Övrigt

Hur länge har man mens?

2018-08-14 00:25 #0 av: Travis D

Fick min första mens idag och det var inte så jobbigt ( eller det var ju jobbigt men inte som jag trodde?

Men hur många gånger i månaden får man sin mens? :)

Anmäl
2018-08-14 00:26 #1 av: Calcifer

En gång i månaden. I början kan mensen vara lite som den vill, komma och gå lite hursom så hur länge du har den i början är svårt att veta eller exakt hur lång tid mellan gångerna. 

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."

Anmäl
2018-08-14 00:58 #2 av: VoxBauers

Precis som #1 säger kan det variera i början innan den kommit i ordning och blivit regelbunden. Sen kommer den ungefär en gång i månaden och längden  kan variera från person till person  2-7 dagar oftast. 

Ta en almanacka och markera när mensen startade och slutade så har du koll på den inför framtiden.

www.voxbauers.weebly.com                                                                  www.cornishrex.se

Anmäl
2018-08-14 13:34 #3 av: MEML

Som de andra säger 2-7 dagar och mensen är oregelbunden. Brukar gå ca 28-32 dagar mellan mensarna.

Men som sagt den är oregelbunden. ´Fick min första för mer än ett år sedan och den är fortfarande oregelbunden.

Se till att ha mensskydd till hands, tex i skola, hos vänner och så.

Anmäl
2018-08-14 15:44 #4 av: tiger tok

#3 den är inte oregelbunden för alla.

"Djur pratar, men bara de som vet hur dem ska lyssna kan höra vad dem säger!!"
Anmäl
2018-08-14 16:43 #5 av: Calcifer

Det är vanligt att mensen gör lite som den vill i början, men för de flesta brukar den bli mer och mer regelbunden med åren. Inte för alla, det kan variera mycket, men för det mesta. Första året skulle jag säga att man inte ska oroa sig så mycket om mensen kommer och går och varierar i längd eller mängd. För mig betedde sig mensen på ett vis mellan 14-17 års ålder, sen blev den TOTALT annorlunda fram till för något år sen då den förändrades igen.

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."

Anmäl
2018-08-15 16:20 #6 av: ThinkingMe

Jag har haft mens i cirka tre år, och den var rätt så regelbunden sedan start. Nu för tiden så har jag mens var tredje vecka (alltså cirka 21 dagar från start till start). 

Anmäl
2018-09-13 11:07 #7 av: Svea&Sabina

Jag var haft mens i ca 4-5 år och jag får den slutet på månaden. Jag har alltid haft mens i 2-3 dagar, men de senaste månaderna har jag mens 6-7 dagar och det är jobbigt.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.