Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 3540 ggr
Alice san
2018-06-29 22:32

Mina utstickande revben

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej mina revben sticker ut det är inte den där lungsjukdomen dem bara gör det har rätt mycket komplex över detta för det ser ju inte normalt ut vet att man kan lägga på sig några kilo men vill inte göra det för det ser bara konstigt ut på mig min kropp är lik som inte byggd för mullighet om man säger så inget illa ment man kan ju göra en sån där operation men tycker bara att det är onödigt för det är inte derekt så att jag skäms över mina revben och tänk om något går fel !! Kanske ska börja ha någon typ av korsett som trycker tillbaka revbenen som man kan göra med utstickande tänder framifrån ser det inte konstigt ut men från sidan ser man det tydligt och man ser revbenen och grejen är att när jag blir äldre vill jag kunna vara rätt så smal men det kommer se förfärligt ut då vad kan jag göra åt saken och kommer det påverka framtida graviditeter 😐är dock bara 13 och revbenen kanske inte syns mer och mer för varje år vet inte

Annons:
Aleya
2018-06-29 23:04
#1

Du ska inte använda någon korsett, du är för ung och man ska inte börja med korsett innan man är vuxen och har verkligen läst på. Och sen vet jag inte vad du menar för lungsjukdom. Dom som har problem med lungorna brukar med få en större bröstkorg. Om bröstkorgen stör dig i framtiden så prata med en läkare istället så får den avgöra eller förklara hur en bröstkorg ska funka och vara.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Alice san
2018-06-30 01:40
#2

Nej nej menade inte korsett nu herregud nej är alldeles för ung och det där med sjukdomen menade bara att ni behöver inte skriva och säga att jag kanske har det för det har jag inte

[fleuriexarcaedia]
2018-06-30 01:44
#3

Jag har exakt samma på min vänstra sida - sjukt jobbigt tycker jag, så använder aldrig tighta tröjor pga det. Men när jag blev äldre (16 ungefär) så blev det bättre, inte helt men det var inte så skarpt så att säga. Du är bara 13, din kropp kommer bli väldigt annorlunda när du är runt 16-18 :)

Alice san
2018-06-30 02:01
#4

Skönt att höra 🌸

Aleya
2018-06-30 08:42
#5

#2 jag tycker att du som 13 inte ska oroa dig för en bröstkorg. Men gör du så prata med läkare.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

PuffeSnutt
2018-06-30 10:24
#6

Jag kan inget om sjukdomar men kan det vara någon sorts skolios? Min kompis har det och hans bröstkorg sticker ut.

Äta, Sova, Netflix<3

Annons:
Alice san
2018-06-30 12:42
#7

Skolios var den sjukdomen jag menade att jag inte har 🙂

Honestyisdead
2018-06-30 12:54
#8

#7 Det är ingen lungsjukdom.

Har du visat det för en läkare?

serenas
2018-06-30 22:07
#9

Prata med en skolsköterska i höst när skolan börjar, så kan nog hon ge dig lugna bersked. Mycket händer i din kropp nu .

molam
2018-07-01 23:07
#10

HAr du haft Sepap/Zepap (Osäker på hur det stavas) när du var bebis? brorsan hade det när han var liten, och hans bröstkorg såg ut sådär, blir bättre och bättre för varje år. är det samma så kallas det för ankbröst (Om jag inte missminner mig) =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Alice san
2018-07-01 23:35
#11

Nej det hade jag inte 🌸

Upp till toppen
Annons: