Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1735 ggr
oklart
7/11/18, 6:11 PM

Han är för på

För ungefär en vecka sen började en kille skriva till mig på dm på instagram och vi la till varann på snapchat och har skrivit varje dag sedan dess. Vi träffades idag och han hade köpt en bukett rosor till mig, när vi skulle kramas kysste han på min hals. Sen gick vi och fikade och han betalade.

Jag försökte köra vanligt småprat och lära känna snubben eftersom jag inte visste så mycket om honom. Ibland slängde han in hur vacker jag är och typ ''dethär är den bästa dagen i mitt liv''. Han försökte även hålla min hand men jag ryckte snabbt tillbaka den.

Jag sa tydligt att jag ville ta det lugnt eftersom vi inte visste så mycket om varandra men han har fortsatt hela dagen nu på snap och skrivit långa kärleksförklaringar

Det är såklart gulligt att han känner såhär om mig men det går jävligt snabbt fram känner jag och han fattar inte när jag säger att jag vill ta det lugnt. Är ostabil psykiskt och kan inte vara i ett förhållande, speciellt inte med nån man började snacka med för en vecka sen. 

Behöver någon annans åsikt på detta. Går han för snabbt fram eller är det jag som är bitchig och borde vara tacksam?

Annons:
Vikan
7/11/18, 6:15 PM
#1

Hade också sagt att han går alltför fort fram. Har du sagt att du inte orkar med förhållanden nu? 

Och nä, man är aldrig otacksam och bitchig bara för att man inte vill exakt samma sak

Loris M
7/11/18, 6:46 PM
#2

Varför ska du vara tacksam? Han kanske är bara ute efter sex och därför vill gå fort fram. Han kanske inte alls är ärlig, det vet du inte eftersom du inte känner honom. Så, lita på din känsla och lär känna honom först.

Calcifer
7/11/18, 7:01 PM
#3

Det han ska göra är att respektera det du säger. Gör han inte det är det han som gör fel, inte du. Du har ingen skyldighet att vara tacksam bara för att någon överöser dig med komplimanger och söta ord. Tycker du ska säga ifrån ordentligt, att du har inget emot att ni fortsätter lära känna varandra, men att han måste respektera att du behöver tid på dig och att du inte vill att han ska gå så fort fram.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lona
7/11/18, 7:15 PM
#4

En lite ful fråga som du inte behöver svara på, men hur gammal är du och hur gammal är han? Tänker eftersom du kallar honom "snubben"? Säg ifrån att du vill ta det lite lugnare, om han inte respekterar det så dumpa honom!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

powerade
7/11/18, 7:40 PM
#5

Bara säg att du inte vill något mer just nu att han måste vara mer " vänskaplig " istället för kärleksfull. Från en vänskap kan man fatta bättre beslut sen än att känna att man tvingas på saker.

Caeli
7/11/18, 8:04 PM
#6

Konstigt beteende från en kille i tonåren eller strax däröver. (Vilket jag antar att han är eftersom du skriver på tonåringar iFokus…?) Hade avslutat kontakten för jag tror inte att han kommer att ta det lugnare när han har börjat så här…

Annons:
oklart
7/11/18, 8:28 PM
#7

#1 Ja sa det när vi träffades och sa skrev det till honom nu och han fattar verkligen inte vad jag menar han fortsätter skicka ''tänker på vår framtid tillsammans'' Vilket gör att jag känner mig obekväm

#3 Försöker säga ifrån när han säger obehagliga saker och kallar mig ''prinsessa'' men han fortsätter bara

#4 Vi är båda 17, kallar alla killar för snubbar. Försöker säga till honom att jag vill ta det långsamt men han fortsätter bara

#5  Försöker förklara det men han fortsätter bara att ge mig kärleksförklaringar osv

#6  Aa han är 17 år. Får nog göra det om man verkligen inte slutar

Calcifer
7/11/18, 8:39 PM
#8

Då tycker jag du säger ifrån på skarpen. Antingen slutar han omedelbart eller så är er kontakt över. Om  han inte respekterar dig nu kommer han inte göra det i framtiden heller.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vendelay
7/12/18, 7:42 PM
#9

Jag håller med övriga. Du har ingenting att vara tacksam för, han respekterar inte ditt nej. Säg ifrån på skarpen och om det inte funkar - blocka honom. Du är värd respekt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

oklart
7/28/18, 4:47 PM
#10

Uppdatering: Jag förklarade tydligt för honom att det går för snabbt, han började förstå och tog det lugnt. Men sen började samma visa igen i måndags. Han började skriva kärleksförklaringar, Frågade när vi skulle ses igen osv.

I onsdags hamnade jag på psykakuten pga mina självmordstankar och min syster tog över min mobil och skulle skicka dagar snaps osv. Hon skrev i snapsen ''Dagar //(mitt namn)s syster. Han började genast skriva ''Var e hon?'' Min syster förklarade att jag var på sjukhuset men jag mår bra. Direkt började han skriva ''VILKEN ADRESS??'' ''JAG MÅSTE SÄGA ATT JAG ÄLSKAR HENNE''. Min syster fortsatte förklara att jag inte kunde ta emot besökare och behövde vila.

Han fortsatte terrorisera min syster och skrev t.ex ''Jävla hora skicka adressen jag orolig för henne''. Då gick min syster in till mig och berättade vad han skrev, och då fick jag nog och blockade honom. Nu försöker han skapa nya fakekonton men det är bara fortsätta blocka tills han ger upp

akvarium123
7/28/18, 4:54 PM
#11

#10 Tråkigt att samma visa började igen! Men det var ju bra att det fick ett slut då ingen av oss skulle veta vad som skulle ske här näst…

Vikan
7/28/18, 5:04 PM
#12

#10 men herregud vilken sjuk snubbe. Med tanke på hur extremt på och oförstående han är hade jag varit väldigt försiktig med honom

vendelay
7/28/18, 10:17 PM
#13

Vilken skitstövel! Hur kan han tro att du skulle vilja ha något med honom att göra när han svär åt din syster?!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
[Devya]
8/1/18, 6:12 PM
#14

Usch vilken obehaglig och skrämmande typ. Bra att du blockerar honom. Han tröttnar nog så småningom.

EndlessEternity
8/3/18, 6:52 PM
#15

herregud, dethär känner jag igen, såna killar som håller på sådär är desperat och  förstår inte hur man ska bete sig, de är som hungriga lejon. Bara att kasta bort han, blocka han överallt, han kommer ge sig tillslut, men sådana här typer av killar brukar hålla på att kontakta en väldigt länge tyvärr :/ 

Ett tips till framtiden är väl att lära känna personen helt fullkomligt innan man träffas så man är helt säker på att det är en normal person. Min kompis har blivit utsatt av en sådan kille (han var en invandrare) och hon var tvungen att göra sitt nummer hemligt och blandade nästan in polisen.

tiger tok
8/3/18, 7:54 PM
#16

#15 att han är invandrare är väl inte relevant?

Upp till toppen
Annons: