Annons:
Etikettövrigt
Läst 1098 ggr
DaniellaPetersson
2018-09-02 23:32

16 år

Halloj! Fyller 16 i slutet av september, men saken är att jag inte alls vet vad jag ska önska mig. Älskar att läsa och sa att jag ville ha böcker… Men annat än det🤷🏼‍♀️ Tips på något?

Annons:
Lona
2018-09-03 14:22
#1

Vad har du för intressen, mer än att läsa? Kanske du kan önska dig kläder, smink, något till ditt rum? Någon elektronik eller spel? En upplevelse som bio, en konsert, bidrag till en resa? Smycken? Eller helt enkelt ett presentkort…? Lite tråkigt kanske, men det är ju aldrig FEL.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

silverfiisk
2018-09-03 15:38
#2

Om du gillar att läsa även om det inte är en riktig bok så kan du önska dig en läsplatta. Eller kanske en prenumeration på till exempel Storytel eller Nextory? där kan du både läsa och lyssna på böcker. Annars säger jag som #1, presentkort är alltid bra att ha, även om det kanske inte är så jättekul att få.

[EM_L]
2018-09-03 21:48
#3

Pengar?

Jaguar_
2018-09-08 09:31
#4

Well, beror på dina intressen i övrigt utanför böcker.

Men skulle det inte vara mysigt att ha en hel dag med någon i familjen du saknar spendera tid med eller hela familjen? En dag som klart handlar om dig och du har rätten att bestämma allt. Du bestämmer maten, men dem överraskar dig med två aktiviteter eller en som de tror du kommer älska. Eller väljer tre aktiviteter de tror du kommer älska och du väljer vilken eller vilka du vill göra. Kan du ju se hur väl din familj tror de känner dig ;) Kan bli överraskande kul! Äta ute eller/och alla lagar en 3 rätters middag tillsammans hemma under kvällen med avslutning brädspel/film.

Man behöver ju inte alltid önska sig något man kan köpa eller tråkiga pengar alternativet. Man kan ju önska sig tid med de man älskar och en aktivitet eller flera som man gör tillsammans. Tror man minns och uppskattar det mycket mer än grejer.😍

Tänk! Du kanske ha velat paddla kanot så länge och nu har du chansen att paddla kanot en hel dag med hela familjen som aldrig paddlat kanot. Jag hör skratten och ser missarna innan man lär sig hur man gör hela vägen hit!😃

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

akvarium123
2018-09-08 09:42
#5

#4 Tack så mycket för din ide! Denna tar jag gärna och använder när jag fyller år (om ett halvår) Vore ju som du säger riktigt kul att få veta hur väl dom känner mig!

Jaguar_
2018-09-08 15:16
#6

Varsågod!  😉 Tror du kommer få en riktigt kul och fin dag. Önskar dig allt gott!

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Annons:
akvarium123
2018-09-08 18:10
#7

#6 Jag var inte TS men ja jag kommer iallafall ha det riktigt roligt ifall jag får denna önskan!

Jaguar_
2018-09-09 09:30
#8

#7 Haha ja det kan jag slå vad om att du kommer få! Just wish it!👍 Det är så vi gör i min familj… Min sambo och jag gör så nu med hans dotter om hon är hos oss och fyller år och kommer göra med våra gemensamma barn i framtiden. 😊 Perfekt födelsedag enligt min åsikt.😎

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Fattaringenting
2018-09-10 17:36
#9

Lätt hade jag önskat mig. En hundiii😂

[Svea&Sabina]1
2018-09-13 10:59
#10

Jag önskade mig ingenting när jag fyllde 16 år i somras, så jag fick pengar och presentkort. Sen jag fyllde 15 så har jag ingen aning om vad jag ska önska mig.

shia
2018-09-13 16:17
#11

Det jag typ önskat mig(är femton) har typ varit choklad, lite baksaker. Har typ ige mer p önska mig. Förra året önskade ja h mig en montésadel å fick det, men alltså nu när jag är äldre har jag ju mer kontroll över mina pengar osv å kan köpa om jag vill ha ngt, inte som när jag var yngre å var tvungen fråga varje gång osv

Travis D
2018-09-13 17:35
#12

Jag skulle ha önskat mig en sadel och sånt åt Kakan men du kanske kan önska dig kläder? det hade jag gjort :)

[EM_L]
2018-09-13 19:33
#13

Kanske kläder som du vill ha?

Annons:
Upp till toppen
Annons: