Annons:
Etikettböcker-film-och-musik
Läst 608 ggr
shia
2018-11-04 16:59

tips för å bli bättre på eng(från D - A gick jag)

har ett tips till alla som vill bli bättre på engelska! i sjuan begrep jag inte engelska alls, hade D och eng lektionerna var en plåga. men så började jag se på yt på olika (förvisso ätstörnings filmer å typ psykisk ohälsa osv, finns ju bättre men jaja)och för att förstå kunde jag s samma om å om igen. började skriva i olika eng grupper på kik om olika saker(främst psykiskt mående osv) och helt plötsligt började jag förstå mer och mer och i åttan fick jag A helt plötsligt i engelska…. 

har mitt a fortfarande och kommer mest troligt behålla det också. men är så sjukt kul att förstå å kunna göra sig förstådd för jag kan se eng filmer utan text å förstå vad det handlar om. jag kan läsa engelska böcker som svenska böcker, skriva m folk osv. 

mitt tips(till alla språk eg) se filmer utan text, gång på gång tills du förstår. (gärna ngn serie så det blir fler avsnitt) å läs böcker å skriv med andra. du får veta så mkt annat då också

Annons:
akvarium123
2018-11-04 17:47
#1

Åh tack Shia detta ska jag testa!

BokDuvan
2018-11-04 18:23
#2

Håller defintivt med dig! Var kass på engelska innan jag började femman, visste t.ex inte hur man sa att någon knackade på dörren osv, men under sommaren läste jag mycket på engelska och kollade på serier o när jag började sexan och bytte skola kändes engelska helt plötsligt lätt! Gick från att ha nått kunskapskraven i engelska till ett B första terminen! Läs läs läs, skriv skriv skriv, prata prata prata! Brukar kolla på filmer och serier med engelsk text och det finns så många fler möjligheter att få svar när man ex googlar om man gör det på engelska! Har idag ett solitt A i engelska och ett avancerat språk. Min lärare sa att jag lätt kunde lämna in min filmanalys på universitet och ”pass” om man säger så

[EM_L]
2018-11-05 10:55
#3

Då ska jag prova detta!

Upp till toppen
Annons: