Annons:
Etikettreligion-och-samhälle
Läst 1220 ggr
akvarium123
9/9/18, 7:55 PM

Vi röstar!

Tänkte att vi skulle rösta här också på det partiet vi vill ska vinna årets val 2018!

Annons:
Travis D
9/9/18, 8:00 PM
#1

Oj SD fick många röster 😵

koppargaller
9/9/18, 8:04 PM
#2

Många röstar olika i Kommun, Landsting o Riksdag.

#1 Skrämmande! Är tonåringar historieokunniga?

akvarium123
9/9/18, 8:05 PM
#3

Vad tycker ni om SD ni som tryckte på SD varför valde ni just det partiet?? Det är likadant som varför ni andra tog och tryckte på de andra partierna också men just det att SD var störst så tänkte jag på det.

Travis D
9/9/18, 8:07 PM
#4

#2 min idiot till brorsa (24 år) röstade på SD, han är ju inte den smartaste, men alla har sina åsikter synd bara att han vart fast bestämd på att rösta på SD utan att veta vad han röstar på helt och hållet.

[EM_L]
9/9/18, 8:10 PM
#5

Sitter här och skakar…

Jag har lovat mig själv ifall SD vinner så ska jag packa ihop mina viktigaste grejer och flytta från Sverige.

akvarium123
9/9/18, 8:11 PM
#6

Vill bara veta nu då jag inte är så insatt i politik. Vad händer om SD vinner valet? Vad blir den stora skillnaden??

Annons:
Herveaux
9/9/18, 8:26 PM
#7

Ni kan ju titta på valvakan på SVT1. 

Även om SD får flest röster är det inte klart att dom kommer kunna bilda regering. Blir spännande att se hur det blir! 

Jag röstade på SD. (Både här och i vallokalen). 
Skulle gärna motivera varför jag röstade SD men sällan någon läser ändå… 
Läs deras partiprogram istället för att tro på gaphalsar som förvrider vad partiet faktiskt vill och står för. https://sd.se/vad-vi-vill/

Ja, dom har en unken historia, men dom har utvecklats bort från det som var då. Vilket parti har inte skit i bagaget? Möjligen Fi som kommer undan där.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[EM_L]
9/9/18, 8:39 PM
#8

#7 Jag vill gärna veta varför just DU röstade på SD.

silverfiisk
9/9/18, 8:59 PM
#9

Ni som tycker att det är så fel att rösta på SD, vet ni vad partiet står för? Har ni läst och tagit reda på fakta eller tror ni på allt som skrivs på tex Facebook? Många vrider och vänder på saker och får det att låta värre än det är. Jag själv röstade INTE på SD, men jag tycker inte att det är fel att göra det. Alla ska få rösta på precis vad man vill, utan att bli dumförklarad. Man kan läsa på om vilket parti som helst, det finns alltid något som man inte tycker är bra.

Herveaux
9/9/18, 9:05 PM
#10

#8 En viktig fråga för mig är invandringen. Jag har inget emot invandrare på något sätt. Det kostar väldigt mkt att ta emot så mkt folk  på en gång som (givetvis) ska ha rätt till försörjning innan dom får ett jobb, vård och bostad. 
Idag är det galet långa vårdköer och köerna för att få en hyresrätt ska vi inte tala om… 
Jag vill inte att Sverige ska stänga gränserna eller kasta ut någon (det vill inte SD heller), men invandringen måste vara kontrollerad, annars kommer det inte bli bar för någon av oss. Varken vi som bor här eller folk som flyttar hit. 

En annan viktig sak för mig är lag och ordning. Jag bor strax utanför Uppsala som har blivit en så förändrad stad. Nu kan man inte röra sig i vissa områden fel tid på dygnet. Polisen saknar resurser och stan har fått två områden tillagda till listan över "utsatta områden". 

Jag hoppas att Sverige ska lämna EU och där är det just nu bara V och SD som tycker som jag. Vill heller inte att Sverige ska bli medlem i NATO.

Det är väl de tre viktigaste punkterna, jag håller med om det mesta som SD står för, förutom att dom är emot homoadoption. (Däremot vill deras ungdomsparti att partiet ändrar sig där.👍)

Hm, det var något mer där jag inte delar SD:s linje, men nu står det still. Har varit en lång dag.😛


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Carrosh
9/9/18, 10:16 PM
#11

#5 Varför då?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Honestyisdead
9/9/18, 10:26 PM
#12

#5 Oj vad dramatiskt.

koppargaller
9/10/18, 4:32 AM
#13

#7

Flest röster?😂

Annons:
akvarium123
9/10/18, 7:29 AM
#14

#9 Ja det är ju det som är en demokrati. Att alla ska få rösta på det partiet som just den personen gillar. Samma sak som att jag valde Centerpartiet här på iFokus (får ju inte rösta).

Kan någon sedan hjälpa mig lite och ge klara besked här. 

Vem blev statsminister?

Loka03
9/10/18, 7:32 AM
#15

#14 Det är inte klart än. Men det lutar åt Stefan Löfven och de röd/gröna. Men det klara beskedet kommer senare i veckan.

Are humans real?👽👽👽

akvarium123
9/10/18, 7:37 AM
#16

#15 Tack så mycket!

PuffeSnutt
9/10/18, 9:31 AM
#17

Nej, vart är världen på väg? Så många röster på SD?

Äta, Sova, Netflix<3

[EM_L]
9/10/18, 9:36 AM
#18

#11 och #12 Jag får rysningar om att Sverige kommer att gå åt pipan med SD som största och regerande partiet.

Herveaux
9/10/18, 9:47 AM
#19

#13 Jag svarade till #4 #5 #6 att även om SD får flest röster, vilket dom verkade oroade över/nyfikna på vad som händer om SD just skulle få flest röster, så betyder inte det att partiet per automatik styr landet. 

Garva du, men partiet har vuxit för varje val.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
9/10/18, 9:48 AM
#20

#18 Varför skulle Sverige gå åt pipan med SD vid makten?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Honestyisdead
9/10/18, 12:17 PM
#21

#18 Det har redan gått åt pipan.

[fleuriexarcaedia]
9/10/18, 4:24 PM
#22

#10 Någon som växte upp i Uppsala så håller jag helt med!!!! Exakt därför jag röstade på SD också.

Fattaringenting
9/10/18, 5:46 PM
#23

Vet inte om nån håller med mig om den här saken men jag kan hålla med om en sak med sverigedemokraterna och det är att dem som kommer från typ Syrien islam?? Eller wtf islam??Eller nån av de där länderna där alla är religösa och dem kommer hit och är arga på Sverige för att dem inte tycker som dem och att dem tror att dem ska bli belönade av gud om dem t.e.z dödar massa människor på gatorna och gör terrordåd

Honestyisdead
9/10/18, 5:49 PM
#24

#23 ? Vad är det du håller med Sd om?

koppargaller
9/10/18, 9:03 PM
#25

"Efter valet kommer riksdagen att rösta om talman och statsminister. Om i det läget Stefan Löfven avgår eller förlorar omröstningen, kommer han ändå att sitta kvar i ledningen för en så kallad övergångsregering. En sådan sitter fram till dess att riksdagen lyckats utse en ny statsminister.

En övergångsregering får endast sköta administrativa uppgifter, alltså inte lägga fram nya skarpa förslag. Skulle det dock inte finnas en ny regering den 15 november får övergångsregeringen lägga ett budgetförslag men utan några nya politiskt kontroversiella förslag." 
https://www.dn.se/ekonomi/budgetrysare-efter-valet-sa-ska-problemen-losas/

Ganska ordagrant vad SL sagt att han skall göra.

Mysan_
9/11/18, 1:18 PM
#26

Väääänster

Jaguar_
9/11/18, 4:19 PM
#27

Tror nog allt att SD vinner röster för de vill sätta mer krav och regler kring invandring. Att sätta krav precis som DK och Norge gör är inte fel och inte alls rasistiskt. Snarare bra för både de som kommer hit, för de som bor här och för landet i längden.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Annons:
Själshjärta
9/11/18, 6:20 PM
#28

Tog "Annat parti" eftersom jag kommer från Finland och inte har så jättebra koll på Sveriges partier… men ville läsa kommentarerna till det här inlägget. 😃

Welcome to the Black Parade

Carrosh
9/11/18, 6:43 PM
#29

#18 Varför tror du det? Även om de skulle bli största parti så betyder inte det att de sitter på makten. Allt som man beslutar om kräver omröstning av alla som sitter där, det betyder alltså att de måste få med sig fler på sina förslag för att kunna få igenom det de vill. Så är det med vilket parti som än får flest röster eller det som bildar regering.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

KentHjärta
9/14/18, 6:50 PM
#30

Röstade vänster i valet.

Alltså argumenten ang att SD är bra för att de vill minska invandringen. Sverige säljer vapen till dessa länder som folk flyr ifrån. År 2011 fyrdubblades vapenexporteringen. Även nu på senare åren används krigsmaterielal från sverige i länder som ex Afganistan, Irak, Somalia.  Hade detta varit mellan två personer och inte land hade det varit brottsligt. 

Hög brottslighet ligger inte hos folk med icke svenskt ursprung, utan de som är kriminella är fattiga människor. Fattigdom är vad som gör folk kriminella.

33 st ledarmot i SD röstade nej till samtyckeslagen.

Och kom ihåg. 14% av Sveriges befolkning är rökare, men det betyder inte att det är en bra sak :)

Honestyisdead
9/14/18, 7:03 PM
#31

#30 Jämför du rökning med SD?

KentHjärta
9/14/18, 7:20 PM
#32

#31 Nej. Statistik. Hög procent behöver inte innebära att något bra.

Honestyisdead
9/14/18, 8:35 PM
#33

#32 precis!

Linn Is The New
9/14/18, 10:53 PM
#34

Jag röstar på Sverigedemokraterna för jag håller med om majoriteten av deras åsikter.  Jag tycker personligen att Jimmie Åkesson har stått på sig och varit ärlig och det tycker jag om.

Jag tycker inte socialdemokraterna har gjort ett bra jobb och jag skulle inte kunna lita på varken vänstern, centerpartier eller moderaterna.  Moderaterna har alltid varit upp och ner och det känns som de ändrar sig non-stop. 

Jag tycker #4 och #5 lade väldigt onödiga kommentarer bara för att de tydligen inte gillar SD när majoriteten här inne faktiskt röstar på dem.  Att skriva att sin bror inte är så smart för man inte delar samma åsikt är väldigt omoget. 

Min största fråga detta val var invandringen för jag inte tycker den funkar och att vi är för snälla. Jag har fått mängder med påhopp för att jag själv är polack och då förstår inte folk varför jag i hela friden skulle kunna tänka mig att rösta på ett sånt "rasistiskt" "nazistiskt" och "homofobiskt" parti.  Då Sverigedemokraterna "kommer skicka ut alla invandrare". 

Jag tror folk som säger att partiet är nazistiska vice versa har läst för mycket propaganda på sociala medier och lyssnat för mycket på sina lärare i skolan. För ja, lärare av någon konstig  anledning brukar sprida falsk information om Sverigedemokraterna. 

1. Sverige idag har hemsk sjukvård.

2. Judehatet nere i Malmö.

3. Sveriges betyg har rasat ner i botten och våra elever presterar inte lika bra som förr. Det finns inga lärare.

4. Våra rättegångar och  straff idag är hemskt låga så gärningsmännen blir offer istället för dömda.

5. Behandlingshemmen funkar inte längre pga resurser och kaos i socialkontoret.

6. Vi är en av de länder som har mest våldtäkter, och ja det har eskalerat något fruktansvärt de senaste 6 åren. Och det är INTE  bara för att kvinnor vågar anmäla mer.

7.  Vi har mer problem i förorterna än någonsin. Ungdomar blir offer för gäng och droger.

8.  Brandmän, läkare, sjuksköterskor, poliser faller på knäna för de blir sten kastade, hotade och får jobba övertid  med dåliga löner.

9.  Sjukhus läggs ner i mängder och kvinnor lärs ut hur man föder i bilar.

10. Tandvården idag har extrema väntetider och inte en vanlig människa kan idag laga hela munnen eller dra ut en tand för att det kostar så fruktansvärt mycket.

11. Våra äldre dör av svält, tar självmord och känner sig ensamma då de är en av våra mest utsatta grupper i Sverige just nu.

12. Kvinnor uppmanas att inte gå ut när det är mörkt speciellt inte i utsatta områden.

13.  Bilbränder, lite mer bilbränder… Ja det är ju en vardag. 

14.  Vi har aldrig blivit så skrattade åt som vi blir nu av andra länder för hur misslyckat landet är.

15. Ekonomin är kaos och klass skillnaden i samhället är större än någonsin. 

Så då frågar jag, hur kan man låta någon som har skapat så mycket problem få sitta kvar?

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Annons:
Linn Is The New
9/14/18, 10:55 PM
#35

Sen vill jag bara inflika att vänstern var rätt så hemsk under andra världskriget men det står inte i skolböckerna.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Upp till toppen
Annons: