Övrigt

vad är en stad?

2018-10-21 15:08 #0 av: Råttälskaren4ever

Jag har en uppgift i skolan där man ska förklara vad en stad är. Jag vet vad det är, men inte hur jag ska kunna förklara det. Någon som kan förklara lite kortfattat?
PS: Går i åk 8

Anmäl
2018-10-21 15:11 #1 av: Råttälskaren4ever

berätta också vad som kan göra en stad sårbar. DVS hur klimatet och mänmniskan påverkar staden Hjärta

Anmäl
2018-10-21 15:27 #2 av: Novachan

Hur du ska förklara det angår förmodligen i uppgiften så ingen bör egentligen hjälpa dig, inget elakt menat liksom. Kan ge dessa tips:

Enklast för dig är antagligen att bara börja någonstans, du kan alltid ändra början och sätta ihop olika texter. Om det är lättare för dig kanske du kan använda några frågeställningar eller ord: t.ex. Byggnader, människor, storlek, mängd/antal, grönområde, djur, boende, jobb, färger, ljud, lukt, miljö, samhälle, fordon m.m.

Anmäl
2018-10-21 15:49 #3 av: Hera

Detta är det negativa med Internet. 

Det är du som ska skriva dina tankar och ord. Om du vet vad en stad är kan du ju skriva det också. Lyckas du inte så får du skriva det så hjälper läraren dig.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2018-10-21 16:56 #4 av: akvarium123

Jag brukar slå upp saker via en söksida på internet som skolan har som liknar Wikipedia men att det är en annan hemsida. 

Så att söka upp är alltid braGlad Bara man använder källkritik så går alla webbplatser att använda som källor!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.