Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 999 ggr
Princessss
2018-06-10 21:22

Örhängen vilka?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tog hål i örenen för typ 8 veckor sedan och jag bytte örhängen (tog ut läkörhängena) för några dagar sedan. De är sådana hudvänliga små. Kan jag använda vanliga örhängen nu? De som man kan köpa på lindex, ur och penn osv? Om annars går det bra om man har de bara några timmar under dagen och sedan byter till mina hudvänliga eller blir jag nickelalergisk då? Hålen är jättefina och de var lätta att ta ut örhängena och gjorde inte ont. Jag har två par örhängen från ur och penn som jag vill använda men vet inte om jag måste vänta ännu längre innan jag kan använda de? De är dessa två på bilden. Är de i äkta silver?

Annons:
silverfiisk
2018-06-10 21:36
#1

Nej, det är inte äkta silver. Jag skulle råda dig att köpa ett par i silver och använda dom istället, men det är klart att du kan prova att använda dom där om du vill det. Om du känner att det börjar klia, göra ont eller blir rött/svullet så bör du dock använda äkta guld eller silver istället. Om du vill använda dom på bilden så gör det :)

Sindri
2018-06-10 21:38
#2

För det priset kan du inte förvänta dig äkta silver.

Vad sade de som tog hål? Jag har för mig att man skall vänta längre än 8 veckor innan man tar ut läkörhängena. Jag skulle köpa hos en guldsmed och bara använda guld ett tag framöver. Det är ett helsicke om man börjar få infektioner.
Små pluppar i guld kostar inte så mycket.

Om du skall använda örhängen som inte är i ädelmetall så försäkra dig om att det står nickelfria på, eller allergitestade etc.

Novachan
2018-06-10 21:41
#3

Om hålen har läkt helt kan du använda örhängena, men skulle bara använda dem dagtid - alltså ta ut dem när man lägger sig, men är såklart bättre om du har på dig dem kortare tid. Det finns alltid en risk för att man kan bli allergisk och det kan gå olika fort, bäst att ha nickelfria jämt

Princessss
2018-06-10 21:42
#4

Så det är ok om jag har de då och då och sedan byter?

powerade
2018-06-10 21:44
#5

Jag skulle använda silver eller guld åtminsone pläterade. Finns på t.ex crazy factory örhängen i kirurgisk stål vilken fubkar på de flesta om du onte är jättekänslig.

powerade
2018-06-10 21:44
#6

Jag skulle använda silver eller guld åtminsone pläterade. Finns på t.ex crazy factory örhängen i kirurgisk stål vilken fubkar på de flesta om du onte är jättekänslig.

Annons:
powerade
2018-06-10 21:44
#7
Novachan
2018-06-10 21:51
#8

#4 Om hålen har läkt är det okej att använda dem då och då ja, men använd dem inte konstant

Minns ej hur lång tid det brukar ta för nytagna hål att läka, men jag tycker att man använder läkarörhängena längre än vad som är rekommenderat för att vara på säkra sidan. Och sedan använda nickelfria örhängen först, se kan man testa oäkta om man verkligen vill - men som sagt bäst att då inte ha på sig dem hela tiden

silverfiisk
2018-06-10 21:54
#9

Tog du hålen hos en riktig piercare med kanyl eller tog du med pistol? Det är större risk att det blir infekterat och krånglar osv om du har tagit med pistol.

Princessss
2018-06-10 21:58
#10

Jag tog med pistol men hålen är jättefina och gör inte ont alls. Jag har skött de jättebra. Vill ha de på skolavslutningen på fredag så ville bara veta om det är safe.

Upp till toppen
Annons: