Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1218 ggr
problem1
2018-06-10 16:32

Panik, sista veckan i skolan

Jag går andra året på gymnasiet. Skulle gått tredje, men fått gå om ett år. Ettan. Skolan är bara panik för mig, svårt att gå dit, fokusera, få klart grejer, men har allt anpassat, så det går bättre nu. I min ''klass'' går bara jag och min lärare. Är dock såhär att sista veckan i skolan kommer nu, och jag har bara panik. Har två uppgifter att göra klart, varav den största hade jag skrivit i ett block i skolan, som nu blivit snott. Allt är borta. Och detta är tydligen en uppgift som behövs för att få betyg. Vill bara gråta. Jag orkar inte gå om ett år till. Speciellt inte för ett snott block med en uppgift jag faktiskt gjort. Får sån jävla panik bara. Känner mig redan så jävla misslyckad när man ser alla i ens egna ålder runtom en ta studenten nu, och jag har ett, kanske två, år kvar. Jag försöker så mycket jag kan i skolan men det räcker ändå inte till.  Vad ska jag göra? Vet inte ens om någon kan hjälpa mig med detta. Men får ingen hjälp i verkliga livet. Så ville kanske bara ha lite stöd. Och tips. Hjälp..

Annons:
Zachis
2018-06-10 16:34
#1

berätta för lärarna vad som hänt. Kanske kan de ge dig hela sommarlovet på att göra klart uppgiften :).

Jag förstår att du är stressad, men du kommer klara det. Kämpa vidare

silverfiisk
2018-06-10 17:27
#2

Prata med läraren och se om det går att lösa. Du kan säkert få en chans att göra om uppgiften om du förklarar hur det ligger till. Till nästa gång så är det smart att skriva uppgiften på datorn och spara den både där och på ett usb-minne. Har ni inte skåp där ni kan låsa in era saker?

problem1
2018-06-10 20:39
#3

Eftersom jag går helt anpassat efter mig själv vet min lärare om detta, då vi skulle ta fram blocket men det var borta. Hon säger bara att jag ska hitta blocket för det är jätteviktigt. Har kollat överallt hemma, det är inte här. Gick till alla (3) lärare jag har på skolan när blocket inte var i mitt klassrum men ingen hade det eller sett det.  Jag tycker det är lättare att fokusera när jag skriver på papper, och därför valde jag att göra denna stora uppgift i blocket. Dock brukar vi skriva över den till datorn och dela med läraren på driven, men tydligen inte just detta.  Vi har skåp, men eftersom jag går själv och har ett ''eget'' klassrum som alltid är låst har jag inget skåp.

shia
2018-06-12 08:48
#4

Gör såhär, berätta läget(vilket du nog gjort) sedan försök skriva uppgiften, även om det inte blir lika bra som din förra minns du säkert en del från den. Hur som helst så är det en uppgift som ska in, ovh om du då iallafall har någonting visar det en del. Sen, ta det lugnt är mitt tips. "what doesn't kill you make you stronger"

Upp till toppen
Annons: