Annons:
Etiketthusdjur
Läst 1601 ggr
Travis D
2018-08-10 02:42

Har ni husdjur?

Hej!
Jag tänker mig alltid att alla har husdjur då jag är så van vid det. Men det slog mig nu att alla har olika djur och vissa inga alls. Hur har ni det? Då tänker jag djur som är era egna  inte typ hela familjens eller syskonen utan era helt egna. 

Själv så har jag ju min hästis Karin och min katt Decibel :) Dom är mina egna sen har mamma Nysve och Mango.  Mina syskon är ju inte proffs på det här med att sköta om något.

(lite rolig kmr nu)

Min brorsa skaffade en kaktus för att visa att han kunde ta hand om något levande (han vill ha en hund) så när han fick sin "manliga" kaktus (med rosa små blommor hahah)  som han kallar den så hade han sett på en video att man ska skära av halva så kommer den växa bättre. Nu är den död. 

iallfall så vad har ni för djur?

Annons:
shia
2018-08-10 07:18
#1

Well, vi har 8 katter. Vilka är familjens men vissa är mer eller mindre ens. Isabell/bob Findus är mer åt mitt håll medans cindra å balou å sima mer är syrrans, å lilja å Estelle mammas.

shia
2018-08-10 07:18
#2
shia
2018-08-10 07:18
#3
[ThinkingMe]
2018-08-10 08:49
#4

Det enda jag har haft är fiskar, då vi inte kunnat ha pälsdjur pågrund av allergi. Dessutom så är jag rädd för hundar, vilket skulle betyda att skaffa hund inte vore ett alternativ, trots om den hunden man skaffar är trevlig så ska den inte ha en rädd ägare när man träffar andra hundar.

Emptymoment
2018-08-10 09:12
#5

#1 Jag trodde jag var ensam med att ha 8 katter haha. Bra att veta att fler har det lite galet :p

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

ThatPie
2018-08-10 09:42
#6

Jag har två små gerbil tjejer på ca 6 månader, de är mina första helt egna djur. Kan säga att resten av familjen var väldigt förvånade över att jag var intresserad av att skaffa djur, då jag inte precis varit så intresserad av min syrras marsvin. Men det är troligen då jag ganska snabbt upptäckte att marsvin inte var min typ av djur (så mycket pill och passup). Var även så att jag saknade närvaron av ett djur efter att våran katt gick bort (hade vuxit upp med honom).

Annons:
akvarium123
2018-08-10 13:57
#7

Ja just nu har jag fiskar men innan så hade vi både katt, kanin och marsvin. Men inte samtidigt.

[134643]
2018-08-10 17:55
#8

Jag är faktiskt för första gången på många många år helt djurlös. Har varit det i ungefär ett halvår nu, och trots att jag jobbat med djur har jag saknat det något enormt. Så nu när jag flyttar hem till Sverige igen om en vecka börjar förberedelserna och någon gång under hösten flyttar det förhoppningsvis in ett par råttor till mig :)

[Tuulikki]
2018-08-10 18:54
#9

Jag skaffade min hund som 16-åring. Och min katt när jag var 19, men hade då flyttat hemifrån först 😊

Kirnzy
2018-08-10 19:03
#10

Jag har en hund, en katt, fyra undulater, en sköldpadda, fiskar, snäckor och insekter. Skulle även skaffa smådjur (hamstrar, möss, marsvin och liknande) om det inte var för fåglarna, även någon till reptil och en spindel om det inte var för mamma ;) Har alltid haft djur, både egna och familjens (hästar, hundar, katter, hamstrar, vaktlar mm) och skulle inte kunna tänka mig att vara helt djurfri.

missMoa
2018-08-10 22:10
#11

Har just nu 11 egna kaniner men sen har jah typ en shettlandspony som är min med

Äppelsnäckan
2018-08-10 22:47
#12

Har en orm (kenyansk sandboa), akvarium med bl.a. axolotler och fisk.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

[EM_L]
2018-08-11 20:54
#13

Har en kanin=)

Och även några få fiskar.

Har haft undulat, 2 andra kaniner, andra fiskar och en katt.

Annons:
Princessss
2018-08-12 09:39
#14

Har en liten jack russelll terrier valp på 15 veckor 💓

Wondering99
2018-08-14 21:00
#15

Djuren som enbart är mina är 2 marsvin, 1 hund, 2 ödlor. Sen delar jag och mina föräldrar på våra höns.

_Avokadon_
2018-08-15 19:13
#16

Jag har inget husdjur och har alldrig haft…😭 har alltid velat ha men min mamma tycker att det inte funkar eftersom vi bor i lägenhet.. hon gillar djur och så men verkar inte orka ha ett nu😑 pappa tycker det e helt okej och så och bryr sig inte men iallafall,, så har jag velat ha ett djur sen jag var 3 år hehe (vilket jag skrev i nån jävligt gammal dagbok) jag älskar hästar och en gång var vi nära på att skaffa katt då vi var vid Sthlms katthem och såg så många söta katter! ( lol vore gulligt att ha en sköldpadda😍, eller bara jag?) Aa hursomhelst skriv om ni har ngt tips på hur man ska få sina föräldrar att gå med på att ha djur! ( att tjata eller göra ngt ”kunna ta ansvars test” funkade nt på mina föräldrar)

Travis D
2018-08-16 15:09
#17

#16 Mamma sa att vi absolut aldrig skulle köpa häst för ca 1 år sedan. Nu har vi 2 ;) (varav en är hennes egna) Jag skrev en lång uppsats om allt jag kunde om hästar och sånt så dom visste att jag var förberedd i alla situationer. Hittade en fin Nordsvensk och ett stall 15 min bort. Sen behövde jag bara få Mamma att träffa Nysve. Och mamma blev förälskad i första ögonkastet 😃 Det var också så jag fick en till häst.

[Svea&Sabina]1
2018-08-28 11:38
#18

Jag har 2 kaniner och familjen har en katt. Vi har också ett akvarium med fiskar som min pappas jobb lånar :D

Loka03
2018-08-28 20:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Vi har alla djur inom familjen. Katt Gerbiler Hamster Grodor, fiskar, sniglar och räkor Men efter våran hund tyvärr fick somna in för ungefär tre år sedan så har jag kommit så nära min katt. När jag är ledsen kommer han och sover bredvid mig, han är alltid glad att se mig. Om jag kommer hem så ligger han alltid vid dörren och går sedan efter. Om vi handlar så sitter han alltid blan alla varor vi köpt haha! Han är verkligen en riktig kompis. Han känner till och med när jag har mensvärk. Då kommer han och trampar på ryggen eller ligger nära och värmer på det stället där det gör ont. I år har vi haft honom i 7 år! :’) Här är en bild<3

Are humans real?👽👽👽

Fattaringenting
2018-08-29 16:17
#20

Jag har inga men min förra hund dog 😭om jag ska skaffa nytt blir de hund eller kanin

Annons:
[EM_L]
2018-08-29 21:07
#21

#19 Aww va sött!

Har haft katt, men hon var inge myskatt precis.

Har kanin då, men hade gärna haft en katt också!

Loka03
2018-08-30 08:05
#22

#21 Tack!<3 Ja alla katter är ju olika haha! Men det är något så speciellt med katter. Jag förstår att de är och har varit heliga :)

Are humans real?👽👽👽

Loka03
2018-08-30 08:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Här är en till bild. Ja vad ska man säga, djur kan ha konstiga sovställningar haha! :)

Are humans real?👽👽👽

KentHjärta
2018-08-31 17:33
#24

Två katter hos mina föräldrar, varav ena som jag iprincip är uppväxt med då jag bott med honom i 8 år. Jag är hans person liksom. Tvärtom med den andra, hon är runt 3 år (hittekatt vet ej säkert) och hon valde helt min mamma :)

Lova Matilda
2024-02-16 18:05
#25

Jag har två Ninisar men vill så gärna ha fler djur

Never mind the dog.
Beware of the Bunny.

Upp till toppen
Annons: