Annons:
Etiketthusdjur
Läst 1095 ggr
Travis D
2018-08-07 00:03

Sagan om Auggie

Hej

Tog för några dar sedan hand om en liten kanin unge vid Namn Auggie (Augusta) En socker söt liten tjej.

Hon hittades utomhus råttbiten av stall ägaren (hennes kanin hade rymt för drygt ett år sedan och nu iår skaffat kull med en utsläppt kanin som råttorna kommit åt dom åt även 15 av hennes yngre fasaner) Iallafall så fick jag ansvara för Lilla Auggie och jag var med henne varje sekund jag var vaken. Hon rörde sig ganska stelt och jag tvättade såren morgon och kväll för att det inte skulle bli infekterat. Tyvärr så blev det så ändå. Infektionen blev bara värre och värre på bara några timmar. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag tänka att jag skulle fixa med såret och sedan låta henne vila. Vid 00 tyckte jag hon var ovanligt tyst så jag gick upp och kollade hur det var med henne. Hon låg i sidoläge och andades häftigt. Jag tog upp henne och sprang med henne till mamma. Vi försökte få i henne mat och vatten men trots att hon drack och åt så blev hon inte bättre. Tillslut började hon andas lugnt. Vi rådgjorde med vet. som sa att om vi hade skulle vi ge henne en sorts smärtstillande vilket vi hade. Jag höll henne i famnen och klappade henne över huvudet när hon plötsligt slutade andas. jag pussade henne några gånger och det sista hon gjorde var att vända sig om och kolla mig rakt i ögonen. Sen kände jag hur pulsen slutade slå och hon blev helt stilla.

Det var det värsta som någonsin hänt mig att se hur hon bara la av helt krossade mitt hjärta på ett sätt inget kan fixa.

Jag grät i flera timmar och kunde bara sova 4 timmar innan jag vaknade vid 8 och jag kände mig lättad att jag vaknat. Det kändes som om allt hade varit en dröm i några sekunder. Sen började jag gråta igen. Jag ringde min bff och berättade och hon försökte trösta mig men jag kunde inte sluta gråta. Tänker fortfarande på min älskade Auggie AKA stinkfisen / Ruffstass / Sötnöten..

Ni får ursäkta stavfel men hade svårt att inte gråta när jag skrev denna text så kunde inte rå för att jag ibland tryckte på fel bokstav..

Annons:
Travis D
2018-08-07 00:17
#1

Trodde jag hörde henne men insåg att  det är omöjlig och började gråta igen 😢

Det är 5:e gången jag tycks höra henne 😭

Travis D
2018-08-07 01:48
#2

Jag vet inte vad det är för fel men jag tycks hela tiden höra henne 🤦‍♂️🤔

akvarium123
2018-08-07 11:14
#3

Åh vad tragiskt. Alltid lika tråkigt när någon dör. 

Jag har själv haft kanin och jag minns såväl när han en gång när vi skulle till skolan men skulle mata honom inte ville ha frukost som han annars ville ha. Vi sprang in och hämtade en morot men den var lika ointressant den, han älskade morot annars. Så då fick vi gå till skolan men när vi kom hem så såg vi att hela moroten var kvar och inget av frukosten hade han ätit upp och där låg han på burgolvet och var likstel. 

Vi var alla lika förkrossade❤️

Men idag kanske 1 år sedan han dog så är det mycket bättre för mig även fast att jag tänker på honom ibland. Han har en egen gravplats tillsammans med mitt andra djur dit vi går någon gång i månaden och pysslar om den och ger blommor och tänder varsitt ljus till dom. Däremot inte nu vid eldningförbudet* men annars så tänder vi alltid ljus och ger blommor. 

TIPS: Man kan köpa ljus som går på batteri ifall man vill ha det säkrare. Detta kan man ju även använda nu vid eldningförbudet*.

Är det längesedan Auggie dog?

För jag lovar. Sorgen kommer släppa även fast att man inte tror det. Det är en helt naturlig del när man förlorat någon att sörja men sedan så kommer det bli lättare att tänka på det som hänt. 

Ett tips är också att tänka på de positiva minnena av Auggie. 

Här kommer några länkar du kan kolla på.

javascript:nicTemp();

javascript:nicTemp();

Travis D
2018-08-08 00:43
#4

Hon dog i förrgår natt 😔 Jag här henne ändå varje kväll vilket känns väldigt jobbigt men jag hör henne så väl?

akvarium123
2018-08-08 11:42
#5

#4 Jag beklagar❤️ men det jag kan trösta dig med är att det kommer gå över fastän man inte tror det i början.

[EM_L]
2018-08-14 13:36
#6

#3 Sorgen släpper ju inte precis.

Min förra kanin dog för mer än 4 år sedan och sörjer fortfarande väldigt mycket.

Annons:
akvarium123
2018-08-14 16:33
#7

#6 Kanske fel formulerat av mig men sorgen blir ju bättre med tiden och blir lättare att tänka på och acceptera det som hände.

Men kan bara beklaga det som hände dig också.

Honestyisdead
2018-08-14 18:50
#8

Jag hör fortfarande mammas hund ibland trots att han lämnade oss för flera år sedan.

Beklagar sorgen.

Upp till toppen
Annons: