Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 899 ggr
Travis D
2018-09-02 08:33

Helt ensam..

Som många redan vet så har jag börjat en ny skola utan vänner och så.. Min bff var jätte noga med att vi skulle håll kontakten, snapa varje dag och det är vad jag har gjort. Jag har varje dag, varje håltimme (lite på lektion) snapat mina kompisar för att hålla kontakten. Men hon svarar aldrig. Hon bara ignorerar mig, sen fattar jag ju att dom är upptagna och dom har ett väldigt dåligt schema med dåliga tider och korta håltimmar. Men vi bestämde att vi skulle träffas på vårat "ställe" (friberga  gården man kan liksom hänga där efter skolan som ett cafe för ungdommar typ) och så kom dom men dom och jag låg i soffan och ruttnade och så när dom kom så hade dom med sig någon. INGEN aning om vem hon är men dom bara kom in tillsammans. Jag kramade en av dom high fiveade och kramade en av dom men när jag sträckte ut armarna för att krama min bff, hon jag varit bästis med sedan dagis, så bara ignorerade hon det och frågade "får du ens vara här nu" och sedan gick hon förbi mig och drog med sig den där tjejen hon bara tagit med sig. Efter ett tag kom också en kompis och hon var som vanligt (hon hängde inte med dom andra) hon var super snäll som vanligt och rolig. När vi spelade air hockey så frågade jag en av mina kompisar (hon jag kramade i början) om hon inte skulle presentera mig för deras nya "kompis" och då petade hon på den tjejen och sa det här är xxxxx (mitt namn) och sedan som bara vände sig hon om och total ignorerade mig. Jag  tänkte bara "jag skiter väl i henne" eftersom jag ändå inte kände henne men ändå tog det 3 timmar innan jag fick en presentation och då fick jag inte veta ett skit om henne. Bara en råtta katten dragit in liksom. 

Vi hade bestämt att vi skulle på en taco kväll igår och den började 19. vid 18 så skriver om "vi kan inte komma" och jag undrar såklart varför. Dom svarar "vi ska på bio".. Det gjorde mig så jäkla ledsen att jag nästan ville gråta. Varje år har vi liksom gått på bio tillsammans alla fyra och så bara nu ska dom gå utan mig, utan att fråga om jag vill följa med och dissar mig, vi hade ju dessutom bestämt en taco kväll..

Allt detta känns som om dom inte vill vara med mig längre, Jag har dessutom förlorat min mobil så kan inte snacka med dom. Den ända som jag känner fortfarande bryr sig är kompisen som kom sist som fortfarande är snäll och rolig och vill vara med mig och frågar om vi kan hänga. Dom andra ignorerar mig om inte jag skriver något till dom. Om jag snapar i en lektion så snapar hon tillbaka så fort dom kan medans dom andra väntar till dagen är slut och 3 h efter det. Jag frågade dm varför dom inte snapar tillbaka dom dom svarar att dom har få och korta håltimmar och när dom har håltimmar vill dom hänga med varandra- som om dom inte gör det hela tiden ändå-  Och att skicka en snap tar typ 1 minut. Men dom har ju inte tid med det liksom. Känns som om dom inte vill vara med mig längre bara för att jag går på en ny skola, som om allting förändrades för att jag bytte skola och som om bara för att jag går på denna skola så får inte jag vara i närheten av dom för då får man frågan "får du äns vara här".  Om jag inte hade haft min kompis som är snäll och stöttande, mina hästar och min klubb på ett spel (dom är snälla, stöttande, och har alltid tid att prata) så vet jag inte vad jag skulle göra 😕

Börjar fundera på om jag ska säga upp min vänskap med dom..

Annons:
Jaguar_
2018-09-02 10:43
#1

Låter som skitkompisar som du inte behöver lägga tid på. Jag skulle inte ge dom mer av min tid i alla fall. Hitta nya vänner istället som faktiskt är vänner med dig och bli lycklig igen. Satsa på det du vill göra med dit liv och gå in hårt för det!👍

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Travis D
2018-09-02 11:00
#2

#1 Tack! Det ska jag göra 😃

Jaguar_
2018-09-02 11:03
#3

Tror inte du kommer ha svårt med något av det!😉 Du verkar ha alla egenskaper som krävs för att gå långt! Kram!

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Lona
2018-09-03 14:18
#4

Säger som #1, skit i dem! De är inte värda vare sig att slösa tid och energi på eller att få vara dina vänner. Det gör ont att bli dissad även om det ofta egentligen inte är personligt - men det är jäkligt dålig stil av dem. Du är värd bättre vänner, tids nog dyker de upp!♡♡♡


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[EM_L]
2018-09-03 21:55
#5

Vänner kommer och går med tiden! Vissa stannar i flera år, andra i några få år eller månader!

Om du har fritidsintressen som någon sport eller är medlem i någon sportklubb så kan du få vänner på det sättet!

Upp till toppen
Annons: