Annons:
Etikettövrigt
Läst 1172 ggr
silverfiisk
2018-07-21 17:39

Till er som söker vänner

Hej! Jag tycker att det börjar bli för många inlägg där folk söker vänner. Kan ni inte skriva i någon av alla trådar som redan finns, istället för att skapa nya hela tiden? Jag tänker att det är lättare för er att hitta varandra om alla skriver på samma ställe, och så slipper vi 74 inlägg om samma sak. Menar inte att låta dryg eller något, bara en tanke :)

Annons:
Aleya
2018-07-21 18:02
#1

Finns ju en tråd redan: https://tonaringar.ifokus.se/discussions/5b11a8728e0e742e2b002bcb-officiella-sociala-medier-traden?discussions-2 Men det kanske borde bli hårdare tag gällande då dessa trådar dyker upp.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[134643]
2018-07-21 22:42
#2

Hej! Satt och funderade tidigare idag på om vi ska göra en ”vänner sökes” tråd, men jag volontärarbetar just nu i Spanien och har liksom varken riktigt internet, tid eller dator heller för den delen vilket underlättar här på iFokus. Men ni får jättegärna starta en, och hänvisa folk dit så ska jag försöka hålla igång och låsa trådar så gott jag kan! Vi har ju tyvärr brist på Medarbetare och sajtvärdar, det är i princip bara jag kvar. Det är ju bara att hojta om ni vill ställa up. Jag har faktiskt ingen aning om hur man gör någon till Medarbetare men det kan jag nog lista ut isåfall ;)

[134643]
2018-07-21 22:43
#3

Ja, eller hänvisa till sociala medier tråden som redan finns såklart! Men det kanske borde byta namn? Håller i alla fall med om att det är tröttsamt!

Aleya
2018-08-07 20:02
#4

Ett nytt problem jag har börjat se är att minderåriga börjar söka pojkvän eller flickvän. Känns otroligt olustigt och inte bra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

vendelay
2018-08-07 20:24
#5

Håller med #4. Känner mig som en gammal surtant men jag skulle vilja ringa deras föräldrar och fråga om de vet vad deras barn gör på nätet :(

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

silverfiisk
2018-08-07 20:42
#6

#4 #5 Jag håller med er. Känns inte som dom riktigt förstår att det kan vara ''farligt'' att prata med främlingar och lämna ut sin snapchat och allt vad dom gör. Jag tror att många föräldrar inte har en aning om vad barnen gör på internet, vilket jag tycker är helt galet.

Annons:
[134643]
2018-08-07 21:11
#7

Håller med er alla, men samtidigt vet jag inte hur det skulle gå att förbjuda? Det är ju lätt att skriva här att man söker vänner för att gå vidare så fort man lagt till någon någon annanstans. Har ni några idéer? Vad tycker ni vi ska ha för regler här på sidan? Ska det vara okej att söka vänner överhuvudtaget?

silverfiisk
2018-08-07 21:17
#8

#7 Nej precis, det blir svårt att förbjuda. Tänkte att man kanske skulle ha någon åldersgräns på vänner sökes-inlägg, men det är ju lätt att ljuga om sin ålder så det fungerar väl inte heller :P 

Jag tycker dock att det har blivit väldigt många likadana inlägg här på sistone, så man kanske skulle kunna rensa lite och se till så att alla skriver i samma tråd istället?

Aleya
2018-08-07 21:17
#9

#7 ärligt så tycker jag detta med att söka vänner har börjat ta över sidan. Jag har sett andra sidor på iFokus som låser inlägg och hänvisar till rätt tråd. Men jag tycker att man ska absolut förbjuda att så unga människor annonserar efter förhållanden. Det känns otroligt farligt. Mitt förslag: tråd för att söka vänner. En mall hur en annons ska vara för att söka vänner i tråden (exempelvis inte lämna ut snap öppet eller mail utan det får man skicka via pm om någon är intresserad av att bli vän) och förbjuda att folk raggar. Så alla annonser som kommer utanför raderas.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Aleya
2018-08-07 21:49
#10

Och ett tillägg: ha med i välkomstmeddelandet och på om sidan länk till vännertråden.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[134643]
2018-08-07 21:51
#11

#8 En samlad tråd är en jättebra idé, det ska jag absolut fixa. Har försökt hitta tid och ork till det ett tag nu, men kan se till att det faktiskt blir av nu 😃

#9 Håller med om att det är galet att 12åringar raggar här på iFokus. Funderar på om det helt enkelt är enklast att förbjuda det helt här på sidan, då har vi gjort det vi kunnat. Sen finns det ju ett antal andra sidor som är till för just det, tyvärr. Men jag ska fundera lite till och knåpa ihop en samlad tråd. 

Men som sagt får ni jättegärna hänvisa folk dit i fortsättningen också. Jag har tyvärr inte jättemycket tid själv så det uppskattas enormt 😊

[134643]
2018-08-07 21:52
#12

#10 Det känns som att hela den här sidan överlag behöver uppdateras. Det har nog inte varit några förändringar alls sedan jag började hänga här och det måste varit för 6 år sedan eller så. Jag ska börja kolla igenom allt och försöka ordna upp det 👍

[134643]
2018-08-07 22:19
#13

Jag har skrivit ihop en ny tråd. Jag har förbjudit raggning, men utöver det känner jag att jag bara kan ge rekommendationer över vad folk får skriva och inte skriva. Vill någon lägga upp sin snapchat offentligt kommer jag alltså inte att radera inlägget utan lite personligt ansvar finns ändå kvar. 

Jag tänker testa såhär så kan utvärdera lite längre fram och se hur det har funkat 🙂

Annons:
Aleya
2018-08-07 22:29
#14

#13 tips är att rensa ut alla trådar som nu finns om vänner och partners. Om inte annat dom som söker partners

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[134643]
2018-08-07 22:31
#15

#14 Jag tänker låta de ligga låsta ett tag så att de som skrivit dem får se att de är låsta och varför. Om ett par dagar raderar jag dem så att vi slipper klottret i inläggslistan haha :)

Upp till toppen
Annons: