Annons:
Etikettövrigt
Läst 1348 ggr
JusseSaga
7/9/18, 4:13 PM

Ensam på sommarlovet ( förslag????!)

Hej! Jag är en tjej på 15 år som har inget att göra på sommarlovet och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Jag har typ inga kompisar som jag kan hitta på något med eftersom de har andra intressen eller andra kompisar som är i högre ”rank” än mig och följer oftast med mina kompisar det betyder att jag blir utstött av de. Jag har blivit bedragen av 2 ex bästavänner så att jag har svårt att lita på någon. Min bror vill typ inte hitta på något och hänger oftast med sina egna kompisar. Jag har ofta tagit hand om mitt husdjur när jag inte har något att göra men nu så är det så att mitt husdjur har dött. :,( Så vad kan man göra än att sitta hemma och lata sig framför en skärm hela sommarlovet?! Får ju dåligt samvete!!

Annons:
Novachan
7/9/18, 5:40 PM
#1

Beror lite på vart du bor, tillgång till pengar osv. Bio, djurpark, museum. Även fast det är väldigt sent så kan det fortfarande finnas sommarjobb kvar. Kanske någon granne behöver hjälp med något, eller om du kan ställa upp som djurvakt. Om du har några intressen/hobbys kan du ägna dig åt dem, eller skaffa nya, eller bara syssla med diverse pyssel som ex. virkning. Ett tråkigt förslag men om många egentligen behöver göra är ju att göra i ordning sitt rum - rensa ut saker som ej längre behövs och städa.

Baadeh
7/9/18, 5:44 PM
#2

Rekommenderar ej djurparker :)

akvarium123
7/9/18, 5:48 PM
#3

Jag har heller inga kompisar på det sättet men för mig har det gått bra att helt enkelt acceptera hur livet är nu och att livet aldrig kommer vara enkelt och perfekt och det är sådant jag nu accepterat. Jag har accepterat att jag inte har så många kompisar som jag är med hemma och tycker det nu är helt okej.

Jag ser dagligen att både brorsan och syrran går till kompisar eller tar med sig kompisar hit hem vilket såklart tar på mitt psyke men någonstans har jag ändå förstått att de har haft andra förutsättningar än mig. Båda är ganska så smala medans jag är ganska så tjock och för mig så har det känts som om andra personer inte vill vara med sådana som mig bara för att jag är tjockare än de flesta andra personer. Och de flesta i klassen har inte gett mig en chans att få öppna upp mig och visa vilken person jag är och jag är verkligen en härlig person. Det säger nästan alla. Jag kan skämta med folk i timmar men jag kan även (fast att jag är tjock) spela fotboll och handboll men jag är vare sig bra på det eller vet hur man gör mer än det mest grundläggande. 

Jag har även börjat ljuga IBLAND (inte ofta) när jag säger att jag ska till en kompis fastän jag inte ska dit och går på stan eller går och äter ute på restaurang eller liknande bara för att få vara ensam. Sedan gillar jag ju också att vara på ställen där ingen vet var jag är. Jag känner en trygghet i det. Det kan säkert diskuteras men JAG känner den tryggheten och ibland så känns det som om man är inne i en liten bubbla hela tiden vilket jag inte gillar alls. Som om man har regler över lite allt möjligt som att man inte får gå på stan och inte i den affären eller den eller den eller den då den är för dyr och den är för billig och den är inte rolig alls osv. Och du får inte köpa en Cola Light eller Du får inte köpa Loka Päron eller du får inte ta och äta på restaurang då det blir orättvist för dina syskon och du får inte det, det eller det. Som om man är instängd i sitt inre jag och då så känner jag att ifall jag ljuger en gång då och då så mår jag så himla mycket bättre (nu köper jag allt det här i smyg också när jag gör andra saker; både vardagar och helgdagar).

Och det här med den här bubblan finns också där med mina kompisar. Jag skäms helt enkelt över att dom får träffa min familj då dom är helt andra typer av människor än mig då dom jag hänger med i skolan är väldigt "biffiga" mot mig. De går till gymmet 2 gånger per dag. 1 gång på morgonen innan skolan och 1 gång efter skolan mot mig som verkligen får kämpa för att gå till gymmet.

Baadeh
7/9/18, 5:50 PM
#4

Ts du kan åka till närmsta stad och leka turist. Rensa garderoben sola,bada mm

[EM_L]
7/14/18, 9:36 PM
#5

Har du fått gratis busskort? Ut och res i ditt län=)

Upp till toppen
Annons: