Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1147 ggr
[n0wa]
2018-08-28 19:21

Prao

Går i åttan och ska praoa 2 veckor nu i höst.  Problemet är att jag inte har någon aning om var jag ska praoa… 

Vart praoade du/vart vill du praoa? Haha skriv gärna, jag behöver hjäälp!

Annons:
[fleuriexarcaedia]
2018-08-28 19:23
#1

Jag praoa på sjukhuset i min stad i 9an och Leos lekland i 8an!

[n0wa]
2018-08-28 19:28
#2

Taack för svaret, undrar bara om det var kul att praoa på dessa ställen och vad fick man göra?

akvarium123
2018-08-28 20:20
#3

Åh jag ska också praoa. Sjukhus är inte min grej riktigt så det blir det inte och inte Leo's Lekland heller för något sådant har vi inte i stan. 

Jag skulle nog gärna viljat praoa i en butik men också så vill pappa att jag ska praoa hos hans kompis som är lite som Leif "GW" Persson. Men ärligt talat så vet jag inte ens ifall jag idag kan gå in på en polisstation idag utan att få ångest, tyvärr. Men ifall det vore akut så skulle jag gjort det men inte när jag har chansen att inte gå dit. Då går jag hellre till nåt annat jobb. Fastighetsmäklare kanske??

tiger tok
2018-08-28 20:51
#4

Jag praoade i ett dressyr stall. Och hos equiterapeut. Hade kunnat praoa i djuraffär också. Välj nåt du är intresserad av.

[ThinkingMe]
2018-08-28 21:26
#5

Jag hade inte prao i åttan, men nu i nian så ska jag ha det på ett äldreboende. Jag valde det då jag tyckte att det skulle kunna passa mig. Då takten troligen är rätt så lugn, och jag ville prova på att ha ett mer socialt jobb för att se vad jag tycker om det.

[n0wa]
2018-08-28 22:20
#6

Har nu börjat fundera på att kontakta några olika veterinärkliniker, då jag gillar djur, men är inte så säker på om de vanligtvis brukar ta emot praktikanter… Jag behöver nog en ”plan b”, så skriv gärna mer :))

Annons:
Travis D
2018-08-28 22:45
#7

Jag vill praoa i stallet (på gården snarare) och hjälpa till att sköta djuren 😍

[EM_L]
2018-08-29 08:14
#8

Jag ska praoa vecka 42. Skulle vilja jobba med djur eller natur.

[n0wa]
2018-08-29 15:03
#9

#7 Jag skulle också gärna praoa i stallet (såå mysigt ju), men tyvärr så går det inte för min ridlärare (hon äger hela gården) veckorna jag ska praoa :(

Novachan
2018-08-29 16:47
#10

Prao är bra tillfällen till att testa jobb eller branscher man kan tänka sig vara intresserad av att jobba med när man är klar med skolan, men det är ju inte alltid tillåtet på alla ställen med praoelver…

Jag minns inte helt vilka saker jag praoade med när (eller om jag minns alla) men under hela min skolgång praoade jag på; röntgen, café, hunddagis, djurhem och förskola. Eftersom jag kunde ordna med boende hade jag prao på helt annan ort än vad jag bodde på under 3 st prao-perioder. Så om du känner någon en bit bort som bor nära nånstans du skulle vilja praoa så kan det vara en möjlighet också 😉

Winstona
2018-09-18 21:09
#11

Jag kommer praoa i ett ridskolestall i närheten av min mormor eftersom jag älskar hästar. Mina kompisar funderar på caféer och konditorier och en vill praoa på bank😁

[Tuulikki]
2018-09-18 21:31
#12

Jag praoade på demensboende i 7an, restaurang i 8an och hatade båda två, haha. I 9an var jag på en fabrik och det var mycket roligare. I ettan på gymnasiet var jag i ett hotellkök och det var superkul, men det berodde nog mest på personalen. Då plockade jag disk, torkade bord, fyllde på frukostbuffén och fick vara med och förbereda maten inför kvällsmiddagen. I tvåan på gymnasiet var jag på samma hotell (jag gick hotellinje) och städade rum. Det var helt okej! 😊 kanske ingenting för den riktigt äckelmagade, vissa rum var inte så mysiga.

Honestyisdead
2018-09-18 21:44
#13

Eftersom jag ville bli kock praktiserade jag i restaurangkök

Annons:
Lona
2018-09-18 22:01
#14

4H-gård och liknande är en grej att kolla upp om man vill göra något med djur. Sen finns det en yrkeskategori som inte många tänker på - att jobba med försöksdjur. Det alternativet är ju rätt begränsat då det inte bedrivs djurförsök på så många ställen, de flesta tar förmodligen heller inte emot prao-elever, men en del gör det. Även om man har svårt att tänk sig att jobba inom den branschen så är det rätt nyttig praktik om man vill jobba med djur. Faktum är att det kan vara väldigt intressant.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: