Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1555 ggr
[Svea&Sabina]1
8/21/18, 10:58 AM

Mens i skolan

Idag fick jag mens första dagen i skolan. Jag hade en lektion och gick på toaletten och fick mens. Min mamma kom och lämnade en binda, men nu är jag på väg hem. Det tar mig minst 1 timme att komma hem med buss, så jag hoppas att jag klarar mig utan mensvärk. Min mobil gick sönder imorse, så jag måste ha min mammas och jag fick mens. Varför? Har ni livmoderbärare fått mens i skolan någon gång? Hur gjorde ni?

Annons:
Loka03
8/21/18, 11:18 AM
#1

Ja några gånger. Men jag minns en gång väldigt tydligt. Det var när jag fick mens i ett grupprum själv. Det började göra väldigt ont och då förstod jag inte att tabletter som Iprem funkade. Tiden gick och jag fick så ont att jag spydde i en papperskorg inne i grupprummet. Sedan så gick jag till min rektor som jag har god kontakt med. Hon tog bort papperskorgen med kräks i och jag fick ligga på en säng med filtar i kuratorns rum tills min pappa kom och hämtade mig. Detta utspelade sig kanske under 2 timmar? Ja det var min historia haha! Men ett tips är att du alltid har med dig binda, iprem eller en annan tablett du vet som funkar och att man kan ta sig hem. :)

Are humans real?👽👽👽

Honestyisdead
8/21/18, 11:42 AM
#2

Tror de flesta kvinnor har fått mens i skolan någon gång. Jag tog på mig mensskydd och fortsatte dagen.

[Svea&Sabina]1
8/21/18, 12:00 PM
#3

#1 Usch vad hemskt. Jag klarade mig utan mensvärk och nu är jag hemma.

Vikan
8/21/18, 2:12 PM
#4

Ja, det har hänt många gånger. Har alltid med mig skydd fall i fall, passande om någon annan också behöver i nödfall. 

Det pinsamaste var nån gång i åttan/nian när jag fick mens när jag satt i någons knä och blödde igenom. Hade inga känningar eller något, så det kom som en chock haha

Travis D
8/21/18, 2:13 PM
#5

Jag fick min första mens förra måndagen och den slutade dagen innan skolan 😥

Honestyisdead
8/21/18, 2:21 PM
#6

#5 Varför är du ledsen för det?

Annons:
Travis D
8/21/18, 5:06 PM
#7

#6 jag e inte ledsen men emojin jag tryckte på var inte ledsen utan en som pustade ut, den kanske inte finns på iFokus (använde min mobil) för jag är glad att den försvann hahah

[EM_L]
8/21/18, 8:18 PM
#8

När jag har mens så får jag den oftas under natten när den ska sätta igång.

Och går i skolan och har mens. Ser till att ha skydd med mig.

Tex.

1 normal binda

2 normal plus

trosskydd och tamponger.

Och byt gärna om det går när det är tex lunchrast.

Travis D
8/21/18, 9:20 PM
#9

#8 MEML bra att du gjorde en liten lista personligen skulle jag lagt till ett extra par trosor ifall det av någon anledning skulle läcka 😃

Jaguar_
8/23/18, 9:49 PM
#10

Jag fick min första mens när jag gick i skolan. Skulle bara på toa och vips där var det blod. Fick panik och stoppade trosorna fulla med papper. Sen gick jag och hade mina lektioner. Gick hem och när mamma kom hem från jobbet visade jag och hon konstaterade att jag fått mens. Sen var det inte mer med det! Bara på med blöjan och fortsätta leva!😃

På min tid fanns det inte så möe mobiltelefoner så det var ju inte så att man kunde ringa mamma. Låter skitgammal nu, men det är jag inte.😉

Bästa är att alltid ha bindor med sig i väskan i fall att det händer igen. Då blir det inte sån panik. Och alltid använda trosskydd.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

panini
8/24/18, 1:30 AM
#11

Har under mina år faktiskt bara fått mens under skoltid en gång, och självklart var det dagen jag inte hade min väska med mig (som jag då har mensskydd i). Fick stoppa ner en massa papper istället, knyta jackan runt midjan och glatt köra hem istället. Fanns inte så mycket mer att göra direkt , sånt som händer 😉

Upp till toppen
Annons: