Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 749 ggr
Lollan01
10/14/18, 7:03 PM

Hur vet man att man gillar någon

Hej, har en fråga angående kärlek som jag skulle vilja ha hjälp att reda ut. Det är såhär att jag har träffat en kille. Vi har träffats några gånger och senaste gången vi träffades så åkte vi hem till honom. Inget speciellt hände, vi kollade på film och bara höll om varandra. Men jag känner inte det där "pirret" som folk pratar om. Ibland känns det som att jag väntar på att få åka hem, men det kan ha att göra med att jag är en väldigt introvert person, och jag föredrar att vara hemma med min familj. Men saken är den att jag brukar drömma om kärlek och jag har längtat efter att träffa någon, och nu när jag har det jag alltid drömt om så känns det inte alls som jag trodde. Är mina förväntningar för höga? Vet inte vart jag ville komma med det här men någon kanske vet vad jag vill haha

Annons:
T14
10/15/18, 8:48 AM
#1

Kärlek kan kännas olika för olika personer. Det viktiga är väl att det känns bra och att du känner att du vill vara med personen. Jag kan delvis känna igen mig i det du beskriver. Jag känner sällan det där pirret, men är ändå så galet kär och det vet jag genom att jag ser en framtid med honom, saknar honom, älskar att umgås med honom osv. Så känns det bra - kör på!

thistletoe
10/15/18, 1:17 PM
#2

Känns det på nåt sett som om du ”måste” gilla honom för att han är ”det du alltid drömt om” så är du mest troligt inte kär i honom. Man ska inte behöva övertala sig själv att gilla någon, då är det inte äkta känslor. Som #1 säger är det såklart olika för olika personer. Jag själv börjar ofta omedvetet tänka på personen jag gillar, typ om jag ser något som påminner mig om henne osv. Jag kan nästan inte vara tyst när jag pratar med henne och bara bubblar på om allt och ingenting och vill helst vara med henne hela tiden- och jag är en introvert som helst stannar hemma i vanliga fall.

Honestyisdead
10/15/18, 7:26 PM
#3

Låter inte som du är kär eftersom du längtar därifrån när det borda vara tvärt om. Är man kär vill man vara med personen och blir glad av bara tanken av personen.

Vikan
10/15/18, 8:18 PM
#4

Jag är också väldigt introvert, men när jag var med mitt ex längtade jag sällan ifrån honom, utan saknade snarade honom när vi inte var med varandra. Det känns olika för alla, men det låtar snarare som att du är med honom för att du måste

Lollan01
10/15/18, 10:25 PM
#5

Ja känns lite som påtvingat, men samtidigt vill jag se om det kan leda någon stans kanske ska ge det lite tid?

Lollan01
10/15/18, 10:25 PM
#6
Annons:
[134643]
10/16/18, 10:03 AM
#7

#5 Vill du get det tid så är det klart att du kan ge det tid, det är ju upp till dig. Alla är olika, känner på olika sätt och tar olika lång tid på sig att bygga relationer. Ingen kan svara på vad som är rätt och fel för dig :)

Upp till toppen
Annons: