Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1251 ggr
Josse00
10/15/18, 6:34 PM

Hjälp mig!!

Okej, jag är kär i en kille, jag har varit det ett tag nu. Han gillar mig tillbaks men det finns ett problem, min kompis var tillsammans med honom för ett tag sen, jag vet inte om hon har släppt honom men de känns så. Jag är så rädd att hon ska börja snacka falska saker om mig, jag vill verkligen inte det. Jag vet inte hur jag ska göra, ska jag skit i henne och träffa honom eller ska jag dra mig tillbaks. Eller ska jag säga som de är till henne och se hur hon reagerar. DETTA ÄR SÅ SVÅRT!! Jag och min kompis har inte haft den bästa relationen nu på slutet, men vill inte såra henne. Fast de kan lika gärna va så att hon inte bryr sig. Ni måste hjälpa mig, hur ska jag göra? Tacksam för svar :)

Annons:
Honestyisdead
10/15/18, 6:41 PM
#1

Ser det som en självklarhet att man berättar något sådant.

Travis D
10/15/18, 7:12 PM
#2

Berätta för henne. Men är hon din vän så låter hon dig följa ditt hjärta, annars är hon skräp :)

Honestyisdead
10/15/18, 7:22 PM
#3

#2 Jag känner mer att det inte är vidare vänskapligt att gå efter någons ex.

Travis D
10/15/18, 8:28 PM
#4

#3 men hon kan ju inte "paxa" honom efter att dom gjort slut? Är han singel är han ledig. Om kompisen ville vara med honom borde hon inte gjort slut =)

Men jag är väl inte mästare på vänskap, jag har ju inga vänner =)

Honestyisdead
10/15/18, 8:44 PM
#5

#4 Gjorde hon slut? Hittar inte var det står.

Själv skulle jag aldrig kunna få känslor för en kompis ex. Det finns inte på min världskarta. Handlar inte om att man paxar utan mer en respekt grej.

Travis D
10/15/18, 8:55 PM
#6

#5 tror inte det spelar någon roll vad man tror, man kan inte styra kärlek :)

Det står att dom var tillsammans ett tag. Personligen bryr jag mig inte vem som gjort slut. Om dom gjort slut så är han ledig. Tycker bara det är korkat att dom som är kära i varandra inte kan bli ihop för att kompisen gjort slut- makes no sense. Jag hade skitit i det. Är han singel så är han ledig.

Annons:
Honestyisdead
10/15/18, 9:06 PM
#7

Frågar igen. Var står det att kompisen gjorde slut?

Travis D
10/15/18, 9:23 PM
#8

#7

Det står att dom gjort slut

silverfiisk
10/15/18, 9:34 PM
#9

Jag tycker att du ska prata med din kompis och ta reda på hur hon känner och om det är okej för henne. Man bestämmer ju inte vem man får känslor för.. Nu vet inte jag hur gammal du är, men jag tror att man bryr sig mer om ens kompis och ex blir tillsammans när man är lite äldre. Tänker att man antagligen inte har så seriösa förhållanden när man är väldigt ung. Som sagt, prata med din kompis. Tycker hon att det är okej så är det bara att köra, om inte så får du väl bestämma om killen är viktigare än er vänskap.

[EM_L]
10/21/18, 8:59 PM
#10

Det här svaret är kanske lite sent men men…

Jag tycker att du ska fråga.

Dock så tänker jag på det här viset.

Om killen har gjort slut med din kompis så kanske hon har kvar känslorna för honom och inte alls vill att det skulle ta slut.

Om hon har gjort slut med killen så borde det vara okey tänker jag. För det är ändå hon som har gjort slut med honom.

Lona
10/21/18, 10:19 PM
#11

Är lite inne på samma spår som #10. Om din kompis fortfarande har känslor för killen så känns det rätt fult av dig att "ta" honom även om han ses som "ledig" . Jag skulle bli jäkligt ledsen och känna mig sviken om min kompis gjorde så mot mig. Sen håller jag med Hera, det ska mycket till att jag får känslor för en kompis ex och definitivt inte när de nyss gjort slut. SKULLE jag ändå få känslor för honom så tja, då värderar jag faktiskt vänskapen mer. Inte för att vänskap prompt går före kärlek men för att det är en relation jag redan har, då är den viktig och värdefull för mig.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

snigelfisken
10/24/18, 9:51 PM
#12

Prata med henne och fråga om hon fortfarande gillar honom. Be henne att svara ärligt.

snigelfisken
10/24/18, 9:51 PM
#13

Prata med henne och fråga om hon fortfarande gillar honom. Be henne att svara ärligt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: