Sex och samlevnad

Oskuld?

2018-08-07 20:57 #0 av: Sanna1301

Tja!

Många (inklusive mig själv) tycker att det är genant att vara oskuld, hur ser ni på de? Har du förlorat oskulden och i så fall när gjorde du det?Hjärta

Anmäl
2018-08-07 21:05 #1 av: silverfiisk

Jag skämdes över att vara oskuld när jag var yngre, så pass mycket att jag ljög om det. Nu skulle jag dock inte göra det, för det finns absolut ingen anledning att skämmas. Jag var 19 när jag förlorade oskulden, vilket många säkert tycker är väldigt sent, men nu i efterhand är jag glad att jag väntade och inte stressade. Skit i vad andra tycker om det och gör som du själv vill :)

Anmäl
2018-08-07 22:36 #2 av: Scorpio97

Jag fyller 21 år i november och har aldrig haft sex. Jag har aldrig haft en pojkvän eller kysst någon heller. Jag skäms inte för det. Jag är inte stolt över det heller. Det är som det är bara, jag har inte träffat rätt kille än och det är helt okej för mig :) 
Jag tycker inte man ska skämmas över att vara oskuld, för det är absolut inget fel med det. Oavsett hur gammal man är. På samma sätt är det absolut inget fel med att ha sex eller vilja ha sex och man ska inte skämmas över det heller. Lev på det sätt som känns rätt för just dig, och strunta i vad andra tänker eller tycker om det. 

//Jessie

Anmäl
2018-08-07 22:45 #3 av: 134643

Jag skämdes aldrig över att vara oskuld, men så har jag också varit förälskad sedan jag var 14 och även om det inte alltid var vi så hoppades jag att det skulle bli det. Vi blev ihop när jag var 17 och hade sex ett halvår efter det.

Tycker det är otroligt onödigt att skämmas över att inte haft sex :)

She needed a hero, so that's what she became. Medarbetare på tonåringarSkrattar

Anmäl
2018-09-02 17:15 #4 av: Girl13

Att förlora oskulden handlar inget om åldern, det handlar om när DU är redo. Själv förlorade jag oskulden väldigt tidigt och har inte ångrat det nånting faktiskt. Skämdes inte alls för att vara oskuld, det är en del av livet att ha sex för sörsta gången och du borde inte skunda på det. Kram

Anmäl
2018-09-02 22:31 #5 av: Jaguar_

Förlorade oskulden när jag var 23. Aldrig brytt mig om det där eller varit kär innan dess. Fokuserat på mitt och inte lyssnat på andra. Är glad jag inte sett det som något problem i mitt liv. Är fortfarande tillsammans med min första kille och planera att fortsätta med detta ett himlans bra tag till Skämtar Förstår inte varför man skulle se det som pinsamt/genant att vara oskuld. Det visar väl ändå att man ha karaktär och står på sina egna ben och inte faller för vad andra säger/tycker.

Anmäl
2018-09-02 22:39 #6 av: vendelay

Det är varken skämmigt att ha haft sex eller att inte ha haft det men när jag var tonåring var jag typ stolt över att inte haft sex. Ingen anledning egentligen tbh, och jag tyckte ju inte att andra som haft sex var "slampor" eller whatever men jag ville inte ha sex så jag hade inte sex helt enkelt.

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2018-09-03 14:11 #7 av: Lonaa

Det BORDE inte vara pinsamt vare sig att vara sexuellt erfaren eller att inte vara det, men jag tyckte att det var lite skämmigt att vara 23 när jag låg med någon första gången.
Dock tyckte jag att det var ännu värre att vara 40+ och ha betydligt mindre erfarenhet än de flesta jämnåriga, tur att jag hittade rätt kille.♡
(Jag har varit sjuk större delen av livet så jag har varken orkat eller velat vara ihop med någon, än mindre köra one nights )

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2018-09-03 17:38 #8 av: KentHjärta

Tyckte aldrig det var pinsamt. Utan mer jobbigt när alla vänner satt och diskuterade deras sexliv och refererar mig som en steril sten. Hade sex första gången mellan 18-19år

Anmäl
2018-09-03 18:10 #9 av: Magrat

Tyckte tvärtom att det var rätt pinsamt att ha förlorat oskulden vid 13 års ålder. Och ljög tills jag var 15 och sa att jag var oskuld. Sedan blev jag väldigt sexuellt aaktiv och då släppte det.

Tycker ärligt talat att det inte spelar någon som helst roll. Det viktigaste är att inte ha sex innan man själc är redo. Jag var inte redo när jag gjorde min sexuella debut. Har absolut ingenting emot idag, men tror att jag mått bättre av att vänta.

//  Leona

Anmäl
2018-09-08 09:20 #10 av: Jaguar_

Kan tillägga att mina syskon förlorade oskulden tidigt (inan 15 års ålder) pga grupptryck och antar jag att det var pinsamt att vara den som säger att man inte legat med någon. År senare har båda snackat med mig om hur de ångrar sig så rejält att de föll för såna känslor och att de velat vänta tills de själva kände att det var rätt.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.