Annons:
Etikettövrigt
Läst 1163 ggr
linn2160
2018-10-15 23:47

Hemmafest

Jag ska ha fest i helgen i villa och behöver lite råd. Jag har skrivit en lista och redan innan inbjudan är utskickad är den uppe i 50 pers. Mina föräldrar och syskon är 1 h bort på vårt landställe och vet inte om något alls.

Hur ska jag göra med grannarna? Mina föräldrar har hyfsat god kontakt med våra grannar och jag tror ärligt talat att de om de vill skulle kunna skicka ett sms till min mamma och säga att det är en stor fest hos oss om det väsnas för mycket. Vi har ett ganska stort hus och en stor gräsmatta samt terass som grannarna kan se till. Grannarna är barnfamiljer kan tilläggas. Ska jag ge mitt nummer till dom i förväg eller är det onödigt…

Annons:
Honestyisdead
2018-10-16 00:09
#1

Låter riktigt dumt att bjuda in 50 Pers utan dina föräldrars vetskap. Du känner ju knappast alla väl.

Saker blev stulna när jag hade fest och mina föräldrar fick veta det. Ganska svårt att dölja spåren och väldigt oansvarigt.

Emptymoment
2018-10-16 00:59
#2

1: Det är alltid värdelöst att vara den som är värd för festen. Stöld, skadegörelse, nedskräpning och risk att bli osams med grannar. Allt det riskerar du som håller i festen. Mycket bättre att gå till någon annan om man nu måste festa.

2: 50 personer i en villa är väldigt mycket och trångt även om det är ett stort hus. Dessutom finns det ingen ordningshållning.

3: Du måste leva med att du inte berättade det för dina föräldrar

// Tråkig vuxen som genomgått det jag skrivit om ovan, som tonåring.

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Surpan
2018-10-16 09:23
#3

50 pers låter helt galet för en spontan grej när föräldrarna är borta. Bjud in dina närmaste istället och ha en trevlig kväll. När jag bjuder in 50 pers så krävs en hel del planering och struktur även nu i vuxen ålder.

/Surpan

akvarium123
2018-10-16 16:40
#4

Jo detta har nog de flesta hört men säger det här också ifall du inte hört det.

Att det kan lätt sprida sig detta med fester. Och ifall man nu hade 50 personer från början så kan det i värsta fall läggas på 100 personer till alltså 150 personer på en fest där du bara känner 1/3. 

Jag tycker du ska lyssna på Biancas Sommarprat där hon pratar om just sina hemmafester.

Lona
2018-10-17 04:21
#5

Jag får ärligt talat lite konstiga vibbar av dina inlägg.
Det är strul med alkohol, fester och annat, du bör definitivt inte ha den här festen hemma!
Sen har ju din mamma tydligen tillgång till ditt konto och läser även här? Det är inte särskilt logiskt att posta inlägg här om saker du inte får göra?

I vilket fall, det är en direkt dålig idé med den där festen och att ge ditt tel.nr till grannarna hjälper inte - det är dina föräldrar de kommer att ringa i vilket fall och det med all rätt.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
2018-10-17 13:58
#6

Eftersom du inte skickat någon inbjudan ännu så är mitt råd att du låter det hela vara. Ta hem dina allra närmaste kompisar bara. Skicka ingen inbjudan utan ring dem istället så att det inte sprids via nätet.

Annars är det en knasig ide med att bjuda på en så stor fest när jag gissar att du inte har någon som helst erfarenhet av att vara festfixare. Om ni ens får plats….

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[134643]
2018-10-17 20:34
#7

Ja det är ju en jättedum idé att skriva här om du ville hålla det hemligt för dina föräldrar 😃

Nä, skippa festen. Ha en myskväll med ett par vänner eller något istället 🙂

Novachan
2018-10-17 22:41
#8

Det finns inte ens en lösning till problemet med grannarna - att de rapportera till dina föräldrar och att det stör andra i grannskapet, för alla kommer definitivt att märka om det är fest.

Det kan som sagt också komma bra många fler än 50, som du inte känner alls och aldrig velat ska komma på din fest eller in i ditt hem, eller vilja träffa överhuvudtaget för den delen. Det finns flera sådana historier som blivit riktigt farliga! Asså, våld, våldtäkt, misshandel, mord. Att bli av med värdesaker eller att saker går sönder är bland de minsta problem, och det är enda allvarliga problem. Att anordna sådant är även farligt för vuxna! Alla historierna handlar inte bara om barn som haft fest där det kommit in fel och oönskat folk…

Linn Is The New
2018-10-18 18:04
#9
  • Riktigt respektlöst mot dina föräldrar för det är inte din villa och du vet inte hur mycket försäkringarna ev. skulle kunna täcka.
  • En hemmafest med 50 personer i din ålder kommer eskalera och det slutar oftast aldrig som man har tänkt sig. Dessutom så lär något gå sönder, bli nerspytt, och polisen tar nog jätte gärna en titt.  Det kan även bli bråk eller våldtäkt och någon kanske får för sig att ligga i din säng.
  • Jag rekommenderar inte denna festen pga dina tidigare inlägg eller för att du ej berättat för dina föräldrar.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Aleya
2018-10-20 16:48
#10

Skulle aldrig ens försöka ha en fest för 50 pers. Hur gör du om det börjar brinna? Hur gör du om någon gör sig allvarligt illa? Eller blir för full och måste åka med ambulans? Och om allt detta sker då du är påverkad av alkohol så lär du inte kunna reda ut situationen bra alls. Jag säger absolut att du INTE bör göra det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: