger lite för din längd. Din matrutin verkar även vara relativt liten som den reda är

silverfiisk
2018-06-09 10:53
#3

Till att börja med så måste du börja äta ordentligt. Kosten är jätteviktig både för att gå upp och ner i vikt. Jag tycker inte att man ens ska behöva tänka på sin vikt när man bara är 14 år. Du ska absolut inte väga mindre än du gör. Som #1 sa så får man bort ”hängmagen” om du tränar magmusklerna.

Äppelsnäckan
2018-06-09 11:34
#4

Du är väldigt lång för din ålder. Tänker inte sitta och bedöma hit och dit men du ska absolut inte försöka gå ner i vikt. Det tänket drar ner på en rejält. När man känner att "fan, jag skulle inte ätit det där" och "nu får jag inte äta mer idag" och "idag får jag bara äta det här och det här" och liknande. Kom inte in i det tänket. 

Om något så kan du börja träna, antingen gym eller någon sport. Men du ska inte göra det för att du känner "åh jag måste få bort lite fett på magen", utan för att du gillar det och det är nyttigt att röra på sig för konditionen och hälsan. ALLA har fett på magen och på kroppen, oavsett om vi väger 120 kg, 70 kg eller 50 kg. Och jag kan garantera dig att varenda "Instagram-modell" har "fat-rolls" när de sitter ner. Det är mänskligt. 

Bilderna och videorna du ser överallt, Instagram osv, är SÅ långt från verkligheten. Jag har märkt det på mig själv när jag poserar i spegeln och kameran, jag kan se ut precis som de där brudarna, det är ingen konst. Men jag ser inte ut så i alla vinklar, alla ljus, alla poser. Rekommenderar starkt att du följer kroppspositiva konton på Instagram. @SaggySara är superbra! Hon visar hur man ser ut på Insta vs IRL. Du kan även söka på "instagram vs reality" på Google.

Att jag tar upp detta med Instagram (och alla sociala medier) osv är för att jag vet hur grovt mycket det påverkar en, och även dig. Du ska inte oroa dig över lite fett på kroppen. ALLA har fett. Tycker du att "alla andra ser ut sådär och inte jag" så är det för att de du ser poserar och har vissa ljus och vinklar för att se ut på ett visst sätt. De ser till 99% sannolikhet precis som du när de andas ut och slappnar av.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Majtassen
2018-06-13 17:25
#5

Tack för svar <3

har ingen morgon aptit så har helt enkelt svårt att äta på morgonen brukar försöka äta något till och med något litet som en nutella macka men det är nästan omöjligt.. Jag lyckas liksom inte oavsett om jag försöker tvinga i mig en tugga så får jag i mig den tuggan sedan kan jag typ inte äta mer.. Lunchen är inget att hurra för (är lite svår född och petig) Jag äter inte fisk, kyckling, mjölk produkter (om det inte är laktosfritt som skolan aldrig har) och ägg. (tål inte mjölk, kyckling eller ägg och har ingen aptit för fisk..)

Upp till toppen
Annons: