Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 2227 ggr
Travis D
2018-07-03 23:25

Käpphästar m.m

Hej hej :)

Kommer skriva av mig lite, läs om ni har lust annars kan ni hoppa ner till frågorna

Jag ska börja en skola ca 5 min längre ifrån den mina kompisar ska börja på (kom inte in på den) och har ju inga vänner på nya skolan. Dock så fick jag en kompis nu som redan går på en annan skola (ska också börja på den andra skolan) vi är som tvillingar (inte till utseendet utan personligheten) och det är så kul! och om vi inte går tillsammans nu så blir det ingen skillnad för oss. Så vi kommer ju inte ha någon större skillnad. Vi har även massa likadana intressen. T.ex. Käpphästar. Vi har byggt en liten vagn då rider ena käpphästen och drar vagnen där den andra sitter. Den är gjord av en skateboard så ibland i världens fart så lyckas hon ändå svänga! (man lutar sig åt sidan) Så roligt. Iallafall så är det ofta så att det går förbi folk i åldrarna 14-17 som pekar, skrattar, flinar och till och med fottar oss när vi rider runt.. Vilket gör en lite ledsen. Vi tar inte åt oss utan fortsätter bara men det sätter sig ändå som en klump i magen när alla skrattar o.s.v. 

Iallafall så undrar jag ifall ni gillar käpphästar?  Vi har pysslat och sovit över hos henne 2 veckor irad nu xD och varje dag så pysslar vi och syr allt möjligt (sydde nyligen en käppis som heter Prince Charming Aka Charmander, en isabell) 
Vad tycker ni om sporten? Vi ska åka och tävla. Vi åker runt överallt till och med till Göteborg och tävlar b.la. tidshoppning, clear rounds, terräng, dressyr och sånt super roligt. :)

Annons:
Äppelsnäckan
2018-07-04 19:06
#1

Skit i folk. Folk är så rädda för det som är annorlunda. Man ska alltid passa in i en mall. Ha roligt och var kreativa och fria och strunta i dom!

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Magrat
2018-07-05 21:12
#2

När jag var yngre älskade jag käpphästar. Vi lekte med dem, byggde stall i boden som fanns utanför huset. Fick halm och hö av grannen som hade hästar och anordnade våra egna uteritter och tävlingar.

Vi hade alltid väldigt roligt, men tyvärr tappade vi att leka ju äldre man blev. Nu planeras det barn och jag hoppas verkligen att käpphästar är något vårt barn vill leka med när hen blir äldre =)

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Zachis
2018-07-10 04:55
#3

Jag har sett flera filmer om sporten och tycker det verkar skit kul. Jag önskar verkligen att det fanns när jag var i din ålder, jag sprang bara runt själv i trädgården.

Honestyisdead
2018-07-12 09:31
#4
  1. Såg en video om det och trodde det var ett skämt.  Varför rida på pinnar när det finns hästar?
silverfiisk
2018-07-12 10:27
#5

#41 för att man inte har råd att rida, är rädd för hästar eller är allergisk till exempel. Finns väl flera anledningar.

Honestyisdead
2018-07-12 10:41
#6

Fast ts rider ju vanliga hästar har jag förstått det som.

Annons:
Zachis
2018-07-12 14:53
#7

#6 Varför kör folk modellflygplan trots att det finns riktiga flygplan? Varför ritar vissa digitalt på datorn när det finns riktiga målarfärger? Ser filmer istället för att läsa böckerna de är baserade på? För att det helt enkelt är skoj och inte samma sak. Att barn leker med käpphästar är knappast nytt. Att nu unga tonåringar ser det som en sport är bara bra i min mening. Föreningsliv och fysisk aktivitet utan att behöva ansvara för några riktiga djur.

Honestyisdead
2018-07-12 14:57
#8

Videon jag såg på en tävlar var i alla fall underhållande. Människor som gnägger och frustar hehe

tiger tok
2018-07-12 21:19
#9

Fast att det finns levande hästar ursäktar ju inte att det kan vara kul att leka med käpphästar? Jag har ridit sedan jag var fem år, nästan varje dag, men jag lekte häst (jag hade inte ens en käpp jag red på, jag bara föreställde mig att jag satt på en häst), och jag tyckte det var kul, varje rast, Fram till jag gick i femte klass. Det ena utesluter inte det andra.

Travis D
2018-07-13 01:37
#10

#6 att ha häst är inte bara att rida det är mycket mer. Att ha en käpphäst är att kunna göra exakt vad man önskar man kunde med sin drömhäst. Med en käppis kan man galoppera längst stranden, hoppa 110 på äng. Simma med sina vänner. Sånt jag t.e.x. inte kan göra med min vatten rädda, lätt stressade känsliga Karin.(älskar henne såklart ändå) Jag kan t.ex. inte galoppera henne på ridbanan men jag kan hopp 110 med en käppis på tomten. Sett för att barn gillar att ha kul. Kul att vissa bara gapskrattar och pekar på än när man har kul 😒😔 #4 alla här faktiskt inte tillgång till hästar, att galoppera på en äng eller hoppa i vattnet. Därför kanske man vill ha en käppis som man styr själv som man kan ta med överallt. #8 vissa kan iallafall har kul. #9 #5 #7 håller med till 100%!

Stalljordgubben
2018-11-24 18:19
#11

Älskar käpphästar det är min hobby och är typ mitt jobb xD

Travis D
2018-11-24 20:21
#12

#11 Coolt! :D

Säljer och syr käpphästar, och fottar dom ibland :D 

Har du sett Hudrahems nya video 😐

Calcifer
2018-11-25 11:58
#13

Gud vad tråkig attityd folk har. Varför käpphästar? Varför inte? När det gäller dylika saker så är det ju bara fantasin som sätter gränser och har man tillräckligt av den så finns det inte ens några gränser! Hur kul kan man inte ha då! Jag önskar jag var ung igen ibland för jag saknar förmågan att kunna skapa sig en hel värld man kan ha kul i och där det är en själv som bestämmer vad som är möjligt eller ej. När jag var i din ålder hade jag fortfarande kvar det där och även om jag inte hade käpphästar så hade jag dylika saker och hade vansinnigt kul och mådde betydligt bättre fysiskt än jag gör nu när jag i princip är stillasittande dygnet runt.

Tycker du och din vän ska fortsätta med detta och strunta i vad andra har för åsikter så länge ni har kul! Tyvärr kommer det en dag när den sortens fantasi också lämnas bakom dig för att gå över till vuxenlivet men håll fast i det så länge du bara kan!

Skrattar folk så ignorera dem, det är ju otroligt trist att folk alltid ska håna istället för att låta en göra som en vill. Så länge man inte skadar någon så kör på! (Ok, rid på 😉)

- Ser att tråden är gammal, men mitt svar är detsamma. Usch när folk direkt ska håna och trycka ner.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Ellen_
2019-01-02 20:32
#14

Gammal tråd men jag är 15 och syr, tider och säljer käpphästar för att ha råd med min riktiga häst. Betalade 50% av hästen och betalar varje månad för att ha kvar henne<33 har faktiskt ett instagram konto där jag säljer de😝

Diiziz
2019-01-17 16:27
#15

Jag ÄLSKAR käpphästar!! Har även 20 internetvänner genom ett spel och många av dem håller också på med käppisar (:

//elliot

Äppelsnäckan
2019-01-19 00:24
#16

Ni är så ambitiösa som tillverkar och säljer!

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

LolloandLisen
2019-01-30 13:32
#17

Håller också på med käpphästar! :) Tkr det är jättekul, har ett konto på ig, flera vänner som oxå håller på och åker på tävlingar ibland oså.. <3 Tkr verkligen att det är en rolig hobby men det sänker alltid mitt självförtroende lite när andra pratar skit, skrattar och gör det till en kul grej att trycka ner andra. 2 personer i skolan började prata " vad tkr ni om käppisar?! Sååå löjligt!!! Käpphästar förstör världeeeennnn." Snälla, det är ngns hobby?! Sluta trycka ner andra, vad håller haters själva på med lixom?? Verkligen synd att du och din kompis blir utskrattade och fotade mm. Dete verkligen nt ok. <33 Bara såruvet så har du världens näst bästa hobby! (efter ridning) <333

Travis D
2019-01-30 14:01
#18

#17 jajag måste ju hålla med om att mina egna hästar kommer före mina käpphästar. Själv föredrar jag att sy dom före att faktiskt rida dom hahah

Upp till toppen
Annons: