Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 689 ggr
shia
2018-11-02 22:06

Hur många psykologer har du gått till

Tänkte höra till hur många kuratorer/psykologer osv ni gått till och vilken som varit bäst 0 vart(skolkuratorn vård centralen eller bup) kom på igår kväll jag gått till 5/6 olika. Varav den första som var skolkurator då var bäst… Trodde bup skulle vara bättre men nope.. Gick från en någorlunda till sämre till sämre. Å sen till nya skolkuratorn nu men nope. Har ingen tillit till han heller så. (alla dessa inom lite mer än 1 år

Annons:
Vikan
2018-11-02 22:46
#1

Fyra. Min skolkurator, "vanliga" kurator på BUP och sedan en psykolog och psykiatriker inför en utredning. Ska även efter jag fyllt 18 börja träffa en annan skolkurator eftersom skolan är det jag har främt problem med. 

Skolkuratorn - som jag träffade en gång - var helt okej. Hon var väldigt skämtsam vilket kändes så skönt och gjorde det lättare att prata om mina problem då jag redan gömmer det mesta bakom skämt. Det blev mer lättsamt.

Min kurator som jag främst träffar gillar jag. Det märks att hon bryr sig; bokar in extra möten när jag har jobbigare perioder, vi har gått på promenader då jag i början fann väntrummet och rummet vi satt i obekvämt och obehagligt. Jag har hört mycket om att BUP och psykologer gärna tycker att psykofarmaka är lösningen på allt, men de jag mött anser att det är ett hjälpmedel för att orka arbeta sig igenom sina problem, i alla fall med det problem jag har, ångestsyndrom med social fobiska drag. Jag trivs rätt bra med henne och hon är förstående med att jag inte har bra kontakt med mina föräldrar och inte trivs med att berätta personliga saker

Calcifer
2018-11-02 22:51
#2

10-15 eller nåt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Scorpio97
2018-11-02 23:02
#3

Jag gick till en kurator i mellanstadiet, en på barnavdelningen på sjukhuset samt en på gymnasiet. Dom två första var i samband med min huvudvärksutredning och den sista var för att jag behövde prata om min pappas död. 

Gillade den första bäst. Hon lyssnade på ett bra sätt. Avbröt inte men kunde prata/berätta saker när jag behövde en paus samt få igång mig när jag inte visste vad jag skulle säga. Vi pratade inte  bara om huvudvärken utan även om livet i allmänhet så det kändes inte lika mycket som en utredning. Hon på sjukhuset var sämst. Fick ofta upprepa samma saker om och om igen, ta pauser för att hon skulle hinna anteckna det jag sa och det var uppenbart att hon trodde att jag ljög om huvudvärken (vilket även läkaren som skickade mig till den kuratorn gjorde)…
Hon på gymnasiet var helt okej men inte lika bra som den första. Men jag behövde mest prata av mig med en utomstående så det gjorde inte så mycket.


//Jessie

Själshjärta
2018-11-03 21:13
#4

Jag har gått till många… minns inte exakt antal.

Welcome to the Black Parade

Upp till toppen
Annons: