Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1207 ggr
[EM_L]
7/30/18, 12:39 PM

Skolstart!

Hej!

Jag tycker bara att skulle vara kul och höra vad ni gör för saker till skolstarten=)

Köper ni skolmaterial som block, kalender och nya fina pennor?  Eller kanske en ny väska eller ngt=)

Jag gör inte speciellt mycket förutom att se till att jag har block. Skolans häften utan det på kanten, nja. Inte min favorit precis. Gillar bara mattehäftena vi får.

Så ser till att ha minst ett rand block, rut block och en kalender.

Hade en liknande denna=) Jätte söt, finns en uttagbar linjal. Man kan anteckna lite i den och så=)

https://www.akademibokhandeln.se/vara/kalender-18-19-a5-senator-solo-giraff/7392620804292/

ETT TIPS! Skriv med blyerts och inte färgpenna, bläckpenna. För då kan du sudda ut det. En 17/18 kalender kan användas i framtiden faktiskt! Så spara på det=)

Och sedan så ser jag till att ha pennor och of course. Eftersom jag gillar ordning. Plast mappar med band på att lägga papper i.

Och min lilla ritbok.

Det är vad jag gör!

Annons:
shia
7/31/18, 7:22 AM
#1

Ja, ser till att ha ett lås samt köpt en ny väska. Resten har skolan. Samt att försöka låta bli att tänka på skolan tills sommarlovet är slut. Men har en förmåga att stressa hela sommaren inför skolstarten igen… När vi byt lärare samt då vi kmr få ett nytt schema… Är så jobbigt första dagarna då jag hela tiden måste veta exakt vad som ska göras å klockslag och lärare å allt. Får vi hål eller ska göra ngn uppgift fåt jag panik då inget blir som det jag tänkt då.

akvarium123
7/31/18, 4:26 PM
#2

Jag brukar tänka efter lite innan skolstart och fundera på vad jag verkligen behöver. Det man får i skolan är 1 penna och 1 sudd. Och det ska räcka terminen ut, ifall man tappar bort/använt den för mycket så får man alltså köpa en egen för sina pengar.

Pennor brukade jag köpa förut och bunkra upp med 2-3 st extra men nu fick jag såpass många från en kompis som slutade så nu har jag säkert 20 pennor varav kanske 5 oanvända och de andra är i lite olika skick. Suddgummi samma som pennor brukar bunkra upp med 2-3 st men har nu kanske 15 suddgummi varav 5 nya. Så pennor och suddgummi kommer jag antagligen aldrig mer behöva.

Mappar köper jag aldrig nya för de har alltid hållit och bör hålla detta året också😉

Men en sak jag däremot skulle velat köpa är en fläkt som man kopplar in i datorn då jag tror att jag annars inte kommer överleva, Över 30 grader var det senast i klassrummet och jag är fortfarande chockad över att jag inte svimmade. Puh!

Kalender! Den var jag nära att glömma!

En kalender behöver jag nu. Förra året hade jag ingen och jag kan säga såhär, jag har aldrig varit mer vilsen. Behövs verkligen ifall jag ska komma ihåg allt. Anteckningsblock behöver jag däremot inte då jag inte är en sådan person som klarar av att anteckna samtidigt som någon pratar. Enklare för mig då att lyssna och lägga det på minnet.

Väska och idrottspåse gjorde jag men gör det inte nu längre då jag inte tycker det är så himla nödvändigt att lägga flera 100 kronor på en väska som jag knappt kommer att använda. Idrottspåse har jag troligtvis bara köpt en av i hela mitt liv och det är den jag har nu. Men har tänkt att köpa en ny idrottsväska nu då jag sett en riktigt snygg.

Parfymer i övrigt köper jag också till skolstarten och köper sedan nytt när det börjar ta slut. 

Kläder samma lite som parfymer. Köper kanske 1-2 plagg till skolstarten och sedan får det komma när det kommer. 

Nu kommer jag inte på något mer men det finns säkert mer saker men det är det mesta för mig!

Äppelsnäckan
8/2/18, 1:25 PM
#3

Beställt och köpt kläder för tusentals kronor. Vill komma i nya kläder, då jag känt tidigare att jag gått i samma kläder hela tiden. Har jobbat röven av mig i sommar så jag unnar mig det. Skolan är extremt jobbig för mig ändå, klädproblem är det sista jag behöver.

Jag använder inte skolväska så det slipper jag tänka på. Jag gillar att använda färgpennor och bläckpennor, får se om jag köper några nya då mina gamla tog slut. Blyerts är det värsta jag vet att använda.

I övrigt ska jag försöka vila ut dom sista veckorna nu. Har som sagt jobbat skitmycket i sommar vilket jag inte är van vid alls. Brukar bara ligga hemma och kolla film, typ. Jag vet att så fort jag sätter min fot i skolan kommer jag må dåligt. Så jag har bestämt att om det blir för jobbigt ska jag unna mig att ta bilen dit istället för buss. Kommer kosta bensin och parkering men detta är sista året så jag måste fan se till att få betyg nu.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Upp till toppen
Annons: