Annons:
Etikettövrigt
Läst 856 ggr
Anonymerna
9/30/18, 2:06 PM

Tror ni på kärlek/förhållande via nätet?

Hej, vill jättegärna höra era åsikter om vad ni tycker om kärlek via nätet. Har ni själva upplevt det någon gång? Eller upplever det just nu? Eller bara har en åsikt om detta? Är tacksam för alla åsikter kring detta, då jag vill se på det från en annan synvinkel också. Själv upplever jag det just nu, som ni kanske förstod redan. Jag tror att via nätet blir man kär i själva personligheten personen har innan utseende (beror ju klart på vilket sida man är på och om man lägger ut bilder osv, men så är inte i mitt fall.) Vi har pratat i telefon, skickat röstmeddelande, bilder och även video meddelande. Så vi har inte bara smsat. Vet att man kan inte lita 100% att allt han kunde ha sagt är sant då man kan lätt ljuga om sig själv på nätet, men jag vill tro och tror på det faktiskt nu mera. Vet faktiskt inte helt vad jag tror om kärlek på nätet åsså, men jag vill tro att den finns. Därför vill jag höra vad andra tycker för att bilda en egen uppfattning så småningom också. Kan säga att, innan jag träffade honom trodde jag inte alls på kärlek eller förhållanden på nätet, jag var helt säker på att det finns inte, trodde alltså att det kunde bara vara ett sorts spel, man vill ha uppmärksamhet och känna sig älskad därför spelar man och får det man vill tills man hittar någon i verkligheten. Haha, vet inte hur jag ska förklara. Aa, lite konstigt inlägg, men är tacksam för alla svar.

Annons:
Honestyisdead
9/30/18, 2:24 PM
#1

Jag kan inte bli kär i någon jag aldrig träffat. Jag måste kunna känna av och se personen i ögonen för att eventuellt få sådana känslor.

Man kan ha trevliga samtal över nätet och sedan går det inte alls irl.

Herveaux
9/30/18, 2:40 PM
#2

Jag kan absolut känna mig attraherad av någon via nätet men innan jag träffat personen IRL saknas det en pusselbit för att bli kär.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Dimocarpus
9/30/18, 2:44 PM
#3

Jag känner tre par som blivit kära innan de träffats och numera har de alla barn tillsammans och två av paren är gifta också. 

Oftast skriver man ett tag innan man bestämmer sig för att träffas fysiskt. Så visst kan det vara på riktigt. Som du säger, det är från början personligheten, ni får utrymme att lära känna varandra ordentligt via text och ord på era tankar och värderingar. Sen kommer kanske attraktionen när bilderna visas. Eftersom allt får ta sin takt tills ni båda är redo så kan det vara en fördel att få uttrycka sig i skrift (tid att tänka ordentligt innan man trycker på knappen)  

Jag ser inget fel, förälskelse och tom kärlek kan uppstå var som helst och när som helst. Jag är inte naiv utan jag tror att det kan vara så, så funkar för mig iaf. 

Det är det som är så fantastiskt med kärlek. Inget rätt eller fel. 

Numera tror jag att det är vanligare att träffas via nätet än  för 20 år sen. Som sagt, kärlek kan uppstå i alla former och finns inte rätt eller fel så länge ingen kommer till skada.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Vikan
9/30/18, 3:37 PM
#4

Min kompis har en pojkvän på distans, dvs. över nätet. Hon älskar honom väldigt mycket och de ska snart träffas för första gången. Tror de varit tillsammans i ett halvår nu, eller något liknande. För henne har det hittills gått bra och jag är glad för hennes skull.

Personligen hade jag dock aldrig kunnat vara tillsammans med någon eller känna mig helt kär i någon utan att först ha träffat personen. Så mycket kan skiljas över nätet, och tänk så passar man inte personligen

Lona
9/30/18, 8:15 PM
#5

Jag tror att man kan få kontakt med någon, bli intresserad och lite "småförälskad" över nätet men för att bli ordentligt kär så behöver nog de flesta träffas.
För länge sedan träffade jag en kille via en kontaktannons, vi brevväxlade lite ett tag tills vi sågs och det klickade faktiskt. (Det var så att säga innan Internets tid😉)
Vi var inte ihop så länge, men vårt förhållande var bra så länge det varade. Jag hade definitivt lättare för att inleda ett förhållande på det sättet än att "ragga på krogen" eller liknande.🙂


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[134643]
10/1/18, 8:02 AM
#6

Jag och min nuvarande pojkvän träffades på nätet för typ 6 år sedan. Det tog oss 3 år innan vi träffades på riktigt för första gången, och det var även då vi officiellt blev ihop. Men jag visste redan innan det att han var rätt för mig. Så jag tror att man kan bli kär utan att träffas, men att få vara tillsammans ger ju en helt annan dimension så jag skulle inte vilja vara utan den delen just för den sakens skull. Men känslorna kan vara densamma.

Annons:
[Devya]
10/2/18, 7:59 AM
#7

Jag träffade mitt ex på nätet och vi blev ett par innan vi hade ens träffat. Vi träffades ett par månader senare och det klickade även irl. Vi var tillsammans i 10 år. Sen att det inte höll hela livet ut är väl inte så konstigt. Sådant kan hända oberoende hur man träffades. Shit happens.

LinneaWik
10/17/18, 8:33 AM
#8

Nae faktiskt inte

[Tuulikki]
10/17/18, 8:25 PM
#9

Jag tror att det går tycka om varann väldigt, väldigt mycket och ha lite mer romantiska känslor för varandra. Men jag tror inte på förhållanden via internet, ett förhållande för mig är mer än det går att få ut på varsin sida skärmen.

[rumelle]
10/21/18, 3:43 PM
#10

När jag var 16 blev jag kär i en kille via internet och vi inledde ett förhållande. Han bodde i Kanada så det tog ett par år innan vi faktiskt kunde träffas. Detta var nu 14 år sedan och idag är vi gifta och har köpt hus tillsammans. Så visst kan det fungera!

taxarärbäst
10/21/18, 7:32 PM
#11

min storasyster blev kär i en polack via nätet och var tillsammans i nästan 11år han flyttade hit till finland (jag har aldrig gillat honom) men det tog slut i maj

cissi_1993
10/22/18, 9:29 PM
#12

jag har sedan 10 år tillbaka ett förhållande med en man jag träffade på internet och det ända jag tycker du ska tänka på är att vara försiktigt i början du bör inte tex. fara och bo hos honom det första du gör utan ni bör träffas på stan ett antal gånger först för att se att han verkar vara den han utger sig för att vara. bor han långt bort kan du ta in på hotell och bara träffa honom på stan. 

 detta är inte för att gör det dyrt eller komplicerat för dig utan för att du inte har träffat honom tidigare och har du otur kanske han har ett aggressivt drag som går ut över dig.

Upp till toppen
Annons: