Annons:
Etikettövrigt
Läst 1270 ggr
chris06
8/2/18, 9:17 PM

tjäna pengar som 12-åring

jag är är lite av en prylnörd och prylar kostar en del så jag vill gärna göra något för att få pengar. 

jag har bara sett massa om att känna pengar som 13 eller 14 åring för det är väll vid den åldern man blir tonåring och räknas lite mer som vuxen. (:

  • Redigerat 9/14/22, 11:15 PM av vendelay
Annons:
OlgaMaria
8/2/18, 9:29 PM
#1

Kolla med föräldrarna om de har något jobb till dig. När jag var i din ålder fick jag lite pengar för att städa ur bilen - dammsuga och torka av överallt, skölja av fotskydden osv. Torka av alla köksluckor noggrant eller städa ur kylskåpet är andra tips.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

chris06
8/2/18, 9:40 PM
#2

tack för tipset😃

akvarium123
8/2/18, 10:17 PM
#3

När jag var tio fick jag mitt första jobb som Reklamutdelare för SDR. Idag är jag 13 (snart 14) och håller fortfarande på. Men innan jag var 13 så var det mycket svårare att få jobb då de flesta har åldersgräns på 13 år. (SDR har också det men det gjorde ett undantag) Men när jag blev 13 så blev det en mängd med företag som ville ha mig och idag jobbar jag på 2 st. Et tips är att iallafall fråga SDR då dom ibland, inte alltid, gör undantag och gör så att du sedan när du blir 13 (antagligen INTE SÄKERT) kan få ett bättre betalt jobb!

Upp till toppen
Annons: