Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 521 ggr
Mr.anonym
9/28/18, 3:34 PM

Kär i samma!!?

Hej! Jag har varit kär i en kille som heater Erik ca 9år! Helt sjukt vet, och han går i min pararellklass.. ( går i 9an och är 15år) gillar han extremt mkt.. tog mod och började chatta med Erik i sommars och det gick som det skulle alltså få lite kontakt! Men såklar bär jag kommer till skolan så gillar min kompis han.. Hon gorde slut med sin kille för ca 2 månadersedan.. och nu ska hon haffa på Erik!?! Hon vet inte ens hur han är eller hans personlighet.. hon tycker bara stt han är snygg.. Erik snapar med hon på utanför skolan alltså inte under skoltid, vad kan det bero på? Vill tillägga att hag och min kompis är inte super nära. Vad ska jag göra?? Om jag säger till min kompis så kommer jo bli arg och fortsätta försöka haffa på han.. kan ju inte direkt fråga erik vem han gillar? Vad ska jag göra!?!?

Annons:
Mr.anonym
9/28/18, 3:43 PM
#1
Galenidjur
9/28/18, 3:44 PM
#2

För det första så har vem som helst rätt att prata om vem som helst så länge båda är med på det. Bara för att du började prata med den här killen först så har du inte äganderätt, hur jobbigt det än är.

Det enda du kan göra är att fortsätta försöka få kontakt och lära känna honom bättre. Kanske händer det något eller så händer inget, men då kanske du i alla fall får en ny vän och det är ju inte heller fy skam :) 

Och att han pratar med henne utanför skoltid beror väl på samma sak att han pratar med dig utanför skoltid: för att han känner för det ;)  Kanske är det för att han är kär i någon av er, kanske är det för att han ser er som vänner, vem vet. Möjligheterna är verkligen oändliga och det enda sättet att veta säkert är faktiskt att fråga. Ingen kan läsa tankar!

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Upp till toppen
Annons: