Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 646 ggr
imarealbish
8/8/18, 4:21 PM

Lågt blodtryck?

Hej! Jag tror jag har lågt blodtryck, eftersom att jag blir yr vaje gång jag reser mig upp, det svartnar frågor ögonen, jag darrar, och måste sätta mig ner igen. Har inget emot det, men vill bara veta om det är farligt? för åt antar att det beror på lågt blodtryck. en gång mitt i natten reste jag mig, och så svimmade jag tror jag, eftersom att jag vaknade att av att jag slog en mot marken, men det kanske beror på andra själ. brukar få huvudvärk ganska ofta, och är vegan. iaf, jag undrar om lågt blodtryck är farligt?

Annons:
OlgaMaria
8/8/18, 4:30 PM
#1

Kan också vara t ex järnbrist eller brist på något annat. Det är värt att kolla upp!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
8/8/18, 4:44 PM
#2

Du ska absolut kolla upp det men i regel så är lågt blodtryck inte farligt mer än obehagligt för man kan få blodtrycksfall vilket du verkar ha fått.

När jag var yngre så hade jag alltid ett väldigt lågt tryck och fick alltid vara noga med att resa mig försiktigt så jag vet hur det känns.

Numera så har jag högt blodtryck😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

imarealbish
8/8/18, 4:59 PM
#3

#1 #2 Okej! Tack så mycket

akvarium123
8/8/18, 5:30 PM
#4

Jag hade det ofta förut för några månader och det svartnade och jag var yr och så. Och det antog jag var lågt blodtryck. Frågade en kompis pappa och han sa att det troligtvis var lågt blodtryck. Enligt 1177 så är det vanligare bland unga, långa och smala personer. 

Vegan ska jag inte säga att det är något negativt men det kan ju ha med det att göra  att du exempelvis inte får i dig alla näringsämnena som behövs. Men fråga dina föräldrar dom kan säkert rådgöra.

Men det är inte farligt att ha lågt blodtryck.

[134643]
8/8/18, 8:05 PM
#5

Precis som de andra säger är det inget farligt att ha lågt blodtryck, men jag tycker absolut att du ska kolla upp ifall du kan ha brist på något :)

powerade
8/8/18, 10:10 PM
#6

Kolla om Du har brist på något. Då kan man ju kolla blodtrycket så kan kanske vet om det ät lågt så vet man ju det. Alltid skönt å veta vad saker beror på

Annons:
:333
8/10/18, 3:15 PM
#7

Det hände mig också för ca ett halvår sedan, jag behövde sätta mig upp väldigt långsamt. Och höll på att svimma om jag ställde mig upp. Så jag började äta mer grönsaker och frukt, och redan efter en vecka kunde jag ställa mig upp utan att det svartnade för ögonen, i alla fall 50% av fallen. Jag började gå ut och gå ibland och dricka väldigt mycket mer vatten, och nu är jag helt ”frisk” från det! Rekommenderar starkt!

Princessss
8/10/18, 11:47 PM
#8

Har EXAKT samma symptom som dig. Får ont i huvudet ofta och ofta blodtrycksfall.

Upp till toppen
Annons: