Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1036 ggr
Linnea777
8/16/18, 6:32 PM

Begränsad internet tid?

Skolan börjar nu och min mamma har satt gränsen 60 min internet om dagen. Ska säga här att jag har bra koll hur mycket jag behöver plugga och när. Och sköter skolan bra. Jag har inte A i allt men ändå bra betyg osv. Är också ute mycket om dagarna, tränar mycket och sitter inte hela dagarna framför en dator. 60 min känns helt omöjligt. Behöver min telefon för att se vad klockan är, hur vädret ska bli (för att jag ska veta vad jag ska ha för kläder hahah….), kolla när det går bussar och ha kontakt med mina kompisar. Och jag pluggar även igenom mobilen och skriver upp prov/läxer osv i min mobil. Så när jag kommer hem från skolan har jag ksk använt min telefon ca 40 min. Alltså 20 min kvar att använda under dagen. Det första jag gör när jag kommer hem är att äta, plugga och träna. Vilket innebär att kommer sitta hela kvällen och stirra in i en vägg. Bokstavligen. Jag har inget övrigt intresse som att läsa, skriva, måla. Och känns helt omöjligt just nu då det ända som har fått mig att orka skolan och vardagen är dem där 1-2 timmarna på kvällen där jag kan slappna av och kolla på någon youtube video eller någon serie. Jag behöver dem timmarna på kvällen för att slappna av och ladda upp inför nästa dag. Och utan dem har jag helt ärligt inget att se fram imot. Vilket man behöver för att klara skolan. Vet att min mamma bara vill mig väl och att ska gå ur skolan med bra betyg. Men känns väldigt sjukt då jag som sagt redan sköter skolan och allt annat. Känns inte direkt roligt heller då många av mina kompisar (som har halvdåliga betyg) får använda sitt internet hur dem vill. Usch vet jag att jag låter skjukt bitter, vilket jag faktiskt är. Var tvungen att skriva av mig bara…..

Annons:
tlover
8/16/18, 6:36 PM
#1

Du kan inte "köpa" mer tid genom att göra extra hushållssysslor?