Annons:
Etikettövrigt
Läst 619 ggr
horse135
6/18/18, 6:23 PM

Liseberg!

Jag ska till Liseberg imorgon vilket ska bli såååå kul. Men hur gör jag när jag ska dit? Är det svårt att ta spårvagnen ifall man ska till Lisebergs entre och VAD gör man ifall tåget nu blir inställt mitt på kvällen i en helt främmande stad. (kl 21). Sover man på hotell då eller får man sova på någon bänk där vid stationen?

Vi är 15

Annons:
Kirnzy
6/18/18, 6:38 PM
#1

Det är jättelätt att ta spårvagn dit, man åker till korsvägen (dit många spårvagnar går) och sen är entrén typ 2 minuter bort. Finns även spårvagnar som stannar precis utanför, men inte lika ofta och jag är inte söker på om de går från centralen. Det är alltså väldigt enkelt att ta sig dit. Om tåget blir inställt så går det antagligen en ersättningsbuss och kanske ett senare tåg, alternativt andra bussar med byten. I värsta fall kan man sova på hotell eller hellre (enligt mig) ta en taxi hem, vet inte vart ni bor eller vart ni ska efteråt men det är säkert bättre/billigare än att sova på hotell och åka hem dagen efter - och absolut bättre än att sova på en bänk mitt i stan!

silverfiisk
6/18/18, 7:56 PM
#2

Vet dina vårdnadshavare att du ska dit? Isåfall borde dom se till så att du kommer dit ordentligt. Om tåget blir inställt så får man åka med ett annat tåg, ersättningsbuss eller i vissa fall taxi. Tågbolaget löser det åt er isåfall. Jag tror inte att man får bo på hotell utan myndig person och du ska absolut inte sova på en bänk!

akvarium123
6/18/18, 8:15 PM
#3
Upp till toppen
Annons: