Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 1191 ggr
[EM_L]
2018-08-29 21:04

Hår problem

Problemet där i princip alla tonåringar är ju fett hår.

Jag duschar varannan och tvättar då också med väldigt lite schampo.

Men det blir fett ändå och vill inte tvätta allt för ofta med schampo även om det är lite.

Så jag ska kanske ändra mina rutiner till att duscha varje dag inklusive skölja mitt hår med varmt vatten och sedan kallt/ljummet. Och sedan 1-3 gånger i veckan att jag har schampo.

Mitt hår ser inte jätte fett ut efter 2 dygn, men det ser smutsigt ut.

Annons:
silverfiisk
2018-08-29 21:22
#1

Det är inte bra att tvätta håret för ofta. Prova att vänta lite längre mellan tvättarna. Det kommer att bli fett/smutsigt i början, men sen anpassar det sig. Annars kan du testa torrschampoo om du inte redan har gjort det. Pillar du mycket i håret med dina händer? Isåfall kan det vara en anledning. Man har fett och smuts på händerna, så försök att inte ta i håret jättemycket.

[EM_L]
2018-08-30 08:25
#2

#1 Jag pillar inte allt för ofta. Men är det OK att bara skölja håret med kallt vatten då?

ThatPie
2018-08-30 09:31
#3

Jag duschar alltid var annan dag och gjort det i jag vet inte hur många år, har inte haft något problemen med mitt hår. Och har då använt schampo två ggr (då mitt hår är så tjockt). Av min erfarenhet så tycker man ofta själv att ens hår blir skitigt jätte snabbt, men testa att fråga någon annan i familjen om de tycker att det ser fett ut för oftast tänker inte andra på det.

[Devya]
2018-09-01 08:56
#4

Även om du rör håret litegrann så inverkar det mycket på om håret blir fettigt/smutsigt. Så är det för mig. Jag hade tidigare att jag behövde tvätta håret varannan dag och nu behöver jag bara tvätta håret en gång i vecka. Jag började bara vänja av håret med att tvätta det så ofta. Det hjälpte att ha upp håret och att sova med håret på det viset vilket jag ännu gör. Jag har ner håret om jag vet att jag ska tvätta det senare på kvällen. Har jag ner håret så blir det lättare och snabbare smutsigt.

Jaguar_
2018-09-02 10:55
#5

Börja med att köpa ett schampo för fett hår (finns många olika schampo för fett hår. Det gäller att testa sig fram vilket av dem som passar just ditt hår. Dock inte helt fel att pendla mellan olika märken så inte håret vänjer sig). Tvätta varannan dag i några veckor, sen var tredje dag tills du når två gånger i veckan. Det är lagom. Skölj noga och avsluta med att skölja håret med kallt vatten.

Schampo ska bara sitta i max 3 minuter innan du sköljer ur det och balsam upp till 30 minuter så håret hinner suga till sig. Föna håret tills det är typ torrt och köp gärna in en svinborste som är mycket mildare mot håret.

Mina bästa börja tips till att få ett friskare hår! 😊

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

EndlessEternity
2018-09-03 19:35
#6

Använder du balsam? för att om du gör det lägg inte balsam i hårbotten! då blir det fettigt snabbare, annars så vet jag inte riktigt

Annons:
Upp till toppen
Annons: