Övrigt

Höstlov?

2018-10-29 12:00 #0 av: Loka03

Hej
Vad ska man göra på höstlovet. Jag har ingen nära vän och jag vill helst inte göra något som kostar pengar. Eftersom att jag vill inte bara sitta en hel vecka och låta tiden gå. Har ni några tips? :)

Anmäl
2018-10-29 12:24 #1 av: [HästTokigTjej]

Har inga jätteroliga idéer, men själv brukar jag vara i stallet, försöka plugga lite, läsa någon bra bok, vara hundvakt åt grannen haha. Vet inte om d själv har djur, isf kan du ju pyssla lite med det, annars kan du ju höra runt med grannar/familjen om du kan ”låna” nåns djur en dag om du känner för det. Sen så kan man ju alltid storstäda rummet eller sortera garderoben, det är knske inte jätteroligt men det känns iaf som om man gjort ngt efteråt XD

Annat än detta så brukar jag inte ha så mkt roligt att göra så jag får väl bevaka denna tråd för att få lite egna idéer haha

Anmäl
2018-10-29 13:12 #2 av: Loka03

#1 Ok tack haha! :)

Anmäl
2018-10-29 13:27 #3 av: akvarium123

Jag brukar kolla på serier, filmer (kan ge tips på en ny serie om du vill som jag kollar på just nu) Serie: Lance VS Livet en ny serie som jag tyckte va komisk kan rekommendera den för den handlar ju trots allt om en tonåring, Wahlgrens Värld går alltid bra för mig att kolla på. Lyssna på musik, kolla på youtube. Haha känns som om jag bara skriver saker som finns på internet just nu så får komma på nåt annat här också. Springa? Promenera? Träna ifall du har gymkort annars kanske gå ifall eran kommun har utegym gå till det? Kolla sociala medier? Läsa nyheter? Bara slappna av går ju det också.

Ev börja plugga inför körkortet om 3 år om du ska ha körkort. Det är många lagar och regler att kunna.

Kommer inte på mer nu men de är ju några. Men kan återigen rekommendera Lance VS Livet. Var verkligen en bra serie som handlar om en tonåring.

Anmäl
2018-10-29 13:54 #4 av: Loka03

#3 Tack för tipsen! :)

Anmäl
2018-10-29 19:53 #5 av: Travis D

Själv kommer jag rida varje dag Skrattar

Helt gratis för mig  (har 2 egna hästar) men du kanske kan hänga med syskon? Eller jag vet inte vad du gillar att göra men kanske skaffa nära vänner eller hänga med dom du har? Glad

Anmäl
2018-10-29 22:33 #6 av: shia

Puh... Vad skönt de måste vara å ha typ iaf 1 dag ledigt. Gick upp halv 6 imorse, for till stallet sju. Hade stallet själv då syrran å träna for på tävling. (tar lite tid å fixa srallet åt 10 st varav 5 är ettåringar=stökiga boxar.) smörjde selar, red min passhäst. Tog in fodrade for till ridhuset å planera halloween övernattning kom han halv nio.
Imorn blir lugnare, packa i flyttkartonger å sen till stallet vid 3 till typ 11 halv 12.

Men tips. Gå långa promenader, måla, baka (stod 4 h i lö med pumpapaj å svor😂) något tidskrävande, börja leta julklappar på stan. Träna. Spela dataspel

kom ihåg att du är värd minst lika mycket som personen du ser upp till:) vill du ngt tillräckligt mkt kommer du klara det 

Anmäl
2018-10-30 11:40 #7 av: Loka03

#5 #6 Tack för tipsen :)

Anmäl
2018-10-30 13:53 #8 av: Caeli

Gå till biblioteket. Finns massor av faktaböcker och tidningar/magasin om allt möjligt. Läs om något du inte brukar läsa om.
Lär dig något nytt! Sticka strumpor, baka en kaka...
Hälsa på en äldre släkting eller granne som är ensam.
Plantera om alla krukväxterna hemma.

10% av livet är underbart, 10% är svårt, 80% är vad du själv gör det till.
Anmäl
2018-10-30 15:35 #9 av: Äppelsnäckan

Lyssna på/läs en bok. Jag har fett svårt att läsa böcker då min koncentration är skit. Men jag har hittat massa rabattkoder på Nextory/storytel och har lyssnat på böcker där, vilket är fett mysigt. Och jag har börjat lyssna massor på Creepypodden också. Det är skitintressant!

Anmäl
2018-10-30 16:04 #10 av: Loka03

#9 Tack för tipset! Jag älskar att lyssna på spökhistorier så det kanske passar mig :)

Anmäl
2018-10-31 00:02 #11 av: Äppelsnäckan

Då kommer det garanterat passa dig! Jag blir rädd om kvällarna när jag lyssnar på den podden, haha!

Anmäl
2018-10-31 01:03 #12 av: Loka03

#11 ok då är jag förberedd haha! :D

Anmäl
2018-10-31 18:08 #13 av: MEML

Teckna och måla, läsa böcker, gå u och promenera, titta på tv, spela spel på mobilen?

Lär dig ett instrument om du har något hemma.

Det finns mycket att göra som man inte vet om.

Städa ditt rum osv.

Animals, Art, Music, Nature

Never dare to take it from me

Because it´s me

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.