Annons:
Etikettövrigt
Läst 590 ggr
Travis D
2018-10-30 20:41

Vill inte ha bråk...

Som ni vet har jag tajt om vänner och har börjat "sortera" ut äkta och falska och kommit fram till att jag har ca 3 äkta kvar. En av dom och jag började bråka idag och det blev illa.. Vi slutade öppna varandras snaps men känner att jag inte vill bråka med henne då jag vill vara vän med henne..
Jag vet inte hur jag ska bli vän med henne igen då jag är så dålig på att be om ursäkt. Hur skulle ni gjort?

Annons:
Emptymoment
2018-10-30 20:46
#1

Bara berätta hur du känner. Att du inte vill förlora henne som vän, och att du är ledsen för bråket. Om du inte vill säga det face to face så skriv till henne :)

Det räcker med dem enkla orden. De är sanna och tydliga, sen är det upp till henne om hon vill.

Lycka till 🙂👻

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Travis D
2018-10-30 20:55
#2

#1 det går inte riktigt..

Kan inte skriva då vi blockat varandra på Snap..

Kan inte träffa henne då jag inte vet om hon är hos sin mamma eller pappa.. Och så är jag dålig på att be om ursäkt och vet inte hur jag ska göra 😐

Emptymoment
2018-10-30 21:03
#3

Kan du inte smsa eller skriva på IG? 🙂 Kanske bara är vi gamla som gör sånt haha. Men det låter ju jobbigt..

Vågar du ringa? Annars får du kanske vänta tills ni kan träffa varandra igen. Och jag tycker bara att allt du behöver säga är: "Jag är ledsen för det som hände, jag vill inte vara ovänner, förlåt". Jag skulle bli glad av en sådan ursäkt. Det viktiga är att den är sann :)

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Travis D
2018-10-30 21:47
#4

#3 har it hennes nummer och hon har inte ig har inget sätt att få tag på henne..

beem
2018-10-30 21:55
#5

Om du är dålig på att be om ursäkt är det ett bra sätt att börja öva på det nu. Jag lovar att du kommer att ha nytta av det många gånger i framtiden.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Calcifer
2018-10-30 22:04
#6

Kanske kan det vara en bra idé att bara låta det vara en liten stund så ni båda får lugna ner er och sen ta upp det? Inte i evigheter, men om det var ett stort bråk kanske det behövs någon dag eller så för att ni ska få tänka igenom hur ni känner så när ni pratar igen kan ni bli sams utan att det blir värre?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
shia
2018-10-30 23:28
#7

Avblockera henne, så hon ser att du inte blockat henne längre ifall hon vill skriva ngt. Sen är det (av erfarenhet) bättre att prata ut face to face. (min kompis gjorde helt enkelt så när vi bråkade, skrev att vi pratar om det irl på måndag å blockade mig sen.) nu har förvisso inte jag haft ngt bråk om saker eller så närmsta åren utan det är jag själv som orsakat det(pg ätstörningen å det) bråken 0 ja… Jag som skrivit till dem å fråga typ om de sagt till NG. Lärare å anklagat dem för massa saker. Men är ärligt dålig själv på be om ursäkt.en bara man väl gjort det brukar det kunna lösa sig om inte annat mildra lite grann. Värsta som kan hända är väl personen fortsätt dissa å vara sur men då är det upp till den att be om ursäkt å lösa det. Du har gjort ditt försök och kan ibland behövs flera. Men båda måste vilja be om ursäkt för att kunna bli vänner igen.

Travis D
2018-10-30 23:30
#8

#7 hon har blockat mig. Kan inte kontakta henne på något sett för som jag skrivit i tidigare inlägg så börjar vi helt olika tider på helt olika skolor.. 

Det värsta som kan hända är att jag förlorar henne men funderar på om det verkligen är så illa? 🤔

BokDuvan
2018-10-30 23:48
#9

#8 tycker ändå att ni borde åtminstone prata om det. Inte så trevligt att skiljas åt som fiender

Emptymoment
2018-10-30 23:50
#10

#8 Om  ni inte gör varandra glada så är det ju ingen förlust, men det är aldrig kul att förlora en vän 😕 Hoppas det löser sig, det brukar göra det efter ett tag. Ni kanske bara behöver "cool of" lite :)

Finns fortfarande på PM om det är något Adhara :)

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

beem
2018-10-31 12:27
#11

Men om du är rädd att förlora henne vad har du då att förlora på att du tar första steget.  Gör slag i saken. Det kanske löser allt och gör det inte det så kanske hon trots allt inte är rätt vän för dig.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: