Annons:
Etikettövrigt
Läst 1673 ggr
Tant Grön
2018-10-05 14:32

Tonåringar och rökning

Undrar om det inte längre är populärt att röka. Ser allt färre som röker på stan, och nästan inga tonåringar. Bra om det är så. 🙂

Annons:
Herveaux
2018-10-05 14:46
#1

Jag hoppas du har rätt!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Pyttelite
2018-10-05 14:46
#2

Det är ju 18-års gräns numera både på att röka och köpa cigaretter.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Herveaux
2018-10-05 14:50
#3

#2 …och det skulle hindra tonåringar (yngre än 18) från att röka menar du?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Pyttelite
2018-10-05 14:59
#4

Ja, det blir svårare att handla annars är det langning som gäller och de som är unga som röker gör det inte öppet.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Skogsvittra
2018-10-05 15:00
#5

Önskar att det var så. De tonåringar i min trapp har inte hängt på den trenden iaf. Inte heller har de tillräckligt med vett för att fimpa ansvarigt utan sprider sina fimpar direkt utanför porten och vägrar skaffa en askkopp trots tillsägningar. Så mogna osv.


Pyttelite
2018-10-05 15:04
#6

#5 Om de inte har åldern inne är det väl en föräldrarfråga?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Tant Grön
2018-10-05 15:25
#7

#2 Bra att det är 18-års gräns. När jag var ung var det en tjej i skolan som rökte fast hon bara var tolv år. Hon försökte lura mig att börja, men jag tyckte det var äckligt. Tyvärr började jag röka längre fram, men lyckades sluta för ca 10 år sedan.

Skogsvittra
2018-10-05 15:31
#8

#6  Som tonåring fattar man dock att nedskräpning inte är okej och att det inte gör ont att fixa en askkopp?


Maria
2018-10-05 15:41
#9

Jag tycker också det är bra med 18-årsgräns. Jag hoppas också innerligt att det är färre ungdomar som röker nu än förr. Jag minns mina egna tonår med förfäran.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Pyttelite
2018-10-05 15:50
#10

Tänk att det fanns rökrutor på skolor förr. 🚬


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Maria
2018-10-05 15:52
#11

Vi hade rökruta när jag gick i högstadiet. Då fick man ha en lapp från föräldrarna för att få röka där.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

akvarium123
2018-10-05 16:37
#12

I min klass kan jag aldrig tro att någon av klasskompisarna skulle röka. Och jag hoppas det är så! Men på skolan vet jag många som pratar öppet  om E cigarett och har även sett några röka ur sådana cigaretter. Tror det heter E cigarett iallafall. Har ju aldrig haft användning av att använda det ordet.

Travis D
2018-10-05 19:15
#13

Många tonåringar röker. Typ alla i min kompis skola röker. I min skola röker typ 30%. några av mina vänner gör det.

Annons:
ThatPie
2018-10-05 19:20
#14

Vet att några stycken rökte när jag gick på högstadiet, samt att en del också gör det nu (samma skola för min syrra går där nu). Min gamla gymnasieskola hade ingen rökruta…. vi hade icke rökrutor… så ja tror det talar för sig själv :/ tycker dock att det på allmänna platser är något färre som röker, vilket jag som astmatiker tycker bär väldigt bra! Då fram för allt buss och tågstationer annars inte var speciellt trevliga att vara på.

shia
2018-10-05 21:56
#15

Var ett tag då jag seriöst tror att typ nästan 75% av klassen provade röka/rökte/rökte e cigg. Jag skakade bara på huvudet och gick därifrån. Tror ksk det förekom grupptryck å att man gjorde det för de andra gjorde det å ja för typ vara. Med i gänget p inte hamna typ utanför. Men jag gjorde varken delarna. Rökte inte men var ej utanför. Alltid varit typ neutral i mkt. Jag rökte inte-ingen tvingade/pressade mig/dissade mig för det. Kunde sitta vid samma bord om de ex pratade om e cigg eller så. Alla visste jag ej säg ngt så. (för alltså. Varför ska jag säga ngt när alla lärare redan vet? De stinker rök som sjutton. Deras föräldrar har hittat cigg osv å skickat till allas föräldrar. Så finns inget mer jag kan tillägga)

Turast
2018-10-06 15:51
#16

Folk röker väl roligare sker än cigg i guess

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Elsaplutten1
2018-10-07 23:50
#17

Några av mina vänner har vape/juul (e cigg), de är typ 16 och en av mina ”bekanta” röker. Han har rökt i ca 3 år och är bara 15! Var dessutom på grönan i somras x antal gånger och såg folk röka, de såg inte ut att vara äldre än 15. Själv tycker jag de är äckligt och onödigt (är 14) :P

Lona
2018-10-09 14:14
#18

Det ÄR färre ungdomar som röker nu än på tex 70- och 80-talet, finns statistik även om jag inte orkar rota fram den. Det är bra att det är 18-årsgräns men jag tror ärligt talat inte att den påverkar så mycket. 20-årsgränsen hindrade då inte oss från att få tag på alkohol… 😉 Jag har ingen aning om hur det ser ut när det gäller narkotika, däremot sniffar väl inte folk inte så mycket längre, åtminstone inte ungdomar? Eller?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Turast
2018-10-14 13:20
#19

#18 tror det är mest cannabis bland ungdomar nu faktiskt, när man ser till droger då. Sniffa tror jag har blivit lite "ute" eller vad man nu säger, det tror jag var vanligare förr.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Linn Is The New
2018-10-14 16:28
#20

Hela min förra skola rökte samt 2 gymnasium jag spenderade lite tid på.. Känns faktiskt bara som att ungdomarna idag är mer ansvarslösa än någonsin.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Annons:
Upp till toppen
Annons: