Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 478 ggr
Anonymerna
2018-07-17 15:09

Skrev av mig lite

Hej! Från när sommarlov har börjat till nu så har jag mått jättedåligt nästan hela dagarna. Ibland gjorde det så ont att jag ville ta självmord för att undvika den smärtan som kom. Skulle aldrig tro att jag någonsin skulle tänka på självmord seriöst. Men såklart så vill jag inte direkt dö. Oftast efter när jag har varit ledsen blir jag helt tom efteråt. Jag har tappat aptit, äter väldigt dåligt. Har ingen lust för mat. Men det som gör det svårare är att jag har ingen aning till varför jag mår så dåligt. Jag vet bara inte. Åsså har jag grov ångest över skolan. Det känns som att jag inte kommer klara av alla prov osv. Har ångest över min framtid också, då jag vet inte vem jag vill bli. Jag ser inget lyckligt i mitt framtid. Jag är inte intresserad i något utan mitt sport som jag håller på med (ridning). Men tror inte heller jag kan ha någon framtid där.. Vet egentligen inte vad jag vill av detta inlägg, skrev nog bara av mig lite. Om ni har någon idé eller har något att säga får ni gärna skriva.

Annons:
silverfiisk
2018-07-17 15:17
#1

För något år sedan så kände jag precis som du beskriver. Jag mådde så fruktansvärt dåligt och var ledsen utan att veta varför. Det som hjälpte mig var att prata med en psykolog, och så blev jag deltidssjukskriven och behövde bara gå i skolan vissa dagar. Jag tror att jag mådde sådär på grund av stress, för det blev mycket bättre när jag fick mer lugn och mindre press på mig. Hoppas att du mår bättre snart!

Anonymerna
2018-07-17 15:30
#2

Okej tack för din kommentar, hoppas att du mår bättre nu. Jag har tänkt att gå och prata med psykolog men jag vet inte vad jag ska säga direkt.. Och det känns som att min problem är inte så stor för att gå till en psykolog

Vikan
2018-07-17 15:41
#3

Trodde heller inte mina problem var allvarliga nog för en psykolog, i perioder kunde jag ju må helt okej. Sen gick jag till min skolkurator som frågade om det var okej om hon skrev en remiss till första linjen, sen damp det ner ett brev till bup istället. 

När man mår dåligt har man en tendens att tänka att ens problem inte är så stora.  Vissa har det ju sämre. Men alla problem är stora om man mår så pass dåligt att man ibland kan fundera på självmord

silverfiisk
2018-07-17 15:46
#4

#2 jag mår mycket bättre nu. Inga ”problem” är för små. Vill du testa att gå till en psykolog så gör det. Var inte rädd för att du inte vet vad du ska säga, psykologen brukar vara bra på att få en att börja prata. Dom ställer frågor osv. Lycka till!

[fleuriexarcaedia]
2018-07-17 19:20
#5

Går du i grundskolan? Du kan ju få enskilt schema. Det hade jag under 9an så pluggade bara dem tre grundläggande ämnena (matte, svenska, engelska) och sen hade jag bild, trä slöjd (på höstterminen så var det hemkunskap), b-engelska, idrott och sen hade jag religionskunskap. Enskilt schema tror jag man behöver 8 ämnen för att klara sig. Så blir ju 5 utöver dem 3 grundläggande ämnena. Kan ju vara skönt om du är stressad över skolan, eller jag som var så skoltrött att jag inte hade klarat mig annars!

[fleuriexarcaedia]
2018-07-17 19:20
#6

Går du i grundskolan? Du kan ju få enskilt schema. Det hade jag under 9an så pluggade bara dem tre grundläggande ämnena (matte, svenska, engelska) och sen hade jag bild, trä slöjd (på höstterminen så var det hemkunskap), b-engelska, idrott och sen hade jag religionskunskap. Enskilt schema tror jag man behöver 8 ämnen för att klara sig. Så blir ju 5 utöver dem 3 grundläggande ämnena. Kan ju vara skönt om du är stressad över skolan, eller jag som var så skoltrött att jag inte hade klarat mig annars!

Annons:
Anonymerna
2018-07-17 22:38
#7

Ja går i grundskolan. Okej tack, ska fundera på det :)

Upp till toppen
Annons: