Annons:
Etikettreligion-och-samhälle
Läst 1217 ggr
Oceaneye
2018-08-06 09:22

Politik

Jag är 12 år. Båda mina föredrar är politiker. Ända sen jag var typ 9 har jag varit insatt i politik. Jag vet ganska mycket om politik, och jag är nästan100% säker på vilket parti jag skulle rösta på. Är detta ovanligt? Jag blev tex jätteglad över att jag träffade Annie lööf, och stolt över mina förelndar, som båda ställer upp i valet, och bpdahar stor chans. Är jag ensam att känna såhär?

Annons:
Stallmima
2018-08-06 10:14
#1

Jättebra att du är involverad i dina föräldrars jobb i politiken. Inte många 12-åringar som är det,  om du vill läsa på mera så skall du kolla in ALLA partier i var de står i frågor som rör Sverige.  det ger perspektiv på många saker. Ha det så kul  🌺

P.s Det du sen bör göra är att se över dina stavfel eller feltryckningar i texten innan du publicerar   😉

DogeLove
2018-08-06 14:57
#2

Jag tror att det är relativt vanligt att man är åtminstone rätt så involverad i politiken och har koll på dom flesta riksdags partier, vid 12-års åldern. Fantastiskt dock att du är såpass intresserad av politik och redan har koll på vad du tänkt rösta på! :)

akvarium123
2018-08-06 16:26
#3

Här vet man vilka partier som finns men jag har inte en endaste susning om vad jag kommer att rösta på. Mamma och Pappa är hemliga om vad dom röstar på och det tycker jag är bra för då får jag skaffa mig en egen uppfattning utan att jag kan vända mig till vad någon annan tycker. 

Däremot vet jag inte alls om jag kommer rösta. Är inte det minsta intresserad av politik. Det enda JAG tycker är viktigt är att vi har en demokrati.

Sasmal
2018-08-07 00:26
#4

#3 I demokratier är det ju viktigt att alla som kan rösta röstar så att deras röst blir hörd

akvarium123
2018-08-07 10:53
#5

#4 Jaha okej. Då får jag väl helt enkelt rösta. Men efter det är jag inte det minsta intresserad av politik.

akvarium123
2018-08-17 14:30
#6

Själv får man nu kolla på Lilla Aktuellt Valet 2018 på Barnkanalen för att förstå sig på vad allt är för något. Väldigt svårt ändå tycker jag! Och jag är tacksam över att jag får rösta nästa gång när jag är 18.

Annons:
Upp till toppen
Annons: