Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1613 ggr
[Svea&Sabina]1
2018-08-27 11:56

Missa bussen

Nu när jag har börjat gymnasiet så tar det 1 timme för mig att komma hem med buss och det är jag redan less på. Jag byter buss på stan och busshållsplatserna ligger ungefär 1km från varann och det gör så att jag måste springa för att hinna med den andra bussen. Nu missade jag bussen pga detta. Jag är så arg på mig själv för att jag inte sprang 20 meter för att hinna med bussen. Jag kommer att vara hemma om 40 minuter pga att busshållsplatserna liggger så långt ifrån varann. Jag vet inte varför jag gör det här inlägget, men jag är så arg på mig själv. Har ni långt till skolan och måste åka bussar? Jag har en moppe, men då skulle jag lukta bensin och det vill man ju inte?

Annons:
Novachan
2018-08-27 12:27
#1

Ibland är det skönt att få klaga lite och undra över om andra har liknande problem.

Långt busspendlade tyckte jag inte heller om när jag gick i skolan. Det gjorde att jag förlorade sååå mycket tid från fritid och pluggtid hemma. Jag märkte av stor skillnad när jag flyttade till samma ställe som jag pluggade i. Innan tog bussresan i sig minst 40 min men sen behövde jag gå en bra bit både hemifrån till bussen och sedan från bussen till skolan, så en resa tog nog över 1 timme. Plus att bussarna bara går typ 1-2 gånger per timme och bussen hem gick alltid någon minut innan jag skulle hinna till hållplatsen så var nästan alltid tvungen att vänta på nästa buss, vilket betydde oftast vänta 30 min om jag vill gå dubbelt så långt om jag väntar på bussen som går om 60 min - hade alltså två alternativ av bussar med olika avstånd till hållplatsen och hemmet. Det var fett värt att bo på samma ställe som skolan, om jag hade vetat hur mycket jag tjänade på det hade jag tjatat på mina föräldrar om att flytta tidigare. Pendlat gick ju över mina studier och mående. Att pendla med stadsbussar är inte alls lika jobbigt som med landsbussar

[134643]
2018-08-27 13:43
#2

Klart du kan åka moppe! Det gjorde jag ett tag innan jag skaffade bil. Så mycket bensin luktar man inte ;)

Carrosh
2018-08-27 13:57
#3

Självklart får man klaga! Bussbyten som inte går ihop har jag också haft problem med som pendlare. Kanske du skulle höra av dig till det bussbolag som kör på din ort och se om de kanske kan se över tiderna mellan dessa bussar, så de kanske kan ha bättre anslutningstider? Det är ju dumt att du ska behöva springa mellan bussarna för att slippa sitta och vänta i 40 minuter på nästa.

Blir det billigare eller dyrare att åka moppe? Det här med att man luktar lite handlar ju bara om ytterkläderna, du har ju inte dem kvar på dig inomhus?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Travis D
2018-08-27 16:40
#4

Jag ska kunna gå till skolan på 15 min men det tar mig ca 30 då jag gärna går och dagdrömmer och tänker på annat :)

Vikan
2018-08-27 16:57
#5

Totalt 40 min med buss, med ett byte som är typ 1 mil ifrån där jag går på. Har missat bussen måååånga gånger och blir alltid lika sur på mig själv. Bor i en liten by har och en buss i timmen, missar jag en är jag lite körd. 

Hade åkt moppe om jag haft möjlighet och om det hade lönat sig. Att man om möjligt luktar lite bensin gör inget, tror knappt det är så mycket att någon reagerar

[Svea&Sabina]1
2018-08-28 11:23
#6

#1 Jag pendlar med en stadsbuss i 20 min och sedan en lantbuss i 20 min, men jag måste gå en bit i stan för att komma till nästa buss och då måste jag vänta 30 min om jag missar lantbussen.

Annons:
[Svea&Sabina]1
2018-08-28 11:24
#7

#2 Det är inte bara ytterkläderna som luktar, det är hela håret. Varje gång jag har åkt moppe så måste jag duscha för att mitt hår luktar äckligt.

[Svea&Sabina]1
2018-08-28 11:26
#8

#4 Vad härligt att kunna gå eller cykla till skolan! När jag gick från 1:an-5:an så tig det mig max 2 minuter att gå till skolan, den ligger bredvid gatan :D

[Svea&Sabina]1
2018-09-13 11:01
#9

Jag byter från en buss till en annan på samma busshållsplats för att hinna till nästa buss, men idag åkte bussen innan vi ens kommit fram. Jag kommer att missa lantbussen och behöva vänta 30 minuter till nästa. Fy vad tråkigt! Jag kan inte åka buss längre, det suger!

[Svea&Sabina]1
2018-09-13 11:03
#10

Min pappa tycker också att buss suger, men han har körkort och har bara 10-15 minuter till jobbet, så han förstår inte oss.

[Svea&Sabina]1
2018-09-13 11:49
#11

Jag hann med bussen och är hemma om 5min :D skönt!

Honestyisdead
2018-09-13 12:16
#12

Är det något fel på moppen? Jag körde moppe många år och luktade inte bensin för det.

Oavsett så hade jag valt moppen alla gånger.

[Svea&Sabina]1
2018-09-13 16:05
#13

#12 Varje gång jag åkt moppe så luktar mitt hår och kläder bensin. Jag märker till och med att min storebror luktar bensin när han kört.

Annons:
shia
2018-09-13 16:57
#14

Men är det bara du som märk det eller andra?

powerade
2018-09-15 17:57
#15

Bensin luktar ju gott. Är så skönt att ta moppen än att åka buss. Är väl värdare ta sig smidigt till o från skolan än att lukta gott?

Upp till toppen
Annons: