Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1510 ggr
shia
7/8/18, 7:45 AM

Badstrand...

Jag mår verkligen piss. Vaknade fyra gånger inatt och ska till stallet och sen å kolla på dem som är på bete. Sen skulle jag städa mitt rum samt baka om min misslyckade kaka och sen äta middag och sen tänkte jag läsa en bok hade jag plannerat. Men så tyckte mamma vi skulle fara på stranden två h på eftermiddagen och jag vill verkligen inte det, har så mkt att göra hemma som jag ej gjort pga jobb. Och ska även packa då vi ska bort till veckan. Men grejen är jag vill verkligen inte då mina skärsår än syns, de flesta är ärr men två st syns fortfarande mer och jag vill inte ligga på stranden med dem, fullt synliga. Men det verkar inte dem förstå. De vet jag har skadat mig själv, (men de trodde jag slutade med dey i okt då jag började på BUP) det sluta med mamma vart Arg för jag ej ville följa med och hon sa att jag gillade det ju förut osv. Blir bara så arg, ledsen och all ångest kmr tillbaka…

Annons:
MonicaLagerquist
7/8/18, 7:58 AM
#1

Vill du inte åka och bada så gör det inte.

Du bör nog berätta för dina föräldrar att du nyligen har skadat dig själv och att du mår dåligt över det.

Stolt ägare till fem La permer

Sindri
7/8/18, 9:13 AM
#2

Ärr bör inte solas - då blir de värre, bara att informera din mamma om det.

Dessutom bör de respekterar vad du vill, att du gillade stranden förr, betyder inte att du gör det nu. Alla växer och förändras, det är ibland svårt för föräldrar att inse det när det gäller deras barn.
Din mamma vill dig säkert väl, men försök förklara för henne utan att bli upprörd eller arg.
Säg att du förstår att hon vill dig väl, men att du verkligen inte känner för det just idag.

Vikan
7/8/18, 12:14 PM
#3

Om du oroar dig för dina ärr, vill jag säga att folk inte brukar bry sig. Har ärr över båda mina lår och armar, men knappt fått blickar trots att jag badat offentligt flera gånger i år och år förrut. Jag har endast fått kommentarer ett fåtal gånger av barn som varit hemma hos mig och sett dem, och det är allt

MonicaLagerquist
7/8/18, 12:21 PM
#4

Har du svårt att prata med din mamma skriv ett brev. Ibland är det lättare.

Stolt ägare till fem La permer

shia
7/8/18, 12:39 PM
#5

Tack för alla svar, blev att vi inte far till stranden. Vart bara sårad över att mamma inte förstod att jag inte ville till stranden, utan sa jag tyckt det var roligt förut. Och sen försökte hon "muta mig" å sa vi kunde ta med fika och fika på stranden. Då ville jag ju ännu mindre till stranden. Grejen är att, jag bryr mig inte om folk som är på stranden/badar ser eller så, men klarar inte av att mina föräldrar ska se dem. De är inte "nya nya" men senaste är från slutet på maj. I våras när vi hade bad, badade jag för första gången på 1 1/2 år. Med min klass. Men grejen är där vet alla "mina problem"(alla fick mail av mina föräldrar efter det som hände i okt, om min ätstörning å allt) samt har iaf en del av tjejerna sett i duschen/när vi bytt om. Men vet ju jag ej var ensam om att må dåligt då flera andra har ätstörningar samt skärt /skär sig själva osv. Om än inte dem var med å bada. Ska jag vara ärlig var det faktiskt riktigt roligt att bada.. Men jag klarar inte av att vara på stranden heller, å typ bara sola då jag hels tiden jämför min kropp med andras. och känner mig så taskig då. Är någon större, sätter min hjärna igång å ena delen tänk vad vidrigt, du måste gå ner i vikt för att slippa se ut som henne! Medans den andra tänk "hon kan gå och bada trots hon är större, hon är inte äcklig för hon är stor, du vet ingenting om henne" medans jag tänk när jag ser ngn smal och en kropp jag skulle viöja ha"se, sådär smal kan du bli om du skippar middagen, lunchen, å frukosten. Du hade varit så smal om du inte hetsätit så.mkt å om du hade tränat mer! Medans ddn andra ddlen tänk" du har ingen aning om hur den personen mår, eller kämpar. Den kan ha en ätstörning eller själv avsky sin kropp. Det blir som ännu mer tankar. Jag önskar jag aldrig börjat skära mig själv…Eller svälta mig för den delen från första början

MonicaLagerquist
7/8/18, 12:41 PM
#6

#5 Kram.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
[134643]
7/8/18, 1:48 PM
#7

Jag tror att din mamma bara så himla gärna ville att allt skulle vara som vanligt. Det är jättesvårt för föräldrar att hantera att sitt barn när dåligt, ibland vill de bara försöka glömma och låtsas som att de mår bra. Ett sätt att göra det är att göra sådant som man brukade göra tillsammans. Hon blev antagligen arg för att ni inte längre kan åka till stranden tillsammans, även om hennes ilska såklart är orättvis då det inte är din mening att göra någon upprörd. Men även föräldrar är människor och ibland hanterar de inte situationen så bra. Så jag tycker inte att du ska vara arg på din mamma för att hon önskar att ni kunde åkt till stranden tillsammans. Hon menade inget illa utan ville antagligen bara försöka göra allt som vanligt igen i några timmar. Nästa gång kanske du kan sätta dig ner med henne och förklara hur du känner när hon säger så.

Honestyisdead
7/8/18, 2:06 PM
#8

Jag har ofta badshorts och långärmat på stranden. Lång ärmar för att inte få solexem. 

Så slipper man också tänka på kroppen och ärr.

emeliesve
7/20/18, 12:04 AM
#9

Förstår att du har det jobbigt. Din mamma vill dig bara väl, även om det kan vara jobbigt om hon tjatar om det ena eller andra. Sköt om dig och jag hoppas verkligen att du mår bättre och bättre framöver. Kom ihåg att andra inte alls är kritiska mot dig som du är mot dig själv. Kram.

Upp till toppen
Annons: