Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 1332 ggr
Travis D
9/29/18, 8:18 PM

Mitt hjärta rann ut med mina tårar

Ibland känns det som om mitt hjärta rinner ut med mina tårar.. - Mitt liv har ännu en gång slagit knut och denna gång kommer knuten inte gå att få upp. Har fått inse att vi 4 inte kan vara tillsammans om alla ska vara lyckliga. Frågan är vart vi ska dela. Vem ska bort? Vilka får vara kvar? Vi kan inte dela på oss men inte vara tillsammans. Jag, Mamma,Karin och Nysve sitter i klistret. Jag vet inte hur vi ska ta oss ur utan pappas hjälp. Vilket inte går.. ändå sättet för mig är att sälja Nysve men det kommer krossa oss alla.. ändå sättet för Nysve är att sälja Karin. Det går inte att gå dom tillsammans längre. Det finns inte tid, ork eller pengar för dom båda. Någons hjärta måste krossas. Mitt eller mammas? Karins eller Nysves? Mitt liv har slagit knut =(

Annons:
Stallmima
9/29/18, 8:24 PM
#1

Är det stallhyra eller ork som det handlar om? ni kanske skulle ha medryttare eller låna ut hästarna på foder ett tag.

Honestyisdead
9/29/18, 8:26 PM
#2

Om någon av dom måste säljas är det bäst att tänka vilken av dom som skulle klara flytt bäst.

Travis D
9/29/18, 8:36 PM
#3

#1 vi vill inte lämna hästarna på foder. Helst inte medryttare heller. Det är liksom typ inget av det. Mamma vill inte flytta Nysve jag vill inte ha kvar Karin i stallet vi står på nu. Vi kan flytta henne men då måste pappa kunna köra mig men han har inte tid att köra ut (oavsett om vi har medryttare 4 dagar i veckan) vi har inte problem med tid på det sättet det är komplicerat.. #2 Nysve klarar flytter bäst och gillar att åka transport men vi vill inte sälja honom =(

Honestyisdead
9/29/18, 10:42 PM
#4

#3 förstår det :(

shia
9/29/18, 11:09 PM
#5

Nej vad tråkigt att höra =/ kommer låta hur tråkig som helst men ibland blir det såhär… Ibland kan det komma lösningar, ibland blir det som man befarar… Jag har förstått att ni inte vill lämna ut på foder/medryttare. Men själv tänker jag man i sånt här låga nästan tvingas hålla alla dörrar uppe? Tänker att ni kan pröva he ut på foder. (men att den måste ha den i närheten av er/samma stad osv) och funkar det ej får ni hitta ngn ny. Passar det och ni känner tillit till personen och den vill köpa kan ni sälja till den. På så vis vet ni mer säkert den får det bra. Min passis var tänkt skulle säljas förra hösten pga platsbrist, en person provred p allt verkade bra. (grät under provrid ingen… Men kunde inte gå därifrån.) men när de sen pratade med han som äg så gav de skambud på 5000 (vilket han skulle kunna springa in enkelt inom 5 dagar) så fick han stanna å vi löste boplatser på ngt sätt. Iaf så har vi haft samma problem med boxar iår och vi sålde en. (kallblodssto 5 år. Red in å red 7 ggr. Varav sista gången jag red na galopperade vi i båda varv å hon tog fattning direkt andra gången. Trevligaste kallblodet jag ridit. (red henne ej mer efter det. Då en person provrid it å skulle köpa så hon skulle fara en v senare ville jag inte rida henne mer helt enkelt…. Då jag inte ville riskera förstöra fina minnena. Iaf fick hon ett bra hem, å mysturer j skogen å framöver ksk de börjar träna dressyr eller hoppning, vem vet. Kan låta lite barskt… Men efter allt å hon köpt å hon farit. Kändes det faktiskt lite lättare. Tycker alltid det känns tyngst när man beslutat, hett ut till salu å alla provridningar osv. Har ni inte ngn släkt eller så som skulle kunna vilja ha någon av dem?

Vikan
9/30/18, 12:14 PM
#6

#3 varför är inte medryttare av intresse eller halvfodervärd?

Annons:
Travis D
9/30/18, 12:58 PM
#7

#6 vi har inte råd med fodret åt båda så oavsett on vi ha medryttare eller inte så har vi inte råd

Travis D
9/30/18, 1:00 PM
#8

#5 släkten bor i Tyskland dock kanske han kan åka till Linköping hos min farfar men där kommer han då gå dom sällskapshäst =(

shia
9/30/18, 1:53 PM
#9

Vad synd, men tänk om pengarna är problemet kan inte du söka något jobb? Tänk om ni dels har medryttare som ksk betalar en slant och om du jobbar ksk 5 h lö å 5 h sön så ksk det räcker? Beror väl på hur gammal du är men är du över typ 14-15 kan du typ jobba på café

Travis D
9/30/18, 5:33 PM
#10

#9 är 13 år =(

shia
9/30/18, 5:56 PM
#11

Du kan ju alltid dela ut direktreklam =/ men tänk skulle du inte kunna hyra ut ngn av dem? Typ att ngn får hyra 3-4 dagar i veckan för 200 kr/gång(blir 1200 i månaden)

shia
9/30/18, 6:06 PM
#12

Eller låta någon vara halvfodervärd typ, tänk om det är fodret ni inte har råd med så kan den personen mitt att den får rida betala fodret för den?

Lona
9/30/18, 7:58 PM
#13

Det beror ju lite på hur tajt det är med ekonomin, men man kan som sagt få en rätt betydande "inkomst" från en medryttare.
Om det gör att ni kan behålla båda hästarna så kan det vara värt att pröva? Likaså att lämna ut på foder, funkar det inte så kan ni fundera över att sälja då. Säljer ni någon av dem nu så är det ju kört sen även om er ekonomiska situation skulle ändra sig.
Har ni förresten frågat Nysves och Kakans tidigare ägare om de är intresserade av att köpa tillbaks respektive häst? Ibland ångrar man sig ju när man sålt sin häst.

Angående vilken häst som skall säljas om ni måste sälja en av dem så är det ju skitsvårt. Jag håller med Hera - vem av dem har lättast att hitta ett lämpligt hem och vem av dem klarar förmodligen den omställningen bäst?
Sen är det ju du och din mamma också. Kan din mamma rida Kakan? Om inte, hur viktigt är det för henne att få rida?
Känner du att Kakan är Hästen med stort H? Eller känner du dig fortfarande ganska osäker och skulle kanske behöva en häst som ger dig större trygghet?
Hur bra matchar Nysve dina mål och förväntningar? Jag vet ju att det inte alltid har varit så himla lätt för er.

Ett tredje men ganska bakvänt alternativ som förmodligen känns rätt hemskt i nuläget är att ni säljer båda hästarna och sedan ser er om efter en häst som passar både din mamma och dig.

Så jävla svårt det där, rent ut sagt. Skit att det ska vara så dyrt att ha häst!!!🌺


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
shia
9/30/18, 10:31 PM
#14

Ja usch. Att hästar ska vara så dyra… Har själv turen att alltid varit i andras stall å ridit å kört deras hästar, så trots jag är femton å aldrig haft häst har jag typ ridit å kört som om jag haft en sedan liten. Fördelen är att jag lärt känna många å lärt mkt(som nu ex har tränaren 12 st totalt typ som vi hjälp med) nackdelen där är att händer det ngt är det inte en själv som tar beslut eller om de ska säljas osv. Fördelen är väl att man helt enkelt bara får acceptera att man inte kan göra ngt att det är ägaren som bestäm. Å man slipper tänka så mkt. Men, vet inte om detta är positivt eller ej. Men tänk när ni köpte dem, då vart ju ni jätteglada osv medans den som sålde mest troligt kände sig ledsen över det. Men såg att de fick det bra hos er, men glädjen har ett pris… En dag måste man gå vidare…

Upp till toppen
Annons: