Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 2796 ggr
SannaPannan
2018-08-07 20:57

Oskuld?

Tja!

Många (inklusive mig själv) tycker att det är genant att vara oskuld, hur ser ni på de? Har du förlorat oskulden och i så fall när gjorde du det?❤️

/Sanna

Annons:
silverfiisk
2018-08-07 21:05
#1

Jag skämdes över att vara oskuld när jag var yngre, så pass mycket att jag ljög om det. Nu skulle jag dock inte göra det, för det finns absolut ingen anledning att skämmas. Jag var 19 när jag förlorade oskulden, vilket många säkert tycker är väldigt sent, men nu i efterhand är jag glad att jag väntade och inte stressade. Skit i vad andra tycker om det och gör som du själv vill :)

Scorpio97
2018-08-07 22:36
#2

Jag fyller 21 år i november och har aldrig haft sex. Jag har aldrig haft en pojkvän eller kysst någon heller. Jag skäms inte för det. Jag är inte stolt över det heller. Det är som det är bara, jag har inte träffat rätt kille än och det är helt okej för mig :) 
Jag tycker inte man ska skämmas över att vara oskuld, för det är absolut inget fel med det. Oavsett hur gammal man är. På samma sätt är det absolut inget fel med att ha sex eller vilja ha sex och man ska inte skämmas över det heller. Lev på det sätt som känns rätt för just dig, och strunta i vad andra tänker eller tycker om det.


//Jessie

[134643]
2018-08-07 22:45
#3

Jag skämdes aldrig över att vara oskuld, men så har jag också varit förälskad sedan jag var 14 och även om det inte alltid var vi så hoppades jag att det skulle bli det. Vi blev ihop när jag var 17 och hade sex ett halvår efter det. Tycker det är otroligt onödigt att skämmas över att inte haft sex :)

Girl13
2018-09-02 17:15
#4

Att förlora oskulden handlar inget om åldern, det handlar om när DU är redo. Själv förlorade jag oskulden väldigt tidigt och har inte ångrat det nånting faktiskt. Skämdes inte alls för att vara oskuld, det är en del av livet att ha sex för sörsta gången och du borde inte skunda på det. Kram

Jaguar_
2018-09-02 22:31
#5

Förlorade oskulden när jag var 23. Aldrig brytt mig om det där eller varit kär innan dess. Fokuserat på mitt och inte lyssnat på andra. Är glad jag inte sett det som något problem i mitt liv. Är fortfarande tillsammans med min första kille och planera att fortsätta med detta ett himlans bra tag till 😉 Förstår inte varför man skulle se det som pinsamt/genant att vara oskuld. Det visar väl ändå att man ha karaktär och står på sina egna ben och inte faller för vad andra säger/tycker.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

vendelay
2018-09-02 22:39
#6

Det är varken skämmigt att ha haft sex eller att inte ha haft det men när jag var tonåring var jag typ stolt över att inte haft sex. Ingen anledning egentligen tbh, och jag tyckte ju inte att andra som haft sex var "slampor" eller whatever men jag ville inte ha sex så jag hade inte sex helt enkelt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Lona
2018-09-03 14:11
#7

Det BORDE inte vara pinsamt vare sig att vara sexuellt erfaren eller att inte vara det, men jag tyckte att det var lite skämmigt att vara 23 när jag låg med någon första gången. Dock tyckte jag att det var ännu värre att vara 40+ och ha betydligt mindre erfarenhet än de flesta jämnåriga, tur att jag hittade rätt kille.♡ (Jag har varit sjuk större delen av livet så jag har varken orkat eller velat vara ihop med någon, än mindre köra one nights )


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

KentHjärta
2018-09-03 17:38
#8

Tyckte aldrig det var pinsamt. Utan mer jobbigt när alla vänner satt och diskuterade deras sexliv och refererar mig som en steril sten. Hade sex första gången mellan 18-19år

Magrat
2018-09-03 18:10
#9

Tyckte tvärtom att det var rätt pinsamt att ha förlorat oskulden vid 13 års ålder. Och ljög tills jag var 15 och sa att jag var oskuld. Sedan blev jag väldigt sexuellt aaktiv och då släppte det.

Tycker ärligt talat att det inte spelar någon som helst roll. Det viktigaste är att inte ha sex innan man själc är redo. Jag var inte redo när jag gjorde min sexuella debut. Har absolut ingenting emot idag, men tror att jag mått bättre av att vänta.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Jaguar_
2018-09-08 09:20
#10

Kan tillägga att mina syskon förlorade oskulden tidigt (inan 15 års ålder) pga grupptryck och antar jag att det var pinsamt att vara den som säger att man inte legat med någon. År senare har båda snackat med mig om hur de ångrar sig så rejält att de föll för såna känslor och att de velat vänta tills de själva kände att det var rätt.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

[Devya]
2018-09-10 17:54
#11

Oj nej, jag va stolt över att vara oskuld. Det är lätt att ha sex, svårare att låta bli då man träffat någon som man verkligen tycker om. :) Jag var 19 år få jag beslöt mig för att jag var redo. Då hade jag varit tillsammans med den killen i 3 år.

Denna kommentar har tagits bort.
johan
2022-05-15 17:30
#13

Eftersom många sannolikt tycker som du, så är det också många som ljuger om det. Så risken att du är ensam om att vara oskuld är minimal.

Och om du är trygg och modig, kanske du är den som vågar vara ärlig och göra det normalt att erkänna att man inte har haft sex i tidig ålder, eller kanske ens vill det.

Ha sex för din egen skull. Inte för andras. Och definitivt inte för vad du är rädd för att andra tror om dig.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
[EM_L]
2022-05-15 17:32
#14

#13: Tråden är 4 år gammal

johan
2022-05-15 19:42
#15

#14: Såg det. Men frågan har varit relevant i alla tider och kommer förmodligen fortsätta vara det.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Calcifer
2022-05-16 02:45
#16

#14: Det finns absolut inget negativt med att ibland väcka liv i även gamla trådar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

M
2022-08-02 14:41
#17

#0: känner samma sak. För mig känns det lite stigmatiserat. Att jag skulle vara den sista i klassen som förlorar den.

johan
2022-08-02 14:57
#18

#17: Tänk så här: Är det viktigare att inte vara sist, än att första sexet är bra, önskat och inget du ångrar senare?

Ha sex för din skull. Inte för vad du tror vad andra tycker.

Frågar du 100 personer tror jag du skulle hitta betydligt fler som önskar att dom inte stressat upp sig över vad andra tycker om deras sexliv, än att det dröjde längre innan dom hade sex första gången.

Satsa på att vara den som är mest nöjd med sin sexdebut istället så kommer du se dig själv som en vinnare när du fått mer perspektiv runt det.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[smurf333]
2022-12-03 14:36
#21

Jag förlorande oskulden när jag var 22 (är kille). Hade gärna gjort det tidigare, men nu efteråt så blev det nog bäst att göra det senare..

SannaPannan
2023-09-22 00:57
#22

Jag "förlorade" den när jag va…20 tror jag. När jag skrev det här inlägget för 5 år sen trodde jag nog att jag skulle va oskuld för alltid, men det händer när det händer och när man är redo.

Väntar man tills man är redo och verkligen vill göra det med rätt person så kan det vara en väldigt positiv upplevelse, men om man skyndar fram det så finns risken att man ångrar sig i framtiden eller att man inte njuter av det fullt ut som man borde få göra.

Ingen skam i att va oskuld!!!

/Sanna

Lona
2023-09-22 07:55
#23

#22: Så fint och klokt inlägg! Tack för att du delar med dig.🌼


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

SannaPannan
2023-09-23 01:03
#24

#23: Åh tack!

/Sanna

Heddiz
2023-09-23 02:25
#25

#22: Ja det är sant.. man kan faktiskt ångra sig efter man förlorat oskulden och det går ju aldrig att ta tillbaka.
Nu ångrar jag mig i och för sig inte längre, för att det var så länge sen, men jag kommer ihåg att jag hade ågren pga av det ett tag efteråt.

Jag blev av med oskulden BARA för att "få det gjort" det låter hemskt nu, men det är sant!
Jag tänkte att jag var ju alldeles för gammal att vara oskuld vid 17 års ålder och var tvungen att göra något åt det, så det blev inte så "romantiskt" precis..😏

Men det var jag ju inte för det var många som var oskulder bland mina klasskamrater, jämnåriga kompisar osv..


The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

SannaPannan
2023-09-25 18:22
#26

#25: Tror det tyvärr är jättemånga som har sex bara för att bli av med oskulden..de e synd. Särskilt när dom är så unga och bara gör det pga grupptryck eller att de e typ coolt att ha haft sex.

Jag kände inte riktigt så när jag va mindre, tyckte kanske de va lite genant, men aldrig så pass att jag bara ville ha det för att bli av med oskulden. Det är jag glad för..

/Sanna

Heddiz
2023-09-25 18:53
#27

#26: Ja, tyvärr så är det nog ganska vanligt att man "vill bli av med oskulden" pga olika anledningar som du skrev (både killar och tjejer)…
Jag kände inget grupptryck direkt för ingen bland mina närmaste kompisar hade haft sex ens!
Jag hade helt enkelt dåligt självförtroende bara och trodde jag skulle få bättre självförtroende om jag blev av med oskulden!🙄

Jag fick i och för sig, lite, lite bättre självförtroende av det på ett sätt, men samtidigt så kändes det HELT fel på ett annat sätt.
För hur det sker eller rättare med VEM det sker, spelade inte någon roll, JUST DÅ!
Men det är ju jättebra att du inte gjorde det "bara för att" iaf..😊


The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Annons:
Upp till toppen
Annons: