Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 803 ggr
Isabella :)
10/22/18, 9:34 PM

Gillar en kille...

Hej!

En tid sedan tillbaka har jag börjat ha ett litet "crush" på en kille i min skola, jag går i B och han går i D. Jag har addat han på snapchat och vi har skrivit lite… 

Men vet inte vad jag ska skriva för att vi ska kunna bli bättre vänner, jag vill lixom lära känna honom och bli kompis med honom, vi går i 8:an.

Vi har lixom skrivit lite fram och tillbaka men det är nästan alltid jag som han börjat konversationen och vill inte låta tjatig och ba, "hej, vad gör du" varje dag. Och jag vill inte heller att han fattar att jag har ett crush på honom, så vad tycker ni att jag ska göra?

Annons:
BokDuvan
10/22/18, 9:55 PM
#1

Har ni några gemensamma intressen? Prata om det, det lär nog leda vidare till andra samtalsämnen ni kan prata om. Kanske umgås med honom i skolan med när ni blir bekväma med varandra så att säga

Isabella :)
11/14/18, 8:08 PM
#2

#1 Naee, asså vi känner inte varann så bra heller :(

BokDuvan
11/14/18, 8:48 PM
#3

Asså, hade en liten crush på en kille i åk över mig för att han va så jädra snygg, men gjorde i o för sig inget åt de för att jag gillade att ha ögongodis haha. Innan det så crushade jag på en kille jag gått i samma klass med i flera år, vi var i o för sig redan vänner då…. Vet inte riktigt vad du ska göra, antingen fortsätter du att prata med honom, typ kanske fråga om skolan o läxor o plugg osv? Annars får du la göra som jag o ha lite ögongodis

01emilia02
11/21/18, 3:27 PM
#4

Hej jag är 17 år för tillfället och hittat min man för livet. Han är 18 snart 19. Och liksom de tips jag har till dig är att vara självsäker! Många killar (inte alla) gillar självsäkra kvinnor. Och eftersom du bara har en crush så kan du ju välja lite va du ska göra med känslan. Antingen vara stolt för den du crushar på och liksom öppet säga det till honom och eventuellt få höra nått likanande tillbaka. Eller så kan du vara osäker på känslan och bara låta de rinna ut med alla andra osäkra känslor. Men jag föredrar själv att alltid vara öppen och stå för mina känslor. Vet att det inte alltid är lätt men det är då oftast värt det. Om du vill ha samtalsämnen med killen kan du ju eventuellt fråga om hans intressen och om har går på någon sport eller liknande så kan du fråga vilka dagar han tränar och sen fråga då och då hur det gått på träningen. Då ser han att du bryr dig om honom men det är inte allt för klängit. Min kille sa att de han först föll för hos mig vart inte utseendet utan just det att jag visade intresse för honoms intressen och att jag alltid lyssnade och brydde mig. Sen kan du även fråga sen om vilken tjejtyp som är hans typ? Och sen säger han något som passar in på dig kan du dra kommentaren ”men de e ju som jag, du borde satsa på mig” och får du ett konstigt svar tillbaka så räddar du det hela med att säga att du bara skoja och överdrev men att du just är sån. Och nämner han inget som liknar dig. Ja då kan du ta och ge förslak och fråga va han gillar om olika saker som kanske är mer lik dig. Ja jag skulle kunna sitta här nu hela dagen å skriva till dig. Men va dig själv det är det viktigaste, tänk inte så mycket på det och låt de komma av sig själv. Men lite intesse kan man alltid visa lite flörtigt, de brukar inte killar ha nått emot.

01emilia02
11/21/18, 3:27 PM
#5

Hej jag är 17 år för tillfället och hittat min man för livet. Han är 18 snart 19. Och liksom de tips jag har till dig är att vara självsäker! Många killar (inte alla) gillar självsäkra kvinnor. Och eftersom du bara har en crush så kan du ju välja lite va du ska göra med känslan. Antingen vara stolt för den du crushar på och liksom öppet säga det till honom och eventuellt få höra nått likanande tillbaka. Eller så kan du vara osäker på känslan och bara låta de rinna ut med alla andra osäkra känslor. Men jag föredrar själv att alltid vara öppen och stå för mina känslor. Vet att det inte alltid är lätt men det är då oftast värt det. Om du vill ha samtalsämnen med killen kan du ju eventuellt fråga om hans intressen och om har går på någon sport eller liknande så kan du fråga vilka dagar han tränar och sen fråga då och då hur det gått på träningen. Då ser han att du bryr dig om honom men det är inte allt för klängit. Min kille sa att de han först föll för hos mig vart inte utseendet utan just det att jag visade intresse för honoms intressen och att jag alltid lyssnade och brydde mig. Sen kan du även fråga sen om vilken tjejtyp som är hans typ? Och sen säger han något som passar in på dig kan du dra kommentaren ”men de e ju som jag, du borde satsa på mig” och får du ett konstigt svar tillbaka så räddar du det hela med att säga att du bara skoja och överdrev men att du just är sån. Och nämner han inget som liknar dig. Ja då kan du ta och ge förslak och fråga va han gillar om olika saker som kanske är mer lik dig. Ja jag skulle kunna sitta här nu hela dagen å skriva till dig. Men va dig själv det är det viktigaste, tänk inte så mycket på det och låt de komma av sig själv. Men lite intesse kan man alltid visa lite flörtigt, de brukar inte killar ha nått emot.

01emilia02
11/21/18, 3:30 PM
#6

Och du #3 skulle du själv bli intresserad av någon som pratar om den urtråkiga skolan? För jag tror nog inte att plugg å skit riktigt är nått killar är så intresserade av. Men liksom absolut allt kan ju funka men just det med läxor och plugg! Det är ju det vanligaste och det kan han skriva med miljontals andra brudar. Så liksom inget smart val om man vill att killen ska komma ihåg en eller minnas va man snackat om.

Annons:
BokDuvan
11/21/18, 4:08 PM
#7

#6 menade bara som en ursäkt för att prata med hnm. Typ ”eh när va de NO:n skulle va klar? Har glömt av de hehe” elr ngt sånt, det kan ju leda vidare t ett annat samtal

01emilia02
11/21/18, 4:11 PM
#8

#7 Jo menade inget illa mot dig alls liksom. Menade bara att av egna tusentals erfarenheter så tappar killar ofta ganska snabbt intresset ifall man börjar prata om skolan. Kan ju funka i många fall men tror inte själv att de e de första man ska prata om så killen inte tröttnar liksom.

Travis D
11/21/18, 4:16 PM
#9

#8 tror dock det är bra för att starta en konversation. Man kan ju inte bara gå fram till någon man aldrig förut pratat med och fråga om den vill hänga, då fattar han ju direkt -.-

Xseros
11/21/18, 4:46 PM
#10

Har ni typ slöjd eller språk eller liknande tillsammans? är väl lite udda att bara gå fram till honom i korridoren och starta en konversation om ni inte känner varandra….


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Upp till toppen
Annons: