Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 725 ggr
akvarium123
2018-11-04 21:56

Rån och UM och ett stort tack!

Hej!

För något år sedan så skrev jag väldigt mycket om ett rån som jag var vittne till och jag har släppt det till 95% alltså inte helt men jag kan säga att det blivit mycket bättre! Idag tänker jag på det kanske 1 gång i veckan medans förut så tänkte jag ju på det konstant. Alltså en förbättring enligt mig som nästan är värd att fira. Jag vill även tacka alla er här på iFokus som faktiskt gjort att jag tog tag i det och i tid❤️

❤️❤️❤️Tack vill jag säga till er❤️❤️❤️

På tisdag däremot ska vi till ungdomsmottagningen i min kommun och som jag sa så är det fortfarande 5% kvar. Jag slutade gå till UM i somras då jag inte behövde ha mer hjälp då dessa 5% (10% förut kanske) vet jag att jag kan klara själv. 

Men det är just det att nu har ju jag inte besökt UM sedan i somras och min kurator/psykolog (vet fortfarande inte skillnaden vid detta lagret😂) ska tydligen hålla i besöken som varje åttonde klass gör. Då ska man nog mest få reda på vad UM gör och vad dom kan hjälpa en med osv. Och det gör alla åttor i hela min kommun. 

Och ja jag vet om att jag kan gå till UM och vara där utan att börja gråta som jag gjort tidigare men jag är fortfarande rädd för att jag kommer få typ flashbacks av att vara där då jag alltid fått det när jag varit där. Samtidigt som jag känner att jag inte vill träffa någon kring rånet då jag helst bara vill släppa det och påbörja ett nytt kapitel i mitt liv och släppa det och då vill jag inte träffa min psykolog då jag ständigt får en koppling till rånet när jag ser henne vilket trots allt är något jag antar är rätt så naturligt. Men just det att jag börjar få en svag panikattack av att se henne det vill jag inte få som även hela klassen ska se på när jag får. Jag tänker att hon kan ju faktiskt säga Hej till mig och då kommer ju hela klassen undra hur jag vet vem hon är. Tänk om hon då förklarar hur hon känner mig?  

Hur ska jag tänka? Snälla hjälp mig!

Och tusen tack igen alla ni som hjälpt mig igenom denna resan❤️❤️

Annons:
Calcifer
2018-11-04 22:15
#1

Är hemskt glad att du mår bättre nu.

Hon har ingen rätt att säga hur hon känner dig, om hon gör det kan du anmäla det till hennes chef. Men jag tror det är en extremt liten risk för att hon skulle göra något sådant.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

PuffeSnutt
2018-11-05 18:25
#2

Skönt att du mår bra nu! :))

Hon har tystnadsplikt så hon kommer med största sannolikhet inte prata med dig. Om hon gör det kan du göra som Calcifer skrev.

Du klarar detta!

Äta, Sova, Netflix<3

Lona
2018-11-08 19:21
#3

Gött att du har tagit dig igenom den värsta biten!
Som de andra skrivit, psykologen/kuratorn får inte på något sätt visa att hon känner dig såvida inte du själv tar kontakt och tex säger "Hej". Och hon får definitivt inte nämna för någon vad ni har pratat om och så vidare. Det gäller inte bara när ni är i klassen/i skolan, om du stöter på henne på Ica så ska hon nonchalera dig om inte du tar kontakt.

Du fixar det här, tänk vilket jättejobb du redan har gjort! 🌺


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

akvarium123
2018-11-08 19:31
#4

#1 Tack! Jag är också glad att jag mår bättre nu och är mig själv igen! Det var lite i början att jag kolla lite snett på en vuxen som jag berätta det för men efter ett tag så glömde jag det🙂 Tack för infon också!

#2 Åh tack!

#3 Tack så mycket ja det var verkligen ett jättejobb och den värsta biten är ju som sagt över! För mig spelar det inte någon som helst roll ifall någon liten liten bit finns kvar i mig för som det är nu så märker jag ju det knappt och det tar längre och längre tid innan jag tänker på det igen. Jag tog kontakt 5 min innan och berättade hur det var så då så sa vi att hon inte skulle säga något speciellt kring mig. Var som att hon inte kände mig eller det såg så ut utifrån. I slutet så var jag däremot sist ut (med mening) så att jag kunde säga hejdå själv.

Lona
2018-11-08 20:01
#5

TS, heja dig!👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: