Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 776 ggr
Carronella1
2018-09-24 12:04

Tider hemma

Hej! Vad tycker ni är en tid man ska vara hemma om man ska gör något en enstaka dag då och då i sin vardag? När man är 17 år. Elr tycker ni man kan sova hos en kompis/partner om man inte vill åka hem för sent kommunalt. Men vad tycker ni är ”för sent” en vardag att komma hem?

Djurälskaren Hjärta

Annons:
Honestyisdead
2018-09-24 13:21
#1

Går man i skolan är 10 en bra tid.

shia
2018-09-24 14:54
#2

Typ 11/halv tolv

Novachan
2018-09-24 15:47
#3

Jag tycker att man alltid är välkommen hem oavsett tid, men för att inte oroa sina föräldrar kan det vara bra att ha satt en tid tillsammans som man kan komma hem till senast utan att behöva meddela om det. Vet man att man kommer komma hem senare än den satta tiden så kontaktar man sina föräldrar innan den satta tiden och säger att man kommer hem senare än den tiden, ungefär vilken tid eller meddelar att man komma sova någonstans och vart. Detta skapar en trygghet för både föräldrarna och "personen utanför hemmet" - detta är en bra regel oavsett hur gammal man är och om man bor ihop med någon, för då vet man när man bör börja agera om något har hänt t.ex. om det har skett en olycka. Gör också att föräldrarna inte behöver oroa sig lika mycket fram till den satta tiden eller meddelande om senare ankomst eller om man kommer sova borta, samt att personen kan slippa föräldrar som försöker få tag i en hela tiden - iaf till en viss gräns, om det har varit ett problem. Det är viktigt att båda parterna vet om vilken tid som är "den satta tiden" för senast ankomst hem utan meddelande om annat innan.

Vikan
2018-09-24 17:08
#4

Är själv 17 och har sällan tider, främst för att jag så sällan går ut. De är accepterande med att jag kommer hem lite senare och eventuellt sover hos någon på vardagar om det är för sent. Det enda de kräver är att jag sköter skolan och stallet.

Det enda jag ser till är att meddela när jag tänkt komma hem. Men känner personligen att allt efter 12 är alltför sent om det är en vardag, är aldrig ute så sent på vardagar men där går min egna gräns.

Travis D
2018-09-24 20:55
#5

Jag är 13. Jag är inte så förtjust i att gå ut och hänga och sånt men jag ska vara hem a senast 21. Sen är jag oftast hemma till 19.30 🤗

shia
2018-09-24 21:48
#6

Haha, kom å tänka nu att jag ofta tyck de andra i klassen är konstiga som är på stan till typ 12, men kom på själv vet inte hur många gånger jag kommit hem vid 2 halv tre (varit på trav) å sen gått skola nära dag till Fyra xDsen är det många sena kvällar i stallet å dressyr träningar så iaf en två dagar i veckan kmr jag hem typ halv tolv då dressyrträningen slutar typ vid tio. Men typ såhär ser det ut för mig. Må upp sju lägger mig elva Ti upp sju lägger mig ksk 12/halv ett Ons upp sju lägger mig typ 11 To upp sju, lägger mig typ halv 1 Fre upp sju lägger mig 10 Lö upp 6 lägger mig 11 Sö upp 6 lägger mig kvart i tolv typ. Sen sov jag inte så bra så ksk sov 5 h / natt XD

Annons:
Carronella1
2018-09-24 23:03
#7

Tack så mycket för alla svar! Får se om ja fattigt kan bevisa att d bara är mina föräldrar som har konstiga tankar o åsikter. D lever i princip kvar i 90 / 20 talet då min syrra va tonåring. Men d va ju 11 år sen som sagt. Jag sover ändå sent oavsett om jag är hemma hela tiden eller kommer hem sent. Så ja förstår inte varför mina föräldrar säger som d säger. D bör ju få låta mig ha d kul ibland me tanke på hur jag mår psykiskt annars me skola och allt.

Djurälskaren Hjärta

powerade
2018-09-24 23:11
#8

Jag har aldrig haft direkta tider. Berodde på vad jag gjorde vart jag var o.s.v Men vardagar är ju 21 bra tid så hinner man ta det lugnt innan man ska sova. Helger brukar jag ha försökt va hemma vid senast 01. Vilket nästan är för sent för min egen del. sen är ju föräldrar olika. Vissa kan inte sova förna alla som ska va hemma är hemma. Vissa tyxler det är jobbigt om man blir väckt om man är ute och ränner o.s.v. bara sätta sig och prata om det

Vrilen
2018-09-25 11:59
#9

Kommer och går som jag vill så har inga tider.

Surpan
2018-09-25 12:20
#10

Jag anser att man är hemma innan de man bor med går och lägger sig på vardagar.

/Surpan

[Tuulikki]
2018-09-26 14:59
#11

#10 tycker också det är ett bra mått för när det är dags att vara hemma

Upp till toppen
Annons: