Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 883 ggr
Fattaringenting
2018-09-10 17:41

Panik

Asså jag veta att detta kan låta konstigt men är det bara jag som känner ångest för att man åldras(jag är 12 och snart tretton i år om typ tre mndr och jag tycker det känns jobbigt att vara så gammal snart och även att bli fjorton nästa år Och allt sånt för att det känns som om man måste hela tiden anpassa sig efter varje klass och ålder man går i och jag som går i sexan kanske inte behöver oroa mig eftersom alla tror jag är 12 och inte tretton snart, nackdelen med att jag gått om är väll att jag känner att jag inte tar vara på tiden jag går påriktigt i 7an och inte i sexan aja jag behöver ingen hjälp men behövde bara skriva lite om mina tankar …

Annons:
vendelay
2018-09-11 20:32
#1

Du är inte ensam. Jag har haft ålderskris större delen av livet. När jag var 13 hade jag ångest för att jag var så gammal, när jag var 16 hade jag ångest för att jag var så gammal, när jag var 19 hade jag ångest för att jag var så gammal, nu är jag 24 och har ångest för att jag är så gammal… Det är inte logiskt men allt är inte logiskt. Försök fokusera på annat ❤️

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Jaguar_
2018-09-12 12:00
#2

Haha och jag har alltid varit så laid back med detta. När jag var 10 ville jag bli 12. Nästa mål var 15. Sen 18. 25. 30 och nu är målet att bli 40… Fattar fortfarande inte varför man har problem med att bli äldre. Man gör det bästa i livet och med åren så upplever man förändring och allt kan du själv påverka genom att inte vara negativ. På så vis göra ditt liv till ett liv du vill ha utan ålderskriser och ett liv du kan vara stolt över att ha gått igenom.

Bästa är.. Lev som hunden. Idag lever du. Igår, en erfarenhet och imorgon är en ny dag med nya erfarenheter du inte behöver oroa dig över idag.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Honestyisdead
2018-09-12 16:11
#3

Jag hade ingen tanke på ålder när jag var 12. Eller jo jag ville bli äldre. Inte ens nu när jag är vuxen känner jag någon ångest över åldern. Bara förvåning över hur fort tiden gått.

Se till att njuta av tonåren som kommer nu.

shia
2018-09-12 19:49
#4

Jag, har alltid velat bli äldre av ngn anledning. När jag var åtta ville jag bli äldre så jag vart bättre på att rida å större. När jag var 10 ville jag bli femton-var för lång för att få fisa monté på ponny å för ungför att rida storhäst. Nu är jag femton. Fick börja rida monté förra året lite gran å ridit lite iår med. Jag har blivit äldre å bättre på att rida osv. Men jag hade så gärna varit 6-8 år just nu.. Då var allt så enkelt. Hade jag anat det skulle bli som det blev hade jag krupit å gömt mig ngn stans. Ålder är bara en siffra ärligt talat. Men ju äldre man bli ju mer går man igenom å har gått igon å ju mer har man lärt sig å blivit klokare (annars vore det ju meningslöst)

[Svea&Sabina]1
2018-09-13 11:14
#5

Jag är 16 år och har ångest för det. Jag måste betala mina djur själv och saker jag vill köpa. För 1 år sedan betalade mina föräldrar allt, men inte längre. Jag vill inte flytta hemifrån och behöva betala allt själv, det verkar svintråkigt att bo själv. Om 2 år är jag 18 år och fy vad jag inte vill bli äldre. Jag önskar att jag var 13 år!

[134643]
2018-09-13 21:16
#6

#5 Att bo själv, betala mina egna räkningar och få bestämma aaaallt själv är det bästa jag varit med om <3 Ts, jag vill inte bli gammal. Jag vill sluta åldras vid 25 typ. Men eftersom vi faktiskt har 0 att säga till om det hela så är det bara att skjuta undan och acceptera. Försöka göra det bästa av det helt enkelt.

Annons:
Fattaringenting
2018-09-16 22:28
#7

Bra ATT det finns nån/några iaf som känner som jag gör( vet att allt kan låta rörigt men de e ju inte så lätt att skriva om sina tankar

Upp till toppen
Annons: