Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 916 ggr
[Vill_vara_anonym]
9/18/18, 5:53 PM

Bada med klassen

Jag ska bada med klassen på fredag och jag vill verkligen inte. Jag är inte rädd för att simma eller så men jag är rädd att dom andra i klassen, specielt killarna ska reta mig och tycka att jag är tjock. Jag är 13 år och väger 58 kg och är typ 152 cm lång. Jag vet inte om det är för mycket att väga så men ändå. Jag vill inte visa upp min mage för alla i min klass. Dom andra tjejerna i klassen är typ jätte smala. Jag har pratat med mamma och hon tyckte att jag kunde ha baddräkt iställlet för bikini så jag inte behövde visa magen. Men det hjälper ju inte. Magen syns ju ändån. Hur ska jag göra? Måste jag bada med klassen?

Annons:
Linnea0001
9/18/18, 7:09 PM
#1

Har du en skolsyster i skolan? Jag gick till skolsystern ( har haft ätstörning och känner att det aldrig riktigt försvinner) och där berättade att jag tyckte det var jobbigt att bada med klassen och varför, några vänner till mig ville och tyckte det också var jobbigt att bada i klassen så vi 5 gick med skolsystern och bada efter dom andra badar. 😉 men kom ihåg att säga till i tid och inte på torsdag utan imorgon. Du kan ju annars prata med någon annan lärare.

Travis D
9/18/18, 8:25 PM
#2

Känner igen mig lite (13 år, 174cm lång, 46 kg) jag var rädd att min klass skulle döma mig när jag badade (sist inte denna gång) satt vid polen med fötterna i vattnet och funderade. När min kompis badar klart sa jag att jag bestämt mig för att inte hoppa i. Då tog hon min hand och hoppade ner i vattnet- så jag flög ner. Eftersom jag vart i vattnet så var det bara att simma och hon simmade till och med 8 sträckor extra för att simma med mig. =) en riktig ängel. Fråga om du får simma efter dom andra gått alt. Senare

shia
9/19/18, 8:31 PM
#3

Förr förra gången vi skulle bada, i sjuan. ville jag verkligen inte. hade panik. Tänkte alla skulle stirra på mig, pga att jag tyckte jag var tjock osv(nu när jag ser bilder ser jag att jag inte var det, var i min ätstörning som smalast då, men jag såg det inte själv) iaf. så var jag "sjuk" när vi skulle bada å fick bada med de som ej badat sen. fick då typ ett slag i magen. En lika gammal(men gick klass under) sa att hon önskade hon såg ut som mig, att jag hade typ perfekta kroppen å var smal osv till skillnad från hon….

önskar typ hon aldrig sagt så… ja ni kan ju tänka er hur kaos det blev i mitt huvud. 

iaf hade vi bad i våras. första tanken var att vara sjuk, men tanken på att bada med de från andra klasser som ej badat var mer skrämmande än bada med min klass.

Jag tror att lärarna då hade förstått om jag ej badat(ja, de visste ju om min ätstörning osv å jag mådde dåligt) samtidigt som resten av min klass visste ju det också. 

men, jag kände att om jag inte kan bada nu, när ska jag då kunna bada?(inte badat sen förra gången vi hade bad pga ja… 

var mest orolig för om ngn skulle reagera på mina skärsår(hade skärsår längs båda låren då.. en del bara 1-2 v gamla. 

men jag gjorde det. jag gick ut i bikini och hoppade i och badade.  Jag fick inga blickar eller frågor eller sådant, fast jag är övertygad de såg. 

men vet du vad det skönaste var? känslan efteråt att veta att jag klarade det. dessutom tyckte jag det var väldigt roligt. 

en del i klassen, också med ätstörningar. (vet iaf en gjorde så) for till badhuset ngn gång å badade själv, men fick typ att ngn badgrejs där skulle skriva på hon kunde simma osv. så om det är ett alternativ skulle du kunna göra det. 

fast ska jag vara ärlig, är du nog den enda som bryr dig om hur din kropp ser ut på badhuset. kolla runt bara,  smala, tjocka, medel, alla badar. tycker du de ser konstiga ut för deras vikt? är det det enda du ser? förhoppningsvis inte

[EM_L]
9/19/18, 8:48 PM
#4

Jag är ca lika lång som du, är snart 15 år och väger lika mycket.

Jag skäms inte, bry dig inte! Utan ha kul och tänk inte så mycket på vad andra tycker.

wilma.wang
9/21/18, 9:15 PM
#5

hej

solglitter3
11/17/18, 3:31 PM
#6

Ja bry dej inte Säkert finns det fler som känner som du Var modig Kram

Annons:
Upp till toppen
Annons: