Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 753 ggr
Fattaringenting
10/12/18, 8:49 PM

Betyg 2

Vad krävs det för att få bra betyg i dessa ämnen Skriv gärna vilket betyg man ska ha om man gör det här och det här alltså Tex vilka mål ska man ha i bild hur ska man göra för att få godkänt betyg i ämnet som a,B, C och sånt, om du orkar kan du ju skriva alla ämmnerna vad som krävs, tack i förhand……

Annons:
[134643]
10/12/18, 8:59 PM
#1

https://www.skolverket.se/undervisning/grundskolan/laroplan-och-kursplaner-for-grundskolan/kursplaner-for-grundskolan

Här kan du välja vilket ämne du är intresserad av, och sedan väljer du vilken årskurs du går i och så får du fram alla kursmål.

Vikan
10/12/18, 9:03 PM
#2

Kolla kunskapskraven och målen för varje kurs och uppgift. Gå sedan efter det och arbeta i god tid med uppgifterna och skjut inte upp det. Finns massa tips på internet och hur man studerar rätt och olika tips beroende på hur man lättare lär sig

BokDuvan
10/12/18, 9:41 PM
#3

Tycker kunskapskraven är svåra att tyda, vad räknas som mycket goda kunskaper t.ex, så mitt tips är att prata med din lärare. Fråga vad du ska göra för att nå dina mål. På min skola brukar so-läraren alltid skriva vad som krävs för E/C/A, typ ”resonera i minst tre led och se både för och nackdelar” för A-nivå. I språkämnena är det mycket att kolla din grammatik, skriv väl utförliga och detaljerade texter. Typ istället för att ba skriva ”jag har en väska” i ditt MOS kan du utveckla o skriva ”jag har en gammal blå väska som jag fick i födelsedagspresent.” I matten bedömer de efter dina förmågor. Kommer inte ihåg exakt alla men problemlösning, resonemang, metod, struktur, begrepp, är de jag kommer ihåg även om de ksk heter annat. Din problemlösningsförmåga är enormt viktig då de utgör A-poängen på proven, men du behöver även kunna använda enklaste metoden för problemet, strukturera upp din lösning så att vem som helst ska kunna följa den och använda begrepp. Plus= addition osv… Men som sagt prata med din lärare, alla har ju olika uppfattning om vad som är A, C elr E osv

shia
10/13/18, 9:13 PM
#4

Gör bara ditt bästa så blir det bra. Stressa inte ihjäl dig. Har du c i allt kommer du mest troligt in dit du vill. Fråga vad du kan göra för att höja ditt betyg. Är det i 6 an du går, gör ditt nästa p så i sjuan/åttan har du bättre koll på vad du ska bli bättre på

Travis D
10/13/18, 10:40 PM
#5

Plugga och fuska inte, för ditt bästa =)

Upp till toppen
Annons: