Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 1165 ggr
igriega
9/20/18, 10:58 PM

Konversationsstartare

Hej, hur kan man börja prata med folk? Vågar liksom knappt prata med någon, känns så stelt. Hur brukar ni göra det?

Annons:
Loka03
9/20/18, 11:05 PM
#1

Undrar precis desamma. Jag fattar verkligen inte hur man skapar kontakter. Alltså, det känns som om det vore världens enklaste grej för vissa men för mig så kan jag knappt säga hej, haha! :)

Are humans real?👽👽👽

Själshjärta
9/28/18, 8:44 PM
#2

Andra dagen i gymnasiet såg jag en flicka från min nya klass stå ensam. Hon kom från en annan stad och kände ingen från förut. Jag gick ifrån min kompisgrupp och fram till henne. Jag är inte en person som bara går fram och pratar med främlingar, men jag tänkte att jag skulle ta en chans. Jag var dessutom väldigt blyg som liten, så det tog några djupa andetag innan jag vågade gå fram till henne. 😃

Så, jag bara babblade på om allt mellan himmel och jord medan hon nickade och log artigt ibland. Hon sa inte så mycket, men jag pratade väl för oss båda. 😊 Nu går vi sista året i gymnasiet, vi är bra kompisar och jag sitter bredvid henne på nästan varenda lektion. 😃

Mitt råd till dig är att ta en chans. Jag vet att det är svårt och obekvämt, men vad har man att förlora? Om man inte klickar med den personen, har man i alla fall försökt. Om man lär känna den och får en ny människa i sitt liv som man gillar och trivs med: jättebra! 👍Den där obekväma känslan kommer säkert att finnas kvar, men jag tror att när man lär sig bemästra den och låta människor lära känna en, kommer de att uppskatta att man började prata med dem. Kanske de inte heller vågade prata med dig.

Welcome to the Black Parade

Upp till toppen
Annons: