Annons:
Etikettövrigt
Läst 338 ggr
Råttälskaren4ever
2018-10-21 15:08

vad är en stad?

Jag har en uppgift i skolan där man ska förklara vad en stad är. Jag vet vad det är, men inte hur jag ska kunna förklara det. Någon som kan förklara lite kortfattat?
PS: Går i åk 8

Annons:
Råttälskaren4ever
2018-10-21 15:11
#1

berätta också vad som kan göra en stad sårbar. DVS hur klimatet och mänmniskan påverkar staden ❤️

Novachan
2018-10-21 15:27
#2

Hur du ska förklara det angår förmodligen i uppgiften så ingen bör egentligen hjälpa dig, inget elakt menat liksom. Kan ge dessa tips:

Enklast för dig är antagligen att bara börja någonstans, du kan alltid ändra början och sätta ihop olika texter. Om det är lättare för dig kanske du kan använda några frågeställningar eller ord: t.ex. Byggnader, människor, storlek, mängd/antal, grönområde, djur, boende, jobb, färger, ljud, lukt, miljö, samhälle, fordon m.m.

Honestyisdead
2018-10-21 15:49
#3

Detta är det negativa med Internet. 

Det är du som ska skriva dina tankar och ord. Om du vet vad en stad är kan du ju skriva det också. Lyckas du inte så får du skriva det så hjälper läraren dig.

akvarium123
2018-10-21 16:56
#4

Jag brukar slå upp saker via en söksida på internet som skolan har som liknar Wikipedia men att det är en annan hemsida. 

Så att söka upp är alltid bra🙂 Bara man använder källkritik så går alla webbplatser att använda som källor!

Upp till toppen
Annons: