Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 1204 ggr
kattenlinus123
2018-09-29 15:55

Ensam 13 åring

Vet inte om det här passar här men jag har iaf ett problem. Jag började 7 an och då blöt hela klassen skola. Bi slogs ihop i en klass med mest killar i. Problemet är att ingen i nya klassen förutom dem 2 tjejerna gillar mig ens som vän. Dem dömer mig innan del äns pratat eller försökt lära känna mig. Ger mig blickar när jag frågar hur dem mår. Alla har redan blivit kära i varandra på 2 månader och ingen vill ens va min vän. Är såklart ledaen över deta. Behöver lite råd om vad jag ska göra. Det är super jobbigt.

Annons:
akvarium123
2018-09-29 18:02
#1

Åh vad tråkigt att höra!

Har du pratat med dina föräldrar om det här? Det är det första du kan göra även fast att det kan vara lite pinsamt för vissa. Men vad är det som är så pinsamt egentligen, det är ju inte ens egna problem att ingen vill vara med en.

Sedan kan du eller din mamma eller pappa gå till din mentor (klassföreståndare) och säga som det är.

Tragiskt tycker jag att det är såhär för många…

snigelfisken
2018-10-24 22:01
#2

Har samma problem, fast jag gått med samma "tjejkompisar" sedan 6:an. Ja, alla tjejer verkar förändras i början av 7:an och så är det bara. Tyvärr får jag vara ensam .. underhålla mig själv med mina tankar kanske. De hatar mig på grund av mina betyg troligen. Det är sånt som de snackar om. Synd, vi alla skulle kunnat vara bra vänner.

[HästTokigTjej]
2018-10-25 07:12
#3

Samma här, mina närmsta kompisar och jag hamnade i olika klasser inför 7an, vi fortsatte vara med varandra i början men nu i åttan pratar vi aldrig mera. De har fått nya kompisar i sina klasser men jag har liksom inte lyckats hitta nån. Alla lyckades på något sätt bilda små gäng redan i början av sjuan, som de alltid är med, och jag blev liksom utanför. :( Alla är rätt snälla o så, kan oftast hitta några att prata med, men har ingen given plats vid lunchen direkt, och är aldrig med när de gör saker på fritiden, ser hela tiden på typ snap att de träffas på helger osv :/

Travis D
2018-10-25 09:07
#4

Känner igen mig. Alla mina vänner började i en annan skola som bkev full så jag kom inte in, och nu har dom dissat mig. Alla dömmer mig innan dom äns pratat med mig så jag sitter för det mesta ensam framför mitt skåp på håltimmarna och kollar på Netflix =) Jag hade vänner jag känt sedan dagis som när vi började 7:an dissade, och bytte personlighet. När jag skulle blrja 4:an började mina dåvarande vänner i C och jag i A så pappa satt hela sommarlovet och tjaffsade med rektorn så jag fick byta till C =) kanske kan ni göra samma sa? =D

[HästTokigTjej]
2018-10-25 11:46
#5

#4 ja, hade gärna bytt klass i början av 7:an, dock så har min skola en ”4 månaders regel”, att man måste gå fyra månader innan man får byta, och kände då att jag ville ge min klass en chans. Började redan tappa kontakten med mina kompisar då och numera, går i åttan, så pratar jag så gott så gott som aldrig med någon av dem. Om jag sklle byta till nån av mina (tidigare) kompisars klasser skulle de antagligen säga nåt som ”Vrfr måste hon byta hit?” De har ju sina nya vänner nu så aaa… Brukar också sitta ensam vid skåpen o titta på mobilen vid raster haha, har oxå börjat plugga tsammans med en tjej ur en annan klass ibland när våra håltimmar matchar, vi e inte direkt jättebra vänner men det är iaf kul att kunna göra ngt annat ibland <33

solglitter3
2018-11-17 15:40
#6

Jag går också i 7an Vi är bara 2 killar i klassen o resten tjejer Men jag tycker det fixar sej med kompisar ändå.Vi har ofta fester o sover över hos varann Och killarna hänger på  Men skriv gärna till mej om ni vill

Annons:
Upp till toppen
Annons: