Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1094 ggr
Elsaplutten1
2018-10-07 22:52

Gjorde jag rätt?

Hejsan! Jag och min fd bästis träffades via ridningen när va va 5-6 år och var SUPER tajta. I femman så skulle båda byta till en ny skola (går i åttan) eller till sexan. Vi hade tidigare gått på olika skolor. När vi väl började på den nya skolan ignorerade hon mig och var allmänt frånvarande, men som den lojala skiten jag är fortsatte jag att vara med henne. Vilket resulterade i att jag i princip blev ensam. Efter de så hittade jag en ny vän, dock tog de några månader.. Tror hon försöker bli min vän igen (vi är INTE ovänner och pratar i skolan osv. Tycker bara hon var lite taskig då och har lite svårt att komma över de). Jag sa att jag letade medryttarhäst någon gång och hon kom på att vi skulle bli de tsm men är lite osäker. Sa dock okej, men när vi red i samma grupp på ridskola så bytte hon alltid bort sina ”svårare” hästar (då jag gillade alla lol) jag fick även göra några av hennes ”stallsysslor” då hon slarvade och jag inte ville att någon skulle ge henne skit. Trots allt bryr jag mig fortfarande :( sa till henne att jag inte längre letade och hon var super gullig och förstående. Har dock dåligt samvete över situationen och tycker att de är mitt fel att vi inte är vänner. (Även om jag har nya nu) Sorry för långt inlägg :P

Annons:
Själshjärta
2018-10-08 07:26
#1

Jag tycker inte att det är ditt fel att ni inte är vänner. Det är naturligt att man glider ifrån vissa vänner och hittar andra. Själv hade jag en jättenära kompis som jag hade känt från barndomen, men som jag sedan slutade vara tillsammans med. Det är inte kul när sådant händer, men jag tror att det delvis hör till att växa upp.

Tråkigt att hon började ignorera dig! Jag var med om samma sak med min kompis, vilket ledde till att det var jag som tog steget att bryta kontakten med henne. Ändå tycker jag inte att det är mitt fel att vi inte är vänner längre.

Har du någon gång sagt till henne som du känner - att du tycker att hon har ignorerat dig och så?

Welcome to the Black Parade

Travis D
2018-10-08 10:31
#2

Känner igen mig tyvärr Tycker inte det är ditt fel. Hon ignorerade dig så hon misste dig. Var glad att hon insett vad hon missat när hon ignorerade dig. 😊🤷🏽‍♀️

Elsaplutten1
2018-10-08 14:13
#3

#1 #2 känner mig bara taskig då hon vill att vi ska rida ihop igen :p

Travis D
2018-10-08 15:18
#4

Rid medbhenne, se lite hur hon nyer sig mot dig. Är hon shitty och ignorant så skit i henne och rid inte mer med henne men om hon är snällare fråga henne varför hon betedde sig så mot dig 😊

Elsaplutten1
2018-10-08 20:35
#5

#4 grejen är de att jag redan sagt nej.. och skyllt på att jag vill fokusera mer på skolan ://

Själshjärta
2018-10-09 13:59
#6

#5 Vill du rida med henne?

Welcome to the Black Parade

Annons:
Elsaplutten1
2018-10-09 17:23
#7

#6 näe, egentligen inte.. Vill bara inte att hon blir ledsen :/

Själshjärta
2018-10-09 18:01
#8

#7 Blev hon ledsen när du sa att du vill fokusera mer på skolan?

Jag tycker inte att du ska behöva rida med henne om du inte vill.

Welcome to the Black Parade

Elsaplutten1
2018-10-10 13:59
#9

#8 jag vet faktiskt inte. Verkade inte så

Själshjärta
2018-10-12 16:02
#10

#9 Då tycker jag inte att du behöver bekymra dig över att du tackade nej till att rida med henne.

Welcome to the Black Parade

Upp till toppen
Annons: