Hobby och fritid

Käpphästar m.m

2018-07-03 23:25 #0 av: Travis D

Hej hej :)

Kommer skriva av mig lite, läs om ni har lust annars kan ni hoppa ner till frågorna

Jag ska börja en skola ca 5 min längre ifrån den mina kompisar ska börja på (kom inte in på den) och har ju inga vänner på nya skolan. Dock så fick jag en kompis nu som redan går på en annan skola (ska också börja på den andra skolan) vi är som tvillingar (inte till utseendet utan personligheten) och det är så kul! och om vi inte går tillsammans nu så blir det ingen skillnad för oss. Så vi kommer ju inte ha någon större skillnad. Vi har även massa likadana intressen. T.ex. Käpphästar. Vi har byggt en liten vagn då rider ena käpphästen och drar vagnen där den andra sitter. Den är gjord av en skateboard så ibland i världens fart så lyckas hon ändå svänga! (man lutar sig åt sidan) Så roligt. Iallafall så är det ofta så att det går förbi folk i åldrarna 14-17 som pekar, skrattar, flinar och till och med fottar oss när vi rider runt.. Vilket gör en lite ledsen. Vi tar inte åt oss utan fortsätter bara men det sätter sig ändå som en klump i magen när alla skrattar o.s.v. 

Iallafall så undrar jag ifall ni gillar käpphästar?  Vi har pysslat och sovit över hos henne 2 veckor irad nu xD och varje dag så pysslar vi och syr allt möjligt (sydde nyligen en käppis som heter Prince Charming Aka Charmander, en isabell) 
Vad tycker ni om sporten? Vi ska åka och tävla. Vi åker runt överallt till och med till Göteborg och tävlar b.la. tidshoppning, clear rounds, terräng, dressyr och sånt super roligt. :)

Anmäl
2018-07-04 19:06 #1 av: Äppelsnäckan

Skit i folk. Folk är så rädda för det som är annorlunda. Man ska alltid passa in i en mall. Ha roligt och var kreativa och fria och strunta i dom! 

Anmäl
2018-07-05 21:12 #2 av: Magrat

När jag var yngre älskade jag käpphästar. Vi lekte med dem, byggde stall i boden som fanns utanför huset. Fick halm och hö av grannen som hade hästar och anordnade våra egna uteritter och tävlingar.

Vi hade alltid väldigt roligt, men tyvärr tappade vi att leka ju äldre man blev. Nu planeras det barn och jag hoppas verkligen att käpphästar är något vårt barn vill leka med när hen blir äldre =)

//  Leona

Anmäl
2018-07-10 04:55 #3 av: Zachis

Jag har sett flera filmer om sporten och tycker det verkar skit kul. Jag önskar verkligen att det fanns när jag var i din ålder, jag sprang bara runt själv i trädgården. 

Anmäl
2018-07-12 09:31 #4 av: Hera
  1. Såg en video om det och trodde det var ett skämt.  Varför rida på pinnar när det finns hästar?

Anmäl
2018-07-12 10:27 #5 av: silverfiisk

#41 för att man inte har råd att rida, är rädd för hästar eller är allergisk till exempel. Finns väl flera anledningar.

Anmäl
2018-07-12 10:41 #6 av: Hera

Fast ts rider ju vanliga hästar har jag förstått det som.

Anmäl
2018-07-12 14:53 #7 av: Zachis

#6 Varför kör folk modellflygplan trots att det finns riktiga flygplan? Varför ritar vissa digitalt på datorn när det finns riktiga målarfärger? Ser filmer istället för att läsa böckerna de är baserade på? För att det helt enkelt är skoj och inte samma sak. Att barn leker med käpphästar är knappast nytt. Att nu unga tonåringar ser det som en sport är bara bra i min mening. Föreningsliv och fysisk aktivitet utan att behöva ansvara för några riktiga djur.

Anmäl
2018-07-12 14:57 #8 av: Hera

Videon jag såg på en tävlar var i alla fall underhållande. Människor som gnägger och frustar hehe

Anmäl
2018-07-12 21:19 #9 av: tiger tok

Fast att det finns levande hästar ursäktar ju inte att det kan vara kul att leka med käpphästar?
Jag har ridit sedan jag var fem år, nästan varje dag, men jag lekte häst (jag hade inte ens en käpp jag red på, jag bara föreställde mig att jag satt på en häst), och jag tyckte det var kul, varje rast, Fram till jag gick i femte klass.
Det ena utesluter inte det andra.

"Djur pratar, men bara de som vet hur dem ska lyssna kan höra vad dem säger!!"
Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.